Preskusili smo novo generacijo Volkswagnovega ikoničnega prevoznika

Foto: MatijaJanežič VW transporter T7, VW caravelle T7 Foto: MatijaJanežič VW transporter T7, VW caravelle T7 Foto: MatijaJanežič VW transporter T7, VW caravelle T7 Foto: MatijaJanežič VW transporter T7, VW caravelle T7 Foto: MatijaJanežič VW transporter T7, VW caravelle T7 Foto: MatijaJanežič VW transporter T7, VW caravelle T7 Foto: MatijaJanežič VW transporter T7, VW caravelle T7 Foto: MatijaJanežič VW transporter T7, VW caravelle T7 Foto: MatijaJanežič VW transporter T7, VW caravelle T7 Foto: MatijaJanežič VW transporter T7, VW caravelle T7 Foto: MatijaJanežič VW transporter T7, VW caravelle T7 Foto: MatijaJanežič VW transporter T7, VW caravelle T7 Foto: MatijaJanežič VW transporter T7, VW caravelle T7 Foto: MatijaJanežič VW transporter T7, VW caravelle T7 Foto: MatijaJanežič VW transporter T7, VW caravelle T7 Foto: MatijaJanežič VW transporter T7, VW caravelle T7 Foto: MatijaJanežič VW transporter T7, VW caravelle T7 Foto: MatijaJanežič VW transporter T7, VW caravelle T7 Foto: MatijaJanežič VW transporter T7, VW caravelle T7 Foto: MatijaJanežič VW transporter T7, VW caravelle T7 Foto: MatijaJanežič VW transporter T7, VW caravelle T7 Foto: MatijaJanežič VW transporter T7, VW caravelle T7 Foto: MatijaJanežič VW transporter T7, VW caravelle T7 Foto: MatijaJanežič VW transporter T7, VW caravelle T7 Foto: MatijaJanežič VW transporter T7, VW caravelle T7 Foto: MatijaJanežič VW transporter T7, VW caravelle T7 Foto: MatijaJanežič VW transporter T7, VW caravelle T7 Foto: MatijaJanežič VW transporter T7, VW caravelle T7 Foto: MatijaJanežič VW transporter T7, VW caravelle T7 Foto: MatijaJanežič VW transporter T7, VW caravelle T7 Foto: MatijaJanežič VW transporter T7, VW caravelle T7 Foto: Volkswagen VW transporter T7, VW caravelle T7 Foto: Volkswagen VW transporter T7, VW caravelle T7 Foto: Volkswagen VW transporter T7, VW caravelle T7 Foto: Volkswagen VW transporter T7, VW caravelle T7 Foto: Volkswagen VW transporter T7, VW caravelle T7 Foto: Volkswagen VW transporter T7, VW caravelle T7
Volkswagen je z letošnjim letom v Evropo pripeljal novo generacijo svojega ključnega lahkega gospodarskega vozila, transporterja in njegove potniške različice caravelle.
Oglej si celoten članek

Pri Volkswagnu pravijo, da se je z zagonom proizvodnje novega transporterja in caravelle zaključila največja transformacija ponudbe lahkih gospodarskih vozil v zgodovini ikoničnega "bullija". Če so namreč prej vse potrebe kupcev pokrivali z različicami v bistvu istega vozila, so zdaj ponudbo razdelili na tri produktne linije, s katerimi bodo zadovoljili različna pričakovanja.

Foto: MatijaJanežič VW transporter T7, VW caravelle T7

Če niste vedeli: Izraz "bulli", ki se popularno uporablja za transporterja in njegove derivate, je sestavljanka iz izrazov "Bus" in "Lieferwagen", kot v Nemčiji imenujejo dostavnike.

Poleg transporterja in caravelle, ki predstavljata eno linijo, in v bistvu nadomeščata transporter T6.1, ki so ga izdelovali do leta 2024, namreč drugo novo linijo predstavlja multivan s počitniškim vozilom californio, tretjo pa električni enoprostorec oziroma furgon ID.buzz oziroma ID.buzz cargo. Pri tem seveda ne gre le za drugačne oblike, ampak je vsaka linija zasnovana na lastni platformi, razlikujejo pa se tudi velikostno ter po pogonskih sklopih.

