Vulkanizerske delavnice so bile na menjavo letnih za zimske pnevmatike pripravljene že pred nastopom zakonskega roka, ki je 15. 11. Ker je letošnji november nadpovprečno topel, je marsikdo odlašal z menjavo in morda skušal zimo »prevoziti« na letnih pnevmatikah. Vremenoslovci opozarjajo, da se bodo prihodnji teden temperature spustile pod ledišče in tudi sneg do nižin, zato, če še niste, le poskrbite za varno obutev vaših vozil in to narediti na ustrezen, strokoven način. Pripravili smo vam nekaj nasvetov.
Ali lahko v primeru prekomerne obrabe ene pnevmatike zamenjamo le eno, ali je treba zamenjati celoten komplet?
Samo ena se skoraj nikoli ne obrabi toliko, da bi bila na isti osi druga še dobra. Se pravi največkrat obe.
Pri strokovnjaku za preobuvanje pnevmatik iz delavnice Petrol Tipstop Vianor Dejanom Majdičem smo se pozanimali, zakaj ne bi smel vsak sam zamenjati pnevmatik na svojem vozilu? Razlogov je več. Zelo pomemben je, da zna vulkanizer kupcu pravilno svetovati kakšno pnevmatiko izbrati. ”Mi smo strankam na razpolago celo leto in ne le v času sezone menjave pnevmatik, zato za menjavo garantiramo s strokovnostjo in z opravljenimi storitvami ter tudi z garancijo na storitve skušamo zagotoviti zadovoljstvo kupcev,” pravi sogovornik.
Ni dovolj le zamenjati pvnevmatike
Ob menjavi pnevmatik je treba pregledati stanje pnevmatike, ki jo zamenjujemo. Poškodbe podvozja, ki lahko nastanejo zaradi udarnih lukenj na cestišču ali pa zaradi udarca v oviro. Zamakne lahko pravilno nastavitev podvozja, zaradi česar se pnevmatike nepravilno obrabljajo. »Na to je treba stranko opozoriti in s tem preprečiti, da se novo nameščena pnevmatika uniči. "Pri sami premontaži je treba upoštevati senzorske ventile, da se ob menjavi ne poškodujejo, po končani premontaži je treba na novo nastaviti računalnik vozila," dodaja Majdič.
Kako pomembno je, da je podvozje pravilno nastavljeno za čim bolj enakomerno obrabo pnevmatik.
To je nujno!
Ker je na naših cestah vse več terenskih in tudi zmogljivih vozil z večjimi pnevmatikami, je treba opozoriti tudi na to, da je ob neprimerni opremi delavnice nemogoče menjati pnevmatike večjih dimenzij. »Če se z neprimerno opremo vseeno lotiš dela, lahko pnevmatiko poškoduješ na samem stiku s platiščem, zaradi česar lahko na pnevmatiki nastane »bula«,« opozarja strokovnjak.
Pomembno je tudi, da so pnevmatike pravilno usmerjene. Kot tudi to, da so pravilno napolnjene. Z letom 2022 bodo na vseh avtomobilih obvezni senzorji pritiska tlaka in ne več sistemi, kot jih imajo danes nekateri proizvajalci avtomobilov. Evropska zakonodaja namreč velik poudarek posveča emisijam, ki jih povzročajo avtomobili in imajo nanje vpliv tudi pravilno napolnjene pnevmatike.
Senzorji imajo življenjsko dobo
Še ena stvar, na katero sami ne bi pomislili, so uteži za pnevmatike in njihova kakovost. Vianorjev strokovnjak pravi, da se kakovost uteži meri samo na podlagi lepila na utežeh, ki se uporablja na aluminijastih platiščih, pri jeklenih platiščih pa kakovost niti ni tako zelo pomembna in je bolj estetske narave.
Zakaj ne varčevati denarja pri centriranju pnevmatike? Namen je, da, se pnevmatiko uravnoteži in s tem prepreči vibracije na vozilu, ki jih vozniki in voznice najpogosteje občutijo na volanu vozila.
Sogovornik vse, ki menjavajo pnevmatike opozarja, da se velikokrat zgodi, da se ob nestrokovni menjavi polomijo senzorji, kar je povezano s stroški. Hkrati razloži, da imajo senzorji življenjsko dobo okoli sedem let. Počasi prehajamo v obdobje, ko bodo baterije v teh senzorjih, ki so se začeli množično pojavljati na avtomobilih, izpraznjene. In menjava mora biti strokovna,« dodaja sogovornik, ki smo ga vprašali še kaj svetujejo stranki, ki bi rada kupila rabljene pnevmatike: »Od stranske poskusimo pridobiti čim več informacij in na podlagi tega svetujemo pravilno izbiro.«
Ali pri TipStop Vianorju ponujate tudi shranjevanje letnih pnevmatik čez zimo?
Seveda. Čez zimo in čez poletje.
Lastnosti dobre pnevmatike
Vsakemu pojasnijo tudi to, katere so najpomembnejše lastnosti dobrih pnevmatik: dober oprijem v kombinaciji s čim daljšo življenjsko dobo v smislu obrabe. »Proizvajalci z lahkoto naredijo pnevmatiko, ki ima izvrstno lastnost v enem segmentu, izziv proizvajalcev pa je izdelati pnevmatiko, ki je čim bolj uravnotežena na vseh področjih.«
Sogovornik opozarja, da cena pnevmatike ni vedno zagotovilo za kakovost. Po njegovih besedah tudi raznorazni testi niso edini vir informacije pri odločitvi za izbiro pnevmatike. Pravi, da je neprecenljiva informacija za serviserje tista, ki jo pridobi od strank, ko zamenjujejo pnevmatike.
Vsako stranko vprašajo, kako je bila zadovoljna z določeno pnevmatiko in to informacijo prenesejo na vse druge kolege v delavnicah. Glede na podatke, kot so način vožnje, v katerem delu države živi stranka, koliko kilometrov na leto prevozi, določijo, katera pnevmatika je najbolj primerna za posameznega voznika.
Ali je pozimi bolje namestiti ožjo pnevmatiko in z večjim presečnim profilom, če glede na podatke homologacije, lahko izbiramo med dvema dimenzijama?
Seveda, večja obremenitev na manjšo površino pomeni boljši oprijem. Še posebno na snegu in “plundri”. Na suhi cesti (tudi pozimi) pa nima večjega vpliva.
»Testi so narejeni tako, da sicer s pnevmatiko res naredijo določeno število kilometrov. Nikjer pa ne testirajo, kako se pnevmatika obnaša in obrablja, ko je stara dve, tri, štiri leta ali celo več. In to informacijo imamo samo mi, ki se tudi s starejšimi pnevmatikami soočamo vsakodnevno. In ko imaš vse te informacije, lahko pravilno svetuješ stranki,« pravi sogovornik, ki dodaja, da je največje zadovoljstvo, ko se stranke vračajo zadovoljne in za naslednji nakup celotno izbiro prepustijo njim.
Ja,tudi v Slovenijo bo prvič prišel sneg in dragi vozniki,pozorno preberite članek in se razsvetlite,ker drugače je boljše,da se vozite …
Ali lahko v primeru prekomerne obrabe ene pnevmatike zamenjamo le eno, ali je treba zamenjati celoten komplet? ....Lahko zamenjaš samo …