Hyundai tucson, kia sportage, VW tiguan, renault kadjar, peugeot 3008, opel grandland X, seat ateca, toyota CH-R in nissan qashqai. Kateri je najboljši?
Da smo to ugotovili, smo pri Žurnalu24.si staknili glave skupaj z uredništvi in predstavniki še sedmih drugih slovenskih medijev: televizijsko oddajo Volan, časnikoma Dnevnik in Finance, avtomobilsko revijo Avto Fokus, vlogarjem Komotar Minuta in spletnima portaloma Siol.net in Avtomobilizem.com. Rezultat je najbolj verodostojen primerjalni test v Sloveniji.
Najboljši športni terenec/križanec PRIMA primerjalnega testa je peugeot 3008, ki je zbral največ točk, sledita mu seat ateca in toyota C-HR.
Da smo dobili zmagovalca, smo naredili podrobne meritve in primerjave več sklopov ocenjevanj.
Uporabnost
Pri uporabnosti vozila smo preverili potniški prostor in prtljažnik. Osredotočili smo se na udobje na prednjih sedežih in zadnji klopi, kako preprosta je namestitev otrok v otroške sedeže na zadnji klopi, pretipali in preverili smo kakovost materialov in končno obdelavo materialov, število in uporabnost odlagališč po kabini, ergonomijo – torej ali so stikala na dosegu rok voznika, kakšna je preglednost nad vsemi ukazi, preverili smo celo to, koliko rež za prezračevanje in kje so nameščene imajo avtomobili. Pri prtljažniku nismo pogledali le, koliko litrov vode bi lahko natočili vanj, ampak smo vanj nalagali kovčke in torbe, kjer bolj kot litri pride do izraza nakladalni rob, odprtina prtljažnika, njegova dolžina, enostavno podiranja sedežev, kakšno polico ima in, ali se sedeži zložijo v ravno dno, kar nam olajša nalaganja večjih kosov prtljage.
Vse avtomobile smo podrobno izmerili, se pri trgovcih pozanimali za cene brez raznoraznih lizingov in popustov, preizkusili smo, ali znajo sami preprečiti nesrečo, preverili porabo goriva v realnih razmerah ...
Če gledamo samo velikost in uporabnost potovalne kabine, je kralj prostornosti VW tiguan. Meter in drugi pripomočki so pokazali, da so nadpovprečni še kia sportage, peugeot 3008 in seat ateca. Pričakovano je med manj prostornimi toyota C-HR in manj pričakovano nissan qashqai. Tiguan izstopa v prostornosti, še najbolj v prtljažniku, kamor lahko pospravimo največ prtljage med vsemi kandidati. Tudi zlaganje sedežev je pri tiguanu najbolj enostavno. Pod prsti so se nam zdeli najbolj kakovostni materiali v toyoti C-HR, tudi obdelava je japonsko pregovorno kakovostna. Podoben občutek smo imeli pri opel grandlandu X. Zato pa je C-HR najmanj prepričal z udobjem sedenja spredaj, predvsem na račun sedežev, tiguanovi so najbolj razkošni.
Stikala so najbolj logično razporejena v modelih tiguan, ateca in sportage, največ težav z rokovanjem med vožnjo smo imeli v toyoti.
Prav vsi proizvajalci so se potrudili, da vstavljanje otrok v otroške sedeže ni pretežko, pri qashqaiju je bil nekoliko slabši dostop do zadnje klopi. Vsi ponujajo dovolj odlagališč za kavne lončke ali pollitrske plastenke in večje plastenke (1,5 litra), tudi za telefon in druge drobnarije je bilo povsod dovolj prostora. Pri nalaganju kovčkov ali otroških vozičkov smo gledali tudi prijaznost višine nakladalnega roba. Pri Nissanu je precej visok.
Motor in podvozje
Na testnem krogu, sestavljenem iz mestne in primestne vožnje ter vožnje po avtocesti, smo v enakih pogojih merili porabo goriva (vsa vozila so imela zimske pnevmatike). Merili smo glasnost v potovalni kabini, tako na cesti, kot na poligonu varne vožnje pa smo preverjali dinamične značilnosti vozila, od vožnje slaloma, do nagibanja in zaviranja v sili. Osredotočili smo se na vzmetenje, podvozje, krmilni mehanizem in menjalnik.