Foto: MatijaJanežič VW transporter T7, VW caravelle T7

Vrh gospodarnosti in praktičnosti

V tej ponudbi transporter in caravelle predstavljata vrh, ko gre za gospodarnost, prostornost in nosilnost ter prilagodljivost s karoserijskimi različicami in nadgradnjami. Ob tem pri Volkswagnu izpostavljajo še prednosti, ki jih kupcem prinaša eno največjih in najbolj razvitih prodajnih in servisnih omrežij v Evropi, ki je ključni element organizacije dela pri uporabi lahkih gospodarskih vozil.

Volkswagen bo novi transporter ponudil v številnih različicah od klasičnega furgona, preko kombija za prevoz ljudi v kombinaciji s tovorom ter kot kesonarja z dvojno kabino, caravelle pa bo na voljo od prevoznika visoke kapacitete z osmimi do devetimi sedeži do ekskluzivnega VIP prevoznika. Tako transporter kot caravelle bosta na voljo z dvema medosnima razdaljama, transporter pa tudi z dvema višinama.

Foto: Volkswagen VW transporter T7, VW caravelle T7

Volkswagen transporter in caravelle je pri nas že mogoče naročiti, prvi primerki pa tudi že prispeli v koprsko pristanišče. Za osnovni volkswagen transporter furgon je treba odšteti 36.644 evrov (30.052 evrov brez DDV). Različica s podaljšano medosno razdaljo je dražja za 764 evrov. Potniški transporter kombi stane vsaj 42.622 evrov, kombinirani transporter krpan plus pa 38.146 evrov. Volkswagen caravelle v osnovni različici stane 45.346 evrov.

Pri Volkswagnu so lahko dodobra izkoristili dejstvo, da je bolj potniško usmerjeni multivan poseben model z drugačno platformo, zato so lahko transporterja precej povečali. V osnovni verziji tako transporter kot tudi caravelle merita 5,050 metra, kar je 14-milimetrski prirastek v primerjavi s transporterjem T6.1, krajša medosna razdalja je za 97 milimetrov narasla na natanko 3,1 metra. Daljši različici obeh modelov merita 5,45 metra, medosni razdalji pa 5,45 metra.

Foto: Volkswagen VW transporter T7, VW caravelle T7

Transporter s kesonom in dvojno kabino je na voljo le z daljšo medosno razdaljo. Pri Volkswagnu so se odločili tudi, da različice z enojno kabino ne bo več, saj naj v Evropi ne bi bila dovolj iskana.

Več prostora in nosilnosti

Transporter bo na voljo v dveh višinah. V standardni različici bo visok 1,984 metra, kar mu bo omogočilo uvoz v večino evropskih garaž in pokritih parkirišč, povišana različica furgona pa bo visoka malce manj kot 2,5 metra, kar bo uporabno predvsem za prevoz visokih tovorov. Tudi v širino je novi transporter v primerjavi s predhodnikom zrasel za 128 milimetrov in meri 2,032 metra. Zaradi povečanih mer je postal še bolj prostoren od predhodnika tako, ko gre za prevoz ljudi, kot tudi, ko gre za prevoz tovora.

Foto: MatijaJanežič VW transporter T7, VW caravelle T7

V tem primeru so pomembna tudi ostala dejstva. Razdalja med ohišji koles v tovornem prostoru se je za 148 milimetrov povečala na 1,392 metra, s čimer je precej olajšano nalaganje širokih predmetov, nakladalni prostor pa je tudi daljši kot v predhodniku. Transporter s krajšo medosno razdaljo razpolaga z dodatnimi 61 milimetri in meri 2,602 metra, v različici z daljšo medosno razdaljo pa je za tovor na voljo 3,002 metra nakladalne dolžine. Nekaj prirastka so inženirji, predvsem v različici z dvojno kabino, dosegli tudi s premišljenim oblikovanjem predelne stene med kabino in tovornim prostorom.

Pri Volkswagnu ne skrivajo transporterjevega sorodstva s fordom customom, vendar pa pravijo, da so pri njegovem snovanju in  oblikovanju sodelovali od samega začetka, zato ima povsem Volkswagnovo identiteto.

