V Stellantisu je v zadnjih mesecih pritisk nevarno naraščal, saj prodajni rezultati zaostajajo za napovedmi in pričakovanji, v megakoncernu imajo velike izzive pri odgovarjanju na naraščajoče cenovne pritiske konkurence. Predvsem iz močne ameriške veje koncerna (Jeep, Dodge, Chrysler) so se kritike o upravljanju podjetja skonctentrirale na vrhovnega šefa in dušo projekta združevanja v megakoncern Stellantis Carlosa Tavaresa. Zdaj je očitno dokončno počilo.
Stellantis je danes sporočil, da bo ob reorganizaciji vodstva podjetja konec leta 2026 odšel tudi Carlos Tavares. Takrat mu namreč poteče pogodba in bo šel v pokoj.
Naslednika zanj nameravajo poiskati do konca prihodnjega leta, vendar pa aktivno iskanje očitno že poteka, poroča Automobilwoche.
V Stellantisu so zapisali, da "uradni postopek" iskanja naslednika že poteka pod vodstvom predsednika upravnega odbora Johna Elkanna iz vplivne Fiatove veje koncerna. Postopek naj bi bil zaključen najkasneje do leta 2025. Tavaresova pogodba se izteče v začetku leta 2026.
Odhod čaka tudi operativnega direktorja za Evropo Uweja Hochgeschurtza. Stellantis je v izjavi o reorganizaciji pojasnil, da je cilj teh sprememb "poenostavitev delovanja in izboljšanje uspešnosti organizacije v turbulentnem globalnem okolju."
Tavares je veljal za nedotakljivega
S temi spremembami so se potrdila poročila iz preteklih tednov. Mediji so namreč ugibali, da bo Tavares, ki si je prizadeval za podaljšanje mandata, moral oditi. Manager je še do nedavnega veljal za nedotakljivega zaradi svojih dosežkov, veljal je za enega najmočnejših mož v svetovni avtoindustriji.
Portugalec Tavares je ob obsežnih kadrovskih spremembah izjavil: "V teh darvinističnih časih za avtomobilsko industrijo je naša dolžnost in etična odgovornost, da se prilagodimo in pripravimo na prihodnost. To moramo storiti bolje in hitreje od naših konkurentov, da zagotovimo čisto, varno in cenovno dostopno mobilnost."
Uspešno vodenje in rekordni dobički, a ni bilo dovolj
Portugalec Tavares, ki se je pred tem pri Renaultu kot 'ta drugi Carlos' kalil kot desna roka zloglasnega Carlosa Ghosna je s Stellantisom ustvaril učinkovit avtomobilski koncern, ki vključuje 14 znamk in je lani dosegel rekordne dobičke, poroča Automobilwoche.
Združitev skupine PSA in Fiat-Chryslerja leta 2021 velja za prelomno v njegovem načrtu. Tavares je znamkam, kot so Opel, Peugeot, Fiat, Chrysler in Jeep, uvedel stroškovno učinkovito strategijo skupnih delov in varčevanja.
Poleg Tavaresovega odhoda bodo prišlo tudi do številnih drugih sprememb na visokih položajih v koncernu. Največji porast moči je doživel Jean-Philippe Imparato, dosedanji vodja Alfa Romea in komercialnega segmenta Stellantis Pro One. Zdaj bo prevzel funkcijo operativnega direktorja za širše območje Evrope in prevzel naloge Hochgeschurtza, ki zapušča podjetje. Imparato bo svoje mesto vodje Alfa Romea predal Santu Ficuliju, ki bo hkrati postal tudi izvršni direktor Maseratija. Imparato bo še naprej vodil Stellantis Pro One.
Novi finančni direktor koncerna bo Doug Ostermann, ki bo zamenjal Natalie Knight, ta pa zapušča podjetje.
Ob napovedanih spremembah se znova postavlja vprašanje, ali bo Stellantis obdržal vseh 14 znamk avtomobilov ali pa se bodo nekaterim dokočno odpovedali.
Najlažje je vse zgrešene poteze v preteklosti, ki jih ni bilo malo, preložiti na eno osebo. Ta je sicer za …