Za mnoge presenetljivo se najbolje pelje toyota CH-R. Presenetljivo zato, ker Toyota do zdaj s svojimi vozili ni bila sinonim za dinamično vožnjo. Njen hibridni sklop je kot edini prinesel maksimalno število točk za glasnost, saj speljuje s pomočjo elektromotorja in v prostem teku ne oddaja zvoka. Na drugi strani sta bila najglasnejša dizla v hyundai tucsonu in renault kadjarju. Daleč največjo porabo goriva smo izmerili v tiguanu, tudi dizel v koncernski seat ateca je porabil nadpovprečno plinskega olja, zanimivo pa je, da je bil edini hibridni predstavnik konkurenčen najboljšim dizelskim vozilom. Pri bratskih peugeotu 3008 in opel grandlandu X so bile razlike v porabi goriva manjše kor pri koncernskima sorodnikoma hyundaiu tucsonu in kii sportage. Tudi renault kadjar in nissan qashqai sta imela kot koncernska brata zelo podobni povprečni porabi goriva.
Na poligonu med stožci smo lahko najbolj natančno in hitro krmarili s tiguanom in ateco, zelo všečen in zabaven je majhen volan v peugeotu 3008, kar ga naredi nadpovprečno okretnega, tudi C-HR ima zelo natančen krmilni mehanizem in tudi nagiba se med vsemi najmanj, a ima nekoliko počasnejši brezstopenjski CVT menjalnik. C-HR ne blesti niti pri preglednosti. Pri qashqaiju in kadjarju smo opazili, da se zelo pogosto pri hitrih manevrih vkopi stabilizacijski program ESC, kar je onemogočilo hitro zavijanje okoli stožcev.
Asistenčni sistemi
Sistemi za pomoč vozniku, pravimo jim tudi asistenčni sistemi, so področje, ki ga kupci vozil prepogosto zanemarjajo. Raje kot za varnost denar namenijo boljšemu audio sistemu ali večjim platiščem. Zato želimo s primerjalnim testom prodajalce spodbuditi, da je čim več varnostnih sistemov serijskih. Izkazalo se je namreč, da so razlike velike.
Glede serijske opremljenosti s sistemom za samodejno zaviranje AEB sta bila negativno kaznovana le renault kadjar in hyundai tucson, saj je pri obeh na uradnem ceniku potrebno funkcijo samodejnega zaviranja vedno doplačati, pri kadjarju pa je sploh omejena vgradnja le na najbogatejši dve serijski opremi.
Razočaranje na testu AEB sistema z naletno blazino je bilo, da so se pod enakimi pogoji pri hitrosti 40 km/h pred oviro sami povsem ustavili le štirje od devetih kandidatov: toyota, nissan, hyundai in kia. Trk je skoraj uspelo preprečiti oplu, peugeotu in tiguanu.
*OPOMBA: Pri hyundai tucsonu smo test AEB opravili znova, saj prvotni avto zaradi napake v komunikaciji ni bil opremljen z AEB sistemom. V drugo je sistem samodejnega zaviranja deloval brezhibno.
Kar zadeva asistenčnih sistemov v celoti, sta v ospredju glede količine in njihove kvalitete seat ateca in VW tiguan, zelo dobri so tudi opel grandland, peugeot 3008 in toyota CH-R. Zanimivo je tudi, da ima med vsemi le kia sportage še vedno zgolj ksenonske žaromete, vsi ostali so za doplačilo že prešli na polni LED.
Multimedijski sistem je najbolj dovršen pri tiguanu in malo manj pri ateci, posebej lahko hvalimo pa lahko tudi grandlanda X in peugeota 3008. Klasična velikost zaslona je postala v tem razredu vsaj pet palcev. Peugeot je zmagovalec s standardom osmimi palci, ima pa tudi digitalne merilnike - serijsko. Najmanj prepričljiv je bil na tem področju qashqai, ki pa ima po drugi strani zelo dobre asistenčne sisteme. S kadjarjem smo na istem mestu v primerjavi z drugimi tekmeci ulovili največ radijskih postaj.
