JATO Dynamics je letos poleti objavil, da so se cene novih avtomobilov v 18 zadnjih letih zvišale za 63%! Dvig cen novih avtomobilov v zadnjih dveh desetletjih je posledica prihoda električnih avtomobilov in predvsem strogih predpisov o emisijah. Pa tudi serijski uvedbi nekaterih nujnih sistemov za varnost, ki jih zahteva EU.
Avtomobili so iz generacije v generacijo večji, udobnejši in varnejši. Pri rasti cen pomembno vlogo igra tudi učinek inflacije. Toda vsi ti dejavniki ne morejo v celoti pojasniti dejstva, zakaj za avtomobile plačujemo veliko več kot pred nekaj leti. Kot smo ugotavljali sami, ko smo prebrskali cenike v eni izmed Slovenskih avtomobilskih revij iz let 2011, 2016 in 2021, so cene krepko poskočile predvsem v zadnjih petih letih, še posebej pa v zadnjem letu dni.
Clio za 10 tisočakov je znanstvena fantastika
To so dokazali v svoji študiji tudi pri analitični agenciji JATO Dynamics. preučevali so razvoj cen novih vozil v Evropi od leta 2002 do 2020, torej v zadnjih 18 letih. Zaključki so šokantni. JATO Dynamics navaja, da so se v tem obdobju avtomobili nižjega razreda, kot so VW polo, opel corsa in pkoda fabia, podražili za 59 %, avtomobili nižjega srednjega razreda, kot sta VW golf ali škoda octavia, pa za kar 63 %.
Če upoštevamo inflacijo, je rast cen še vedno 21 odstotkov. Če pogledamo samo cene dveh kultnih modelov pri nas, renault clia in VW golfa, smo ugotovili, da je bilo clia poleti leta 2011 možno kupiti za 8.990 evrov, natanko 10 let kasneje pa za najmanj 12.090 evrov. To je 3.100 evrov več. Če pogledamo še VW golfa, leta 2011 je bilo treba za osnovno izvedenko po ceniku odšteti 16.879 evrov, leta 2021 pa 20.784 evrov, ali 3.905 evrov več.
Zakaj tako velik skok cen?
JATO kot vzrok za povečanje cen vidi v prihodu elektrifikacije. Samo investicije v razvoj in proizvodnjo električnih avtomobilov naj bi povečalo ceno novih vozil za 10 odstotkov,. Ugotavljajo, da so se nova vozila zlasti podražila v zadnjem desetletju, približno za dve tretjini celotnega povečanja v zadnjih 18 letih. To je dodaten dokaz, da imajo tehnologije z nizkimi emisijami največji vpliv na rast cen. Hkrati pa morajo proizvajalci vozil z avtomobili z motorji z notranjim zgorevanjem zaslužiti več, da bi pokrili izgube z dragim razvojem električnih avtomobilov, zato se marže povečujejo. Iz tega razloga so avtomobili s ceno pod 10.000 evri tako rekoč izginili s trga, kar smo na zurnal24.si ugotavljali v tem članku.
Cene bodo šle z novimi emisijskimi standardi le še navzgor
Logično je, da se bodo, ko bodo najcenejši modeli odšli s trga in bodo na vrh piramide dodali električne avtomobile, povprečna cena avtomobilov še naprej povečevala. Šef Škode Thomas Schäfer je za britanski Auto Express napovedal krepko višje cene vozil, če se bodo uresničile napovedi o Euro7 standardu. Evropska komisija trenutno preučuje različne predloge za svoje predpise o vozilih Euro 7, ki bodo verjetno obvezujoči okoli leta 2025.
"Noro je", tako kritično se je na prihajajoči emisijski standard Euro 7 odzval sedanji vodja proizvajalca avtomobilov Škoda Thomas Schäfer, ki je za britanski Auto Express dejal, da lahko verjetno pozabimo na nove avtomobile, ki bodo cenejši od 20.000 evrov, na kar nakazuje tudi Volkswagnov mali električni avto ID.2, ki naj bi za ceno 20.000 evrov na trg prišel leta 2025.
Tako trend rast cen ni posledica povpraševanja, ampak političnih odločitev, zaradi katerih lahko individualna mobilnost postane spet luksuz. Privarčevali pa ne boste niti pri rabljenih, ki jim je cena poskočila tudi do 30 odstotkov, kažejo podatki doma in iz tujine.
Pregledali smo cenike osnovnih modelov za 10 let nazaj
Pregledali smo cene osnovnih izvedenk izbranih modelov vozil v zadnjih 10 letih na slovenskem trgu. Vse cene so veljale v poletnih mesecih v letih 2011, 2016 in 2021. Seveda so napredovali tudi avtomobili, ki imajo tudi v osnovnih izvedenkah vgrajene veliko več napredne tehnologije, tudi motorne izvedenke so se spreminjale, predvsem zmogljivejši so postali vstopni modeli, motorji pa opremljeni s turbopolnilniki. Kljub temu je rast cen osnovnih izvedenk večja kot pa rast povprečne neto plače v Sloveniji. Ta je bila v primerjavi z letom 2011 v letu 2020 večja za dobrih 18 odstotkov, povprečna rast cen spodaj navednih avtomobilov pa 20 odstotna. Nekateri so se v 10 letih podražili tudi za tretjino, spet drugi le za 10 odstotkov.