Povečane dimenzije se poznajo tudi v količini tovora, ki ga lahko transporter prepelje. Osnovna različica furgona tako razpolaga s prostornino 5,8 kubičnega metra, kar je 0,3 kubičnega metra več kot v predhodniku, v povišani različici z dolgo medosno razdaljo pa je 9 kubičnih metrov prostora. V podaljšano različico poleg tega po novem namesto dveh gredo tri standardne evropalete.

Foto: MatijaJanežič VW transporter T7, VW caravelle T7

Potniške različice style, life in caravelle ter posebna različica panamericana bodo sicer v drugi vrsti vse opremljene s tremi posameznimi sedeži, ki bodo z maso 28 kilogramov precej olajšali odstranjevanje iz kabine. Za tretjo sedežno vrsto je sicer od 0,8 do 1 kubičnega metra prostora za prtljago.

Osem pogonskih možnosti

Nova transporter in caravelle sta na voljo v baterijski električni različici, različicah z dizelskimi motorji in v priključno hibridnih različicah. V vseh razpolagata s solidnimi nosilnostmi nad eno tono. Električne različice lahko obremenimo z do 1.038 kilogramov tovora ali ljudi, nosilnost različic z motorji z notranjim zgorevanjem znaša 1.326 kilogramov, priključni hibrid pa razpolaga z nosilnostjo 1.140 kilogramov.

Foto: MatijaJanežič VW transporter T7, VW caravelle T7

Še naprej so solidne tudi možnosti vleke prikolice. Največja dovoljena masa prikolice z zavoro je v primerjavi s predhodnikom večja za 300 kilogramov in znaša 2,8 tone, električni transporter pa lahko vleče zavirano prikolico z maso do 2,3 tone. S 150 na 170 kilogramov je povečana tudi nosilnost strešnih nosilcev.

Glavni oblikovalec Albert Kirzinger pravi, da transporter in caravelle s svojo obliko sledita ikonski DNK šesterice predhodnikov. Na prednjo masko je denimo vplival transporter T5, na žaromete transporter T6, na konsistentno čistost oblike pa kar transporter T1. Pomemben slogovni element so tudi led žarometi, prav tako pa je ikonska postala tudi izrazita črta ramenske linije, ki je tam že od prve in druge generacije transporterja, ko ni bila toliko slogovni kot konstrukcijski element. Spajal je gornji in spodnji del karoserije, ki ju zaradi takratnih proizvodnih postopkov niso mogli izdelati enotno. Skupek led zadnjih luči pa zglede vleče pri transporterju T5.

Transporter in caravelle sta na voljo z osmimi pogonskimi različicami, med katerimi bodo poleg turbodizelskih na voljo tudi elektromotorji in 171-kilovatni priključno hibridni pogon, ki bo na voljo spomladi 2026.

Foto: Volkswagen VW transporter T7, VW caravelle T7

Na predstavitvi v Grčiji so izpostavili predvsem različice baterijskega električnega pogona z močmi 85, 100, 160 ali 219 kilovatov. Najšibkejši bo na voljo le v E-transporterju, moči v e-caravelle pa se bodo začele pri 100 kilovatih. Serijski pogon bo zadnji, pozneje pa bodo na voljo tudi različice s štirikolesnim električnim pogonom. V vsakem primeru bo elektrika shranjena v bateriji s kapaciteto 64 kilovatnih ur, ki bo zagotavljala do 357 kilometrov avtonomije, čeprav bi lahko glede na porabo med testnimi vožnjami dejanski doseg ocenili na okoli 250 kilometrov. Pri Volkswagnu namreč izrecno navajajo, da omejeni doseg velja za vožnje do hitrosti 90 kilometrov na uro. Baterijo je sicer na AC polnilnici mogoče polniti z močjo d 11 kilovatov, na DC polnilnici pa z močjo do 125 kilovatov.

