PRIMA test: Je najboljši Quattro, xDrive ali 4Matic?

Foto: PRIMA 4x4 pogon Foto: PRIMA 4x4 pogon Foto: PRIMA 4x4 pogon Foto: PRIMA 4x4 pogon Foto: PRIMA 4x4 pogon Foto: PRIMA 4x4 pogon Foto: PRIMA PRIMA primerjalni test premium športnih terencev Foto: PRIMA PRIMA primerjalni test premium športnih terencev Foto: PRIMA PRIMA primerjalni test premium športnih terencev Foto: PRIMA PRIMA primerjalni test premium športnih terencev Foto: PRIMA PRIMA primerjalni test premium športnih terencev Foto: PRIMA PRIMA primerjalni test premium športnih terencev
Zapeljali smo že v najbolj zahteven del leta na cestah. Kateri SUV ima najboljši 4x4 pogon?
Oglej si celoten članek

V okviru PRIMA testa smo testirali šest premijskih suvov v C segmentu: alfa romeo stelvio, audi Q5, BMW X3, lexus NX, mercedes-Benz GLC in volvo XC60.

Naravno je pričakovati, da ima avto takšnega kova tudi štirikolesni pogon, ki ni le za okras, temveč je sposoben voznika rešiti iz spolzkih situacij. Takšnih avtomobilov kupci sicer ne kupijo primarno zaradi terenske vožnje, vseeno pa je zelo priporočljivo, da voznika ni strah zapeljati tudi tja, kjer se običajna pot prelevi v nekaj tretjega.

Foto: PRIMA PRIMA primerjalni test premium športnih terencev

Quattro ali xDrive? Ali pa morda vendarle 4Matic? In kako se tem zvenečim nemškim imenom zoperstavljata štirikolesna pogona iz volva in alfe? Ali zadaj nameščeni elektromotor pri lexusu lahko res v polnosti nadomesti klasični motorni prenos navora na zadnjo os?

Avto Poiskali smo najpametnejši slovenski SUV

Šest konkurentov smo postavili pred izziv z valji. Pozabite na profil pnevmatik, na vstopne in izstopne kote, asistente za spust in podobne vrline vsakega dobrega terenca. Na videz preprost test na valjih je dal odgovor, kako se bo v najbolj zahtevnih obnašal sam 4x4 pogon avtomobila. Recimo na močno zasneženi in poledeneli cesti.

Tri kolesa od štirih smo namreč zapeljali na konstrukcijo z malimi valjčki, ki ne nudijo nikakršnega upora in tako simulirajo, kot da bi se tri od štirih koles na avtu začela vrteti popolnoma v prazno. Ali je pogon dovolj zmogljiv, da z ustreznim prenosom motonega navora zgolj na četrto (zadnje) kolo z dobrim oprijemom rešil avto iz položaja? Ne gre torej le za to, da zasnova 4x4 maksimalni delež navora prestavi na zadnjo os, temveč ga mora biti diferencial tudi ustrezno (samodejno) preusmeriti levo ali desno.

Vsak avto naj bi se bil sposoben z valjev rešiti tako v smeri naprej kot v vzvratni smeri. Torej dva testa na avto. Vsi avti so imeli standardno različico 4x4 pogona, v nastavitvah, če so to dopuščale, smo izbrali najbolj primeren program za maksimalno delovanje vseh štirih koles.

Foto: PRIMA 4x4 pogon

Tako so se odrezali:

Lexus NX

Japonski hibrid je eden tistih vse pogostejših avtomobilov na trgu, ki za 4x4 pogon uporabljajo kombinacijo - prednji par koles poganja klasični motor na notranje zgorevanje (morda tudi še en elektromotor), zadnji par koles pa le elektromotor. Med obema osema torej ni nobene fizične povezave prek gredi. S takšno elektronsko nadzorovano rešitvijo naj bi bil avto pripravljen tudi na ekstremne izzive. Pa je res? Štirikolesni pogon pri lexusu NX se je izkazal za najmanj učinkovitega med šesterico. V smeri naprej zadnje "električno" kolo z oprijemom nikakor ni bilo dovolj, da bi avto potisnilo z valjev. Tudi nazaj ni šlo. Šele v ponovljenem poskusu je lexus uspel v vzvratni vožnji nekako zapeljati z valjev brez potiskanja.