Audi A3
2011: 1.2 TFSI - 77kW/105 KM od 20.100 evrov
2016: 1.4 TFSI – 110 kW/150 KM od 27.760 evrov
2021: 30TFSI – 85 kW/116 KM od 26.460 evrov
Audi Q5
2011: 2.0 TFSI Quattro – 132 kW/180 KM od 39.780 evrov
2016: 2.0 TFSI Quattro - 169 kW/230 KM od 47.600 evrov
2021: 35TDI – 120 kW/163 KM od 46.550 evrov
BMW serije 3 touring
2011: 316i – 90 kW/122 KM od 29.700 evrov
2016: 318i – 100 kW/136 KM od 34.150 evrov
2021: 318i – 115 kW/156 KM od 36.700 evrov
BMW X3
2011: xDrive 20d – 135 kW/184 KM od 42.000 evrov
2016: xDrive 20d – 140 kW/190 KM od 46.500 evrov
2021: xDrive 20d – 140 kW/ 190 KM od 55.450 evrov
Citroën berlingo
2011: 1.6X – 72 kW/98 KM od 13.840 evrov
2016: VTi 95 live – 72 kW/98 KM od 14.910 evrov
2021: puretech 110 live pack – 81 kW/110 KM od 18.400 evrov
Dacia Sandero
2011: 1.2 base – 55 kW/75 KM od 6.900 evrov
2016: 1.2 base – 55 kW/75 KM od 7.100 evrov
2021: SCe 65 access 49 kW/66 KM od 8.990 evrov
Hyundai i20
2011: 1.2 life – 57 kW/78 KM od 9.790 evrov
2016: 1.25 CVVT life 55 kW/75 KM od 11.970 evrov
2021: 1.2 MPI life 62 kW/84 KM od 14.990 evrov
Mercedes-Benz razred S
2011: S350 – 200 kW/272 KM od 94.440 evrov
2016: S350 – 190 kW/258 KM od 94.300 evrov
2021: S350d – 210 kW/286 KM od 109.900 evrov
Nissan juke
2011: 1.6 Visia – 86 kW/117 KM od 14.990 evrov
2016: 1.6 Visia – 86 kW/117 KM od 15.570 evrov
2021: 1.0 DIG-T Visia – 103 kW/ 140 KM 18.100 evrov
Nissan qashqai
2011: 1.6 Visia 2WD – 85 kW/115 KM od 17.990
2016: 1.2 DIG-T Visia – 85 kW/ 115 KM 20.950 evrov
2021: 1.3 DIG-T Visia – 103 kW/140 KM od 23.300 evrov
Peugeot 308
2011: 1.4 access – 72 kW/98 KM od 15.890 evrov
2016: 1.2 VTi access – 60 kW/82 KM od 15.110 evorv
2021: 1.2 puretech active – 81 kW/110 Km od 17.320 evrov
Porsche panamera
2011: 220 kW/300 KM od 91.267 evrov
2016: 324 kW/440 KM od 135.448 evrov
2021: 243 kW/330 KM od 100.956 evrov
Renault clio
2011: 1.2 Authentique 55 kW/75 KM od 8.990 evrov
2016: 1.2 Authentique 55 kW/75 KM od 11.390 evrov
2021: SCe 65 life 48 kW/65 KM od 12.090 evrov
Škoda octavia
2011: 1.2 TSI classic – 77 kW/105 KM od 14.582 evrov
2016: 1.2 TSI active – 63 kW/86 KM od 16.351 evrov
2021: 1.0 TSI active – 81 kW/110 Km od 18.431 evrov
Toyota prius
2011: 1.8 VVT-i luna – 100 kW/136 Km od 24.990 evrov
2016: 1.8 VVT-i luna – 90 kW/122 KM od 27.770 evrov
2021: 1.8 VVT-i – 90 kW/122 KM od 29.100 evrov
Volkswagen golf
2011: 1.2 TSI trend line – 77 kW/105 KM od 16.879 evrov
2016: 1.2 TSI trend line (3 vrata) – 77 kW/105 KM od 16.931 evrov
2021: 1.0 TSI – 81 kW/110 KM od 20.724 evrov
To so vse posledice tako imenovanega segrevanja planeta zaradi CO2 emisij, ki so se sedaj sprevrgle v podnebne spremembe. To …
Saj to "eko" nima tako nobenega drugega pomena, kot pa da je vse skupaj dražje. Če nebi bilo teh bedarij, …
ja no, budalaštine stanejo.. kaj mislite kolk stane en šoltar, kolk pa stane display in 1000 vrstic programa. za isto …