Pri kateri premium znamki smo dobili največji popust na vozilo?

Foto: Gašper Pirman, avtomobilizem.com
Foto: Gašper Pirman, avtomobilizem.com
Z nakupom vozila so tesno povezani tudi stroški lastništva vozila. V PRIMA testu prestižnih limuzin smo preverili, koliko stane servis in zavarovanje primerljivih prestižnih limuzin in tudi koliko popusta dobite na vozilo. Razlike med vozili so velikanske.
Oglej si celoten članek

Na enem mestu smo pri zurnal24.si skupaj s še sedmimi avtomobilističnimi redakcijami (Dnevnik, Volan, Siol.net, Finance, Avtomobilizem.com, Komotar minuta in Avto Fokus) na velikem primerjalnem testu zbrali naslednjih šest lepotcev: alfa romeo giulia, audi A4, BMW serija 3, jaguar XE, lexus IS in mercedes-benz razred C, ki je med vsemi zbral največ točk.

Vozila smo ocenjevali po različnih kriteriji, tudi porabe goriva, večpredstavnostnih sistemih in tudi stroških vzdrževanja ter zavarovanja. Preverili smo tudi kako velike popuste na nakup vozil ponujajo posamezni prodajalci vozil, ki smo jih vzeli pod drobnogled.

Koliko premium limuzin se proda pri nas?

Prodaja premium prestižnih limuzin srednjega razreda v letu 2017 pada, kljub temu pa je bilo lani pri nas skupaj registriranih skoraj 1.000 novih modelov šestih vozil, ki smo jih primerjali. Glede prodaje močno prednjači nemška trojica, pa še pri tej so potrebni zadržki, ugotavljajo na Financah, ki so skupaj s spletno stranjo Avtomobilizem.com priskrbeli podatke o zavarovanju, stroških servisa, popustih pri nakupu vozila …

Foto: Gašper Pirman, avtomobilizem.com PRIMA test prestižnih limuzin

Padec prodaje lahko pripišemo različnim dejavnostim, kot so izvoz ali testna vozila, tudi vse večja priljubljenost športnih terencev premium znamk. Audi in BMW v povprečju tretjino prodaje/registracij zgolj prikažeta s slovenskimi tablicami, realna prodaja pa pomeni dve tretjini omenjenih številk za celotno znamko, tu ne govorimo o modelih BMW serije 3 in A4.

Velik izvoznik je tudi Avto Triglav, a Miloš Milač iz Financ pri alfi giulii tega pojava (še) ni opazil. "Številke so pričakovano skromne, veliko je testnih vozil, morda več kot pravih – prodanih končnim kupcem,“ pojasnjuje. Številke lexusa IS in jaguarja XE ne gre komentirati, saj sta modela eksotična, tako in drugače. Pri Mercedesu je izvoz skromen, skoraj nezaznaven, lani skupaj 50 vozil. Dogaja se obratno, v tujini registrirani avti znamke Mercedes Benz se vozijo po Sloveniji, a kot ugotavlja Milač pri mercedesu C to ni verjetno: "davčni prihranki so premajhni. Zato kaže verjeti, da je mercedes C dejansko najbolje prodajan avto tega segmenta.“

Foto: Ciril Komotar/Komotar minuta PRIMA test info-zabavni sistemi

Pri primerjanju vstopnih cen modelov smo na PRIMA testu upoštevali najnižje cene s cenika za preizkušeni motor z ročnim menjalnikom in primerljivo opremo. Glede na dejstvo, da se v tem segmentu kupci pogosteje odločajo za avtomatski menjalnik, smo med kategorijami poudarili tudi to doplačilo. Izkazalo se je, da razlike med doplačili niso velike, razpon cen je med 2.200 evri in 2.800 evri, izjema je le Lexus, kjer je menjalnik e-CVT del pogonskega sklopa in torej že vključen v ceno.

Nepregledna primerjava primerljive opreme med znamkami

Kljub temu da večina primerjanih znamk v komunikaciji poudarja zgolj tehnološko napredne varnostno asistenčne sisteme, se je v pogovoru s prodajalci v salonih izkazalo, da se kupci še vedno ne odločajo tako pogosto za njihovo izbiro, ko gre za seznam opreme za doplačilo. Tam se pogosteje, v odvisnosti od znamke, znajdejo praktični pripomočki (navigacija, radarski tempomat) ali lepotni dodatni (lita platišča večjih dimenzij).

Foto: Ciril Komotar PRIMA test prestižnih limuzin

Iz naštetih smo oblikovali paket dodatne opreme in primerjali seštevek posameznih postavk na ceniku. "Največjo zadrego pri dodajanju opreme na izbrane modele predstavljajo povezane opcije, ki pogojujejo izbiro dodatkov in pogosto bistveno dvignejo končno ceno, poleg tega pa tudi konfiguratorji, ki so kupcem na voljo na spletu, niso v posebno pomoč,“ ugotavlja Urška Radolovič iz spletne strani Avtomobilizem.com in dodaja: "Tako si pravzaprav ne predstavljam, kako bi si kupec lahko sestavil želeno vozilo brez izdatne pomoči dobro usposobljenega prodajalca, ki ga lahko opozori na vse podrobnosti.“

Ena izmed rešitev, ki jih kupcem ponujajo znamke, so tematski paketi dodatne opreme, ki do določene mere povzemajo potrebe strank glede na njihov tipični način uporabe avtomobila. 

Od pet do 25 odstotkov popusta

Preverili smo tudi popuste, ki so nam jih na ponudbah ali v pogovoru v salonu zaupali prodajalci posameznih znamk. V vseh primerih smo se, enako kot v preteklosti, v salonu predstavili in povedali, za kakšne namene potrebujem ponudbo. Prosili smo, da v ponudbi upoštevajo tipično opremo, kot bi jo običajno izbrali kupci za dano kombinacijo pogonskega sklopa, kot smo jo imeli na preizkusu. Poudarjamo, da ne gre za cene avtomobilov s primerljivo opremo, saj imajo znamke precej različen pristop k oblikovanju paketov.

Po eni strani izstopa Lexus, ki ima poleg kovinske barve le 6 doplačljivih opcij, po drugi strani nemška trojica, kjer je seznam opcij bistveno daljši, povsem svoja zgodba je pa tudi Alfa, kjer uporabniki cenijo drugačne dodatke. Prav pri Nemcih so višji popusti povezani tudi z večjim naborom dodatne opreme (izbira paketa Advance pri Audiju, vsaj 6.900 evrov dodatne opreme pri MB, ponudba paketa Joy3 z zaklenjenimi opcijami pri BMW). 

Foto: Gašper Pirman, avtomobilizem.com PRIMA test prestižnih limuzin

Pod črto so nam najmanj popusta ponudili pri Alfi Romeo za giulio (uradno le 2.500 evrov, kar je pri ponudbeni ceni 47.500 EUR pomenilo 5 odstotkov), v sredini so bile Lexus, Jaguar in Mercedes-Benz (10-13 odstotkov), nad njimi Audi (17 odstotkov) in povsem na vrhu BMW, kjer znaša popust 25 odstotkov. 

Pri zavarovanju odstopanja najmanjša

Premije med šestimi limuzinami so bile od 822 do 999 evrov. Upoštevali smo AO in AO+ ter AK (kasko) ob predpostavki, da ima stanka poln bonus. Premija, ki smo jo izračunali pri Adriatic Slovenica, je sicer odvisna od več dejavnikov, kot so starost zavarovanca, paketnega popusta …
Ključna razlika nastane zaradi različnih moči motorjev. Mercedes-benzov C220d ima 125 kilovatov, zato sodi v nižji tarifni razred pri AO kot ostali z več kot 130 kilovatov moči. Nekaj razlike je tudi zaradi cene na ceniku, saj tudi ta vpliva na višino kasko premije.

Večje razlike so pri rednem servisiranju in vzdrževanju vozil. Strošek do 105 tisoč kilometrov je od 957 evrov (BMW serije 3) do 2903 evrov za mercedes razreda C, kar je vidno v spodnji tabeli.

Model avtomobila

Moč motorja

Cena modela (v evrih)

Servisi do 105 tisoč kilometrov (v EUR)

BMW 320d

140 kW, 190 KM

39.700

956,89

Audi A4 2.0 TDI

140 kW, 190 KM

39.580

1.900

Jaguar XE 2.0d

132 kW, 180 KM

37.395

1.301,64

Lexus IS300h

165 kW, 223 KM

36.000

1.986

Mercedes-Benz C220d

125 kW, 170 KM

37.363

2.903,01

Alfa romeo giulia 2.2 JTDm super 180

132kW, 180 KM

40.790

2.421

 

Prodaja/registracije v 2016:
Audi A4: 329
BMW 3: 285
Mercedes-Benz razred C: 271
Alfa giulia: prve registracije julija 2016, skupaj 31
Lexus IS: 5
Jaguar XE: 6

Prodaja/registracije v 2017 1/3:
Audi A4: 45
BMW serije 3 21
Mercedes-Benz razred C: 41
Alfa giulia: 8
Lexus IS: 1
Jaguar XE: 0

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.