Preverjanje tlaka v pnevmatikah prinaša prihranke

Foto: Žurnal24
Foto: Žurnal24
Na hladnejši del leta vozniki še pogosteje pozabimo na redno preverjanje pravilne napolnjenosti pnevmatik. Na to vas lahko kmalu spomni opozorilna lučka, ki zasveti na armaturni plošči, če tlak v pnevmatiki odstopa od priporočenih vrednosti.
Oglej si celoten članek

Nepisano pravilo veleva, da bi moral vsak lastnik avtomobila tlak v nameščenih pnevmatikah preverjati vsakih 14 dni. Malo je voznikov, ki to tudi dejansko počno. Prav tako je za večino voznikov edina prava možnost preverjanje tlaka na bencinskih črpalkah, kjer pa zračne postaje lahko niso vedno na voljo, lahko so v okvari, veliko voznikov pa sploh ne zna preveriti tlaka.

Če je opozorilna lučka, ki opozarja na prenizek tlak v pnevmatiki, upravičeno prižgana, potem bomo izgubili tlak v pnevmatiki, ta pa bo spustila. To je z vidika varne vožnje nevarno. V večini primerov pa je treba vseeno le dopolniti zrak v pnevmatiki.

Foto: Žurnal24 Opozorilo za tlak v pnevmatikah

Za vse nove avte velja, da jih morajo v tovarni obvezno opremiti s sistemom in opozorilom za nadzor tlaka (TPMS), ki voznika prek opozorilne lučke na armaturni plošči opozarja, če pride v kateri od pnevmatik do prekomernega padca tlaka. A tudi ta sistem ima pri delovanju lahko določene pomanjkljivosti, zato je še vedno nujno, da vsak voznik v rednih intervalih preveri tlak prek zunanjega merilca tlaka.

S stališča varnosti ni priporočljivo ignorirati opozorilne lučke za prenizek tlak v pnevmatikah, ki pomeni tudi, da se bodo pnevmatike obrabljale neenakomerno, ob strani bolj kot na sredini. To pomeni krajšo življenjsko dobo pnevmatike, višjo porabo goriva in manj udobno vožnjo.

Foto: Profimedia betonski tlakovci

Nasvet 1

Še posebej bodite pozorni na tlak ob menjavi pnevmatik za zimske. Če vam bodo pri vulkanizerju namestili nov komplet zimskih gum, oziroma naredili celotno premontažo, potem naj bi vam na primeren tlak pnevmatike napolnil že serviser, ni pa nujno. Priporočeni tlak se namreč od vozila do vozila razlikuje, medtem ko vulkanizerji morda polnijo na vedno isto vrednost. 

Zanesljivi sistemi

Nova vozila so že serijsko, obvezno opremljena z aktivnim sistemom z ventilom nameščenim v pnevmatiki, ki se napaja s pomočjo baterije, meri tlak v pnevmatiki in v računalnik pošilja podatke o dejanskem stanju tlaka v pnevmatiki. Deluje zelo natančno in hitro. Že ko tlak v pnevmatiki pade za 0,3 do 0,4 bara, se prižge opozorilna lučka. Po navadi je dovolj, da se voznik ustavi na polnilni postaji z napravo za polnjenje zraka in napolni pnevmatiko, lučka pa se samodejno ugasne. Če se lučka ne ugasne, se z napako ukvarjajo na servisih.

Nasvet 2

Priporočeni tlak ni naključno izbran, saj sta se o optimalnem tlaku glede na tip vozila na podlagi testiranj dogovorila proizvajalec vozila in proizvajalec pnevmatik za prvo vgradnjo. Priporočen tlak polnilnega zraka za vašo kombinacijo vozila in pnevmatik boste našli v navodilih za uporabo vašega vozila, na notranji strani lopute odprtine za dolivanje goriva ali na stebričku pri voznikovih vratih. V grobem pa velja, da morajo večje pnevmatike imeti višji polnilni tlak, prav tako morajo biti prednje pnevmatike, ki pri avtih prevzemajo večji del teže, bolj napolnjene.

Foto: VDO TPMS, sistem za nadzor tlaka v gumah

Večina ne pozna, kakšen mora biti tlak v pnevmatikah

Pri starejših, pasivnih sistemih, ki delujejo na osnovi vrtljajev kolesa in se prek ABS sistema zazna nižji tlak v pnevmatiki, pa je občasno treba narediti postopek inicializacije, kar pomeni, da ji morajo na servisu podati začetno vrednost. Aktivni sistem za zaznavanje tlaka v pnevmatikah se je za zdaj izkazal za odličnega, saj laik redko, brez opozorilne lučke, prepozna, da je pnevmatika napolnjena premalo, ugotavljajo na AMZS, kjer so že leta 2013 med svojimi člani izvedli obsežno anketo o menjavanju pnevmatik, v kateri so spraševali tudi, kolikšen je priporočen tlak v pnevmatikah v vozilih.

Nasvet 3

Pnevmatike vedno polnite, ko so hladne, torej ne po daljši poti. Preveč voznikov tudi zanemarja pomen kapic na ventilih, ki ščitijo ventil pred vlago in umazanijo. Pravilo tudi pravi, da bi morali ob vsaki menjavi pnevmatike menjati celotni ventil.

Takrat je 93 odstotkov voznikov odgovorilo, da vedo, vendar jih je od teh voznikov samo tri četrtine (78 odstotkov) odgovorilo tudi na naslednje vprašanje, v katerem so tudi navedli vrednosti tlakov. Vrednosti, ki so jih navajali so se gibale med 2 in 3 bari, v povprečju so navedli 2.24 bara za sprednji in 2.21 bara za zadnji par.

Pri tem velja izpostaviti, da ima velika večina avtomobilov priporočene vrednosti tlakov navedene na dobro vidnem mestu na voznikovih vratih, karoseriji avtomobila ali pod pokrovom za točenje goriva – če jih ne najdete tam, jih boste zagotovo našli v knjižici z navodili za uporabo.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 4

  • 11:08 5. Oktober 2024.

    'Nasvet 3: pnevmatike polnite, ko so hladne.' Ravno zato jih nikoli ne polnim na bencinskih servisih ampak doma.

  • 09:30 5. Oktober 2024.

    Spet nasveti za butle

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.