Pomemben del pogonske ponudbe ostaja klasični 2-litrski turbodizelski štirivaljnik TDI v treh različicah z močmi 81, 110 ali 126 kilovatov (110, 150 ali 170 'konjev '). Šibkejši različici bosta na voljo v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, najmočnejša pa bo serijsko na voljo z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, ki bo za doplačilo na voljo tudi v kombinaciji s 110-kilovatno različico. Obe močnejši različici je mogoče naročiti tudi v kombinaciji s štirikolesnim pogonom 4Motion.

Foto: MatijaJanežič VW transporter T7, VW caravelle T7

Volkswagnova ekipa je na prizorišče predstavitve v zaprtem rudniku sreba Laureon, ki je tam deloval že v antičnih Atenah, pripeljala tudi predstavnike vseh generacije, ki smo jih lahko tudi preskusili. Preskusili smo transporterja prve generacije T1 in tretje generacije T3. Izkušnja s transporterjem T1 je bila seveda povsem drugačna od tistega, kar poznamo danes, vendar pa je bilo lahko razumeti, kako je vplival tudi na zasnovo sedanjega transporterja T7.

Gre seveda za zasnovo prostora za do devet ljudi ali precejšnjo količino tovora. V vožnji pa seveda vidite, kako je avtomobilska tehnika od tedaj napredovala, saj je natančnost vodenja v transporterju T1 vse kaj drugega, kot natančnost, ki si jo predstavljamo danes.

Povsem drugačen je bil občutek med vožnjo caravelle T3, ki je skoraj tak, kot ga pričakujemo v sodobnih vozilih. Predvsem je s tretjo generacijo transporter postal veliko bolj modularen avtomobil, kar je ostalo značilno tudi za njegove naslednike.

Z novo generacijo sta transporter in caravelle pridobila tudi močno izboljšano podvozje, za katerega pri Volkswagnu pravijo, da ima predvsem bolje blaži majhne neravnine, kar se je za resnično izkazalo tudi med preskusnimi vožnjami. Zelo solidna je tudi vodljivost, ki jo zagotavlja kombinacija McPhersonovih vzmetnih nog in prečnih povezav spredaj ter posamičnih obes zadaj. Različice s prednjim pogonom so za doplačilo na voljo tudi z zaporo diferenciala, precejšnjo okretnost v urbanem okolju pa omogoča tudi solidno majhen obračalni krog s premerom 11,9 metra pri različicah s kratko in 13 metrov pri različicah z dolgo medosno razdaljo.

Foto: MatijaJanežič VW transporter T7, VW caravelle T7

Digitalizacija

Kar gotovo opazite, ko vstopite v kabino novega transporterja oziroma caravelle je digitalizirano okolje, ki ga sestavljata 12-palčni digitalni sklop merilnikov in 13-palčni za dotik občutljiv zaslon, na katerega lahko zrcalite tudi okolje svojega pametnega telefona v obeh glavnih operacijskih sistemih.  Digitalizirano je lahko tudi vzvratno ogledalo, na katero se predvaja posnetek kamere na zadku vozila, za nadgradnje in prenos podatkov pa skrbi vgrajeni modul 5G. Izčrpen je tudi nabor asistenčnih sistemov, za razsvetljavo pa skrbijo 100-odstotne led prednje in zadnje luči.

Projektanti so poskrbeli tudi za primerno delovno okolje za voznika in potnike. Ponudba sega od standardnih sedežev z ročno nastavitvijo do električno nastavljivih ergonomskih sedežev AGR. Položaj sedenja je pričakovano visok, klasično zasnovana stikala pa so tudi lahko dosegljiva. Vsi transporterji in caravelle so opremljeni tudi z dovolj USB-A in USB-C vtičnicami. Na voljo so tudi 230-voltne šuko vtičnice, ki na v dizelskih različicah oddajajo moč 400 vatov na priključno hibridnih in električnih različicah pa moč 2.300 vatov.

dezurni@styria-media.si

Foto: MatijaJanežič VW transporter T7, VW caravelle T7

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 09:17 18. Februar 2025.

    Vse kul, ce to nebi vse baziralo na fordovi platformi, z njihovim motorjem in menjalnikom….ze prejsne verzije transporterja so ble …

  • 07:52 18. Februar 2025.

    In podražili so ga, ker morajo financirati razvoj hibridnega.... Namesto da bi počakali do konca volitev v Nemčiji, ko bodo …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.