Alfa romeo stelvio 

Italijanka in njen Q4 pogon ljubita predvsem asfalt z dobrim oprijemom. Tam je stelvio eden najbolj športnih (in poceni) premium suvov, ki so na voljo, krasita ga izjemna stabilnost in vodljivost. Da štirikolesni pogon ni tako zmogljiv v vožnji v najbolj ekstremnih okoliščinah, pa je pokazal test na valjih. Stelvio se je v vožnji naprej z valjev sicer rešil a le s precejšnjo težavo. V vožnji vzvratno pa edino kolo z oprijemom ni bilo dovolj in smo lepotico reševali z rokami.

Volvo XC60

Ali lahko na daljnem severu v hudih zimah spočeti šved opravi z najhujšimi izzivi zime? Test na valju je dal mešane občutke. 4x4 pogon lepotca, ki nas je med PRIMA testom prevzel na toliko drugih področjih, se je obnesel podobno kot pri alfi - v smeri naprej je le s težavo zapeljal z valjev, medtem ko vzvratno nikakor ni šlo - edino zadnje kolo z oprijemom je bilo premalo, ostala so se vrtela v prazno, treba ga je bilo reševati s potiskanjem.

Foto: PRIMA 4x4 pogon

BMW X3

V xDrive pogon smo polagali visoka pričakovanja, saj smo ob različnih priložnostih že videli, kako bliskovito se prilagaja na izzive. A v primeru novega X3 štirikolesna tehnologija ni povsem prepričala V smeri naprej je zadnje levo kolo, sicer relativno brez težav potisnilo BMW X3 z valjev. V vzvratni vožnji pa je X3 ostal "vkopan", s tremi v prazno vrtečimi kolesi. Prenos moči na le eno od koles z oprijemom ni bil dovoljšen, bavarca smo morali z valjev ročno potisniti. 

Mercedes-Benz GLC

4MATIC je 4x4 pogon, ki mu pri Mercedesu namenjajo zelo veliko pozornosti in ga stalno razvijajo, ne glede na to, ali ga vgrajujejo v klasične cestne avte ali suve. To se je dobro videlo pri GLC, ki je z enim samim "dobrim" kolesom opravil z valji tako v smeri naprej kot tudi nazaj. Zelo dobra popotnica za zasneženo cesto, seveda ob primernih pnevmatikah.

Audi Q5 - zmagovalec

Quattro pogon je iz tega premijskega šesteroboja izšel kot nesporni zmagovalec. Test na valjih se je za audija Q5, sicer tudi skupnega zmagovalca na našem velikem PRIMA testu šestih suvov, zdel kot mačji kašelj. Q5 je z edinim operativnim kolesom zapeljal z valjev tako naprej kot nazaj, skoraj tako kot da bi imela oprijem vsa štiri kolesa. Quattro pogon je torej odlično prerazporedil motorni navor na zadnjo os in od tam na edino kolo, ki je bilo sposobno rešiti avto iz nezavidljive situacije. V tem pogledu je bil Q5 še za opazen odtenek prepričljivejši od Mercedesovega izzivalca.

Foto: PRIMA PRIMA primerjalni test premium športnih terencev Foto: PRIMA PRIMA primerjalni test premium športnih terencev Foto: PRIMA PRIMA primerjalni test premium športnih terencev Foto: PRIMA PRIMA primerjalni test premium športnih terencev Foto: PRIMA PRIMA primerjalni test premium športnih terencev Foto: PRIMA PRIMA primerjalni test premium športnih terencev

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 8

  • 01:58 1. November 2019.

    Glej za pogon ni govora AUDI/Quattro je najboljši pusti mi ti tam na you tubu kaj vse dajejo pti poglej …

  • 11:34 1. December 2018.

    Audi je zmagal na tem testu, suzuki pa ga z lahkoto premaga. Na YouTube je polno primerjevalnih testov kjer audi …

  • 10:30 1. December 2018.

    SUBARU je zakon,ne pa tale nemška jajca,ki jih vozijo slovenski ćefurji in turki??

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.