Vzrok za to so kazni, ki jih bodo proizvajalci, posredno pa v bistvu kupci novih avtomobilov, plačevali za presežne izpuste ogljikovega dioksida nad mejo 95 gramov na kilometer. Pri Autocarju so izračunali, da bo precej nedolžen najšibkejši dizelski BMW 116d z 1,5-litrskim turbodizelskim trivaljnikom denimo prizadela kazen 1.330 evrov na avtomobil, za VW up GTI z litrskim turbobencinskim trivaljnikom pa bo treba doplačati celo 3.252 evrov. Si bo kdo torej sploh še želel športnega majhnega avtomobila?
Okoljskih meril ne bo mogoče doseči
Do nedavnega so si proizvajalci pri razvoju avtomobilov prizadevali predvsem za izboljšave na področjih zmogljivosti, udobja in varnosti, pri emisijah pa niso bili tako natančni, saj so menili, da se bodo težavam izognili z uvedbo manjših motorjev in brisanjem najmočnejših in najbolj potratnih, ki jih bodo nadomestil manjši motorji s prisilnim polnjenjem.
Zdaj kaže, da tudi to ne bo dovolj in da tudi najbolj skromnim modelom grozijo precej visoke kazni za presežene izpuste ogljikovega dioksida. Kazni bodo proizvajalci seveda na tak ali drugačen način prenesli na kupce, zato bi se cene nekaterih modelov ali njihovih različic lahko tako povečale, da jih ne bo več mogoče prodati.
Kockanje z grami in kilogrami
Emisijski standardi so žal postavljeni tako, da jih s konvencionalnimi motorji skoraj ne bo mogoče doseči. Zato bo proizvajalcem vsaj v začetku na voljo nekaj izjem. Do konca leta bo tako predpis veljal »le« za 95 odstotkov avtomobilov, kazni pa bodo odvisne tudi od mase avtomobila. Če bo avtomobil namreč težji od 1.379,88 kilograma, bodo lahko vsakih 100 kilogramov nad to maso zmnožili s koeficientom 0,0333 in dobljeno maso prišteli k dovoljenim gramom ogljikovega dioksida. Avtomobil z maso 1.479 kilograma bo tako lahko na kilometer brez globe izpuščal dodatnega 3,33 grama ogljikovega dioksida. Po drugi strani bodo morali lažji avtomobili v zrak izpuščati manj ogljikovega dioksida.
BMW bo tako moral svoji ponudbi doseči znamkino povprečje 102 grama ogljikovega dioksida na kilometer, Fiat, ki večinoma proizvaja majhne avtomobile, pa bo moral s svojo floto doseči 92 grama. Iz tega torej jasno izhaja, da bo v prihodnosti potrebna obsežna elektrifikacija pogonskih sklopov, ki je že v teku, prav tako pa bo neizogibno izginotje nekaterih modelov ali vsaj njihovih različic.
Zmanjšuje se pestrost ponudbe
To se že dogaja. Pri statistični hiši Jato Dynamics so namreč ugotovili, de je samo leta 2019 z britanskega avtomobilskega trga izginilo 184 različic različnih modelov, nekateri modeli pa so se tudi popolnoma poslovili. Čistka se bo seveda nadaljevala, zaostritev pa si lahko obetamo predvsem prihodnje leto, ko bo ukinjena tudi letošnja petodstotna olajšava.
Po drugi strani strokovnjaki napovedujejo, da se bo gotovo povečalo povpraševanje po cenejših rabljenih avtomobilih, ki pa jim bodo cene prav gotovo tudi zrasle. To gotovo ne bo pripomoglo k večji prijaznosti avtomobilskega prometa do okolja, saj bodo na cestah s podaljšanimi življenjskimi dobami vozili avtomobili, ki v zrak izpuščajo več škodljivih plinov. In tu seveda ne gre zgolj za ogljikov dioksid.
Bi bilo torej dobro, da nekdo Bruslju svetuje, naj v prid večje prijaznosti do okolja nekoliko omili visoka okoljska merila, saj se sicer lahko zgodi, da bo za stranko bolj smotrn nakup velikega in težkega športnega terenca kot pa majhnega mestnega avtomobila? To pa gotovo ni prijazno okolju.
Bravo Bruselj. Sicer bi te ukrepe bilo potrebno sprejet veliko prej, ampak je Nemška avtoindustrija močno lobirala, da se je …
Dejstvo je, da v Bruslju o tem odločajo popolni idioti, ki nimajo pojma o tehnologiji. Ne moreš zmanjševati izpustov linearno …