Cena in stroški lastništva
V kategoriji, ki je pri kupcih zelo občutljiva, smo naleteli na presenetljive rezultate in zelo velike razlike pri enaki opremi. Tako je kia sportage občutno dražja od enako opremljenega hyundaija tucsona (oba sta koncernska dvojčka s samosvojo obliko). Predvsem na račun cene je sportage končal na zadnjem mestu primerjalnega testa, saj se je izkazal s tem motorjem, menjalnikom in nakupom v gotovini za najdražjo izbiro. Sicer bi bil na lestvici precej višje.
Najboljše razmerje med ceno in dobljenim ima seat ateca, to je t. i. "price performance" avto, za zelo ugoden nakup so se izkazali tudi renault kadjar, peugeot 3008, opel grandland x in nissan qashaqi.
Pri stroških rednega servisa (upoštevali smo lastniško obdobje petih let in 100 tisoč prevoženih kilometrov) je tudi v tem primerjalnem testu prišlo do precejšnjih odstopanj. Najcenejše je servisiranje opla grandland X (693,71 evrov) in hyundaija tucsona (774 evrov). Zanimivo je, da je servis renaulta kadjarja cenejši kot servis nissana qashqaija, čeprav ju poganja enak motor. Tako je tudi pri oplu grandland X 1.6 CDTI in peugeotu 3008 BlueHDI 120 (693,7 proti 1.260 evrov) ter hyundaiju tucsonu 1.7 CRDi in kii sportage 1.7 CRDi (774 proti 1.224 evrov). Pri zavarovanju je odstopal volkswagen tiguan, saj ga je poganjal največji, dvolitrski motor.
Nedoločniki
To je kategorija, kjer smo ocenjevali zelo subjektivno. Faktor X je ocena, ali ima avto nekaj več kot drugi, kakšne so njegove posebnosti na cesti, se bomo čez leto ali dve še veselili v avto usesti samo zato, da bomo z njim uživali na poti na nedeljski izlet ali pa zgolj na poti do službe. Gledali smo tako na videz kot počutje v njem.
Peugeot 3008 in toyota C-HR v tem pogledu izstopata iz povprečja. Peugeotu 3008 je zmago prinesel celoten paket, od všečne zunanje podobe, do drugačne notranjosti, serijskih digitalnih merilnikov, majhnega volana in estetske podobe kabine. Imel je preprosto povedano najmanj šibkih točk. Če ima CH-R med vsemi najbolj izrazit faktor X, pa ima več šibkih točk, zato je končal na tretjem mestu. Ateci, kot se je izkazalo na koncu, je za zmago zmanjkal prav faktor X.
V prihodnjih dneh bomo objavili članke, kjer bomo podrobneje pojasnili posamezne segmente ocenjevanja in opisali posamezne segmente ocenjevanja. Objavili bomo lestvice porabe goriva, cene zavarovanj, poseben članek si bo zaslužila tudi asistenčna varnost. Zakaj so se pred oviro ustavili samo trije avtomobili?
Pri izboru avtomobilov smo določili selekcijo glede velikosti vozila, cene in moči motorja. Standard v tem razredu vozil je 1,6 ali 1,7-litrski turbodizelski motor in ročni menjalnik. Med kandidate smo uvrstili tudi VW tiguana, ki ponuja le 2,0-litrski motor, a sotekmecem ustrezno konjenico in toyoto C-HR, ki dizla sploh ne ponuja, ponuja pa po zmogljivosti ekvivalenten hibridni enakovreden pogonski sklop. Modeli kot so ford kuga, alfa romeo stelvio, mazda CX-5 in drugi premijci so bodisi preveliki ali predragi in jih ne bi mogli postaviti na "skupni imenovalec." Škode karoqa v času testiranj še ni bilo v Sloveniji.
dezurni@zurnal24.si
Me prav zanima, kateri avto izmed primerjanih bi dejansko kupili novinarji, ki so jih testirali, če bi ga kupovali s …