Četrta generacija swifta gradi na uspehu prejšnjih. Od leta 2004 je bilo po vsem svetu prodanih več kot devet milijonov primerkov. V Sloveniji Suzuki proda več kot 1.000 vozil na leto, vsak deseti model je swift. Suzuki obljublja, da četrta generacija prinaša zabavne vozne lastnosti, več varnosti in manj emisij. Japonci so se vseeno vzdržali radikalnih sprememb.
3,86 metra dolg petvratni avtomobil z 2,45 metra medosne razdalje in 265-litrskim prtljažnikom oblikovno sledi predhodniku. Swift tako ostaja tipičen predstavnik mestnih podkompaktnikov, razreda vozil, ki ga številni proizvajalci opuščajo. To je voda na mlin Suzukija, ki ima predstavnika v razredu cenovno dostopnih mestnih kombilimuzin.
In še naprej stavijo na športni dizajn, ki ga uvaja nova maska v klavirsko črni barvi. Prednje LED luči so dobile mat ozadje in grafiko v obliki črke L. Mišičasti blatniki, kratki previsi in tradicionalna lebdeča streha pritegnejo pozornost iz profila. Zadnji stebriček je nekoliko bolj običajen, saj so se pri drugem paru vrat vrnili h klasičnim kljukam. Zasnova zadnjih luči s C-grafiko doda k vtisu, da je avto širši. Kupci imajo možnost izbire kontrastne črne strehe.
Analogno-digitalni svet
V notranjosti Japonci ne želijo imeti opravka z vsem, kar je digitalno. Na voljo je skoraj 23 centimetrov velik zaslon na dotik za radio in infotainment, vendar so instrumenti še vedno analogni in osnovne funkcije se še vedno upravljajo s stikali namesto z drsniki. To bo marsikomu všeč, uporaba pa je enostavna.
Povezljivost s pametnimi telefoni omogočata brezžična vmesnika Apple CarPlay in Android Auto. Z uporabo aplikacije Suzuki Connect je možna oddaljena povezava z vozilom.
Prtljažnik sprejme 265 litrov prtljage, kar je podobno kot v prejšnji generaciji. Zadnja klop se podira v razmerju 40/60. Suzuki ni varčeval z asistenčnimi sistemi, ki so deležni novih senzorjev in kamere. Ohranjanje v toku vožnje, pri čemer se vozilo ne odbije šele, ko se približa črti cestišča, ampak že prej, voznika pa ne nepozornost opozori tudi s tresenjem volana je novost. Prav tako prilagodljivi tempomat in pa sistem, ki prilagaja samodejno prilagaja hitrost vožnje v ovinku. Obstaja tudi sistem za spremljanje utrujenosti voznika s pomočjo kamere – torej tehnologije iz bistveno dražjih avtomobilov.
En agregat, dva menjalnika in tudi štirikolesni pogon
Pod pokrovom motorja je na izbiro le en agregat, 3-valjni 1.2 SVHS s prostornino in 61 kW moči in 112 Nm navora.
Motorju pomaga 12-voltni blagi hibridni sistem s starter-generatorjem in li-ionsko baterijo pod voznikovim sedežem. Na izbiro je 5-stopenjski ročni menjalnik ali brezstopenjski menjalnik (CVT). Tudi zaradi boljše aerodinamike in manjše teže, ki so jo zmanjšali za 21 kg na zgolj 919 kg, je novi swift nekoliko varčnejši. Po standardu WLTP porabi le 4,4 litra bencina na 100 km, kar je 0,3 manj kot prej. S CVT menjalnikom se poraba poveča za pol litra. Osnovna izvedenka ima emisije manjše od 100 gramov na kilometer.
Podatki kažejo, da ni športnik. Swift do 100 km/h pospeši v 12,5 sekunde, z menjalnikom CVT pa v 11,9 sekunde. In v času električnih modelov, ki zaradi dosega krepko omejujejo največje hitrosti, tudi swiftovih 170 km/h pomeni, da ne boste med počasnejšimi. Za Suzuki ni značilna le možnost brezstopenjskega samodejnega menjalnika, ampak tudi štirikolesni pogon v kombinaciji z ročnim menjalnikom, ki si ga v tem segmentu ne more privoščiti nihče več.
Pri Suzukiju pravijo, da so lani v Sloveniji prodali 83 odstotkov vseh avtomobilov s štirikolesnim pogonom, pri s-crossu celo več kot 90 odstotkov. Pri swiftu je skoraj vsak drugi prodani avto (46 odstotkov) s štirikolesnim pogonom. Pravijo, da konkurence v tem razredu pravzaprav nimajo, kupci v Sloveniji pa Suzuki smatrajo kot znamko s štirikolesnim pogonom.
Še eden od pomembnih adutov je ob triletni tovarniški garanciji sedemletno podaljšano jamstvo, za katero pa pri Suzukiju pravijo, da ne skriva drobnega tiska in vključuje tudi motor, menjalnik in celoten hibridni sistem.
Vozilo se za razliko od s-crossa in vitare, ki ju Suzuki proizvaja na Madžarskem, proizvaja na Japonskem. Na leto je za Slovenijo predvidenih med 120 in 140 swiftov.
Swift sploh ni slab avto, imam ga 10 let, brez okvare, pa prevoženih kar nekaj čez 100 tisoč. Spet bi …
to ženski avto za nakup ... še to ne ker nima prostora ... za en kufer pa dve vrečki