Naleteli smo namreč na poročilo češkega portala E15.cz, pri katerem so ugotavljali, da so servisne delavnice na Češkem in Slovaškem v krču zaradi počasnih dostav določenih rezervnih delov, predvsem tistih, ki prihajajo iz Azije. Dobavni roki za marsikateri nadomestni del so se namreč precej podaljšali.
Pri češkem portalu Cebia ob tem ugotavljajo, da se ne le čaka na nadomestne dele, ampak so se po njihovih ocenah servisne storitve v zadnjem letu rudi podražile za dobrih devet odstotkov. Ugotavljajo, da cene nadomestnih delov zato, ker so novi modeli boljši in bolje opremljeni, rastejo vsako leto, vendar so se letos podražili še bolj kot običajno doslej. Hkrati se povečujejo tudi cene delovnih ur, kar je predvsem posledica podražitev energije.
Kako pa se spremembe na trgu novih avtomobilov odražajo na servisni dejavnosti pri nas? Primož Rožnik, trikratni mehanik leta in vodja Avto akademije pri podjetju GMT, ki vodi tudi lastno servisno delavnico, opaža, da se servisne storitve v Sloveniji v kriznem obdobju niso podražile, z izjem rasti cen nadomestnih delov. Ti so se v zadnjem letu podražili za nekaj odstotkov in cene jim počasi še vedno rastejo.
Ni drastičnih sprememb
Na vprašanje, če je za to morda kriva kriza z dobavami polprevodnikov, odgovarja, da ne. Za to je bolj kriva otežena dobava nadomestnih delov, ugotavlja, zdi pa se mu tudi, da so postopne podražitve postale tudi »stvar kulture«. Sicer pa lahko podražitve že kar pričakujemo, glede na to, da so se podražile tudi osnovne surovine, te pa so za seboj seveda potegnile tudi podražitve končnih izdelkov. V zadnjih mesecih pa je okrnjena tudi dostava delov in to gotovo tudi pripomore k temu, da so nekoliko dražji. Ne bi pa rekel, da so podražitve zares drastične, doda Rožnik.
Kako pa je dejansko z dostavami rezervnih delov? Rožnik pravi, da se na določene komponente lahko hitro čaka tri tedne ali celo ves mesec. Če delavnica česa nima na zalogi, lahko zato hitro pride do zamude pri popravilu. V tem primeru ne gre drugače, ko da se stranko obvesti, da ni rezervnega dela za njen avtomobil in bo morala na popravilo počakati nekaj časa. Vendar pa z dobavo nadomestnih delov za novejše avtomobile za zdaj ni težav.
Malce drugače je z dobavo delov za starejše avtomobile. Ko je avto enkrat star petnajst let ali več, se lahko zgodi, da novih nadomestnih delov zanj sploh ni več mogoče dobiti in je treba poiskati rabljenega. Vendar pa to ni povezano s sedanjo krizo.
Tudi pri podjetju Porsche Slovenija, ki uvaža avtomobile znamk Audi, Seat, Škoda in Volkswagen, za zdaj pri dobavi nadomestnih delov nimajo večjih težav. Kot je povedal Jože Terglav, direktor oddelka Group Service, v zadnjem letu pri dobavah rezervnih delov niso imeli velikih težav. Te so bile le pri dobavi delov, v katere so vgrajeni polprevodniški čipi, vendar pa niso bile tako hude, da bi povzročile zastoje na servisih.
pejte pobrskat po arhivu žurnala, ko so pisali kako se bodo gume podražile in jih sploh ne bo.. pa je …