Preskusili smo najcenejši lexus

Foto: Saša Despot Lexus LBX Foto: Saša Despot Lexus LBX Foto: Saša Despot Lexus LBX Foto: Saša Despot Lexus LBX Foto: Saša Despot Lexus LBX Foto: Saša Despot Lexus LBX Foto: Saša Despot Lexus LBX Foto: Saša Despot Lexus LBX Foto: Saša Despot Lexus LBX Foto: Saša Despot Lexus LBX Foto: Saša Despot Lexus LBX Foto: Saša Despot Lexus LBX Foto: Saša Despot Lexus LBX Foto: Saša Despot Lexus LBX Foto: Saša Despot Lexus LBX Foto: Saša Despot Lexus LBX Foto: Saša Despot Lexus LBX Foto: Saša Despot Lexus LBX Foto: Saša Despot Lexus LBX Foto: Saša Despot Lexus LBX Foto: Saša Despot Lexus LBX Foto: Saša Despot Lexus LBX Foto: Saša Despot Lexus LBX Foto: Saša Despot Lexus LBX Foto: Saša Despot Lexus LBX Foto: Saša Despot Lexus LBX Foto: Saša Despot Lexus LBX Foto: Saša Despot Lexus LBX Foto: Saša Despot Lexus LBX Foto: Saša Despot Lexus LBX
Lexus je že dolgo uveljavljena Toyotina premijska znamka, ki je temu ustrezno v svoji ponudbi imela velike avtomobile. Z letošnjim letom so pristop spremenili, saj so z lexusim LBX ponudili majhen avtomobil, ki je tudi cenovno dostopen.
Oglej si celoten članek

Cenovna dostopnost je relativna zadeva in 37.500 evrov, kolikor bi stal testni lexus LBX 1.5 hybrid relax, ni malo, nizka pa ni niti osnovna cena 29.900 evrov, ki jo navajajo na spletni strani. Vendar pa je to ugodno z Lexus, saj je za njegovega naslednjega križanca po velikosti, lexus UX, treba odšteti vsaj 40.900 evrov, najdražja limuzina lexus LS pa v osnovi stane skoraj 120.000 evrov.

Foto: Saša Despot Lexus LBX

Kombilimuzinski križanec

Tudi zato so se pri Lexusu odločili, da bo lexus LBX veliko bolj premijski avtomobil od Toyotinega yarisa crossa, s katerim si kot križanec segmenta C-SUV deli platformo TNGA-B in hibridni pogonski sklop. Že platforma je nekoliko spremenjena, saj je LBX z dolžino 4,19 metra in medosno razdaljo 2,58 metra večji od yarisa crossa, večji pa so tudi koloteki. Razlik je toliko, da v primeru, da vam tega ni nihče povedal, ne boste opazili, da sta oba avtomobila v tesnem sorodstvu.

Že zunanjost lexusa LBX je precej drugačna in usklajena z drugimi modeli znamke, kar se kaže predvsem v trapezasti maski brez okvira, a so oblikovne linije nasploh precej mehko zaobljene. Po njihovi zaslugi in zaslugi precej poševnega zadka, čeprav je pravi križanec, lexus LBX deluje precej bolj kombilimuzinsko kot pa bi pričakovali od križanca. To se odraža tudi v prostornosti kabine.

Foto: Saša Despot Lexus LBX

Spredaj ni težav, saj je vozniku in sovozniku namenjenega veliko prostora in udobja, zadnja klop pa je sicer široka, vendar potnikom malce zmanjka prostora za kolena. Potniki višje rasti pa bodo morda z glavami segli celo do strehe. V tem pogledu je lexus LBX precej bliže majhnim kombilimuzinam  kot križancem. Zato pa je prtljažnik z osnovno prostornino 332 litrov in povečljivostjo do 994 litrov za ta razred prijetno prostoren, predvsem pa je precej lahko nalaganje skozi široko odprtino električno dvižnih vrat.

Prijetno urejeni kokpit

V lexusih smo se še pred nekaj leti pritoževali nad neurejenim voznikovim delovnim prostorom s stikali, za katera se je zdelo, da so jih oblikovalci razporedili po trenutnem navdihu. To že nekaj časa ne velja več, kar se je pokazalo tudi v testnem lexusu LBX. Voznikov delovni prostor je namreč zelo premišljeno urejen. Pred voznikom je (sicer doplačilna) digitalna armaturna plošča v obliki 12,3-palčnega zaslona, na katerem se prikazujejo vsi za vožnjo pomembni podatki, voznik pa si lahko prikaze uredi po želji.

Foto: Saša Despot Lexus LBX

Sredinski greben s prijetno majhno prestavno ročico in nekaj gumbi za nastavljanje voznih programov se podaljša v 9,8-palčni zaslon, preko katerega lahko upravljamo učinkovit infozabavni sistem Lexus Link Connect, Ta lahko z voznikom komunicira tudi v slovenščini, vključuje pa tudi učinkovito navigacijsko napravo z aktualnim osveževanjem prometnih podatkov. Če pa vam je ljubše okolje pametnega telefona, pa ga lahko na zaslon tudi brez težav prezrcalite. Vmes pa je še nekaj dobrodošlih analognih stikal za direktno upravljanje klimatske naprave ter solidne predali za malenkosti in brezžično polnjenje mobilnega telefona.

Lexus LBX tudi z ureditvijo kabine upravičuje premijski status. Ta je namreč izvedena zelo kakovostno in v solidnih veganskih materialih. Med drugim pa so vrata opremljena tudi z električnimi kljukami, ki potnikom preprečujejo, da bi jih odprli tik pred kolesarjem, pešcem ali motornim vozilom in poškodovali drugega ali celo sebe. Odlagalnih površin pa je razmeroma malo in niso prav velike.

Foto: Saša Despot Lexus LBX

Hibridni pogon

Pri Lexusu so poskrbeli tudi za dobro izolacijo potniške kabine pred hrupom in vibracijami, kar pomeni, da je dobro izolirana tudi pred zvokom hibridnega pogonskega sklopa.    

Ta je sicer že dober znanec iz toyot. Gre za kombinacijo 67-kilovatnega bencinskega in 69-kilovatnega elektromotorja, ki ju usklajuje planetno gonilo in zagotavljata sistemsko moč natanko 100 kilovatov. Za shranjevanje elektrike hibridnega sklopa skrbi nikelj-metal-hidridna baterija s kapaciteto ene kilovatne ure, ki v mestu zagotavlja tudi precejšen delež električne vožnje.

Foto: Saša Despot Lexus LBX

Pogonski sklop z uradnim pospeškom 9,2 sekunde do 100 kilometrov na uro ni ravno bliskovit, toda med vožnjo hitro ugotovite, da je moči in navora več kot dovolj tudi za bolj dinamične vožnje. Tudi poraba pa med mestnimi in podeželskimi vožnjami ne dosega petih litrov, na avtocesti pa se dvigne med šest in sedem litrov na sto prevoženih kilometrov.

Toyoti je torej z lexusom LBX uspelo izdelati soliden in premijsko opremljen vstopni model. S ceno morda sega nad razredno povprečje, vendar ne tako zelo, da ne bi bil vreden premisleka tistega, ki si v avtu poleg splošne uporabnosti, ki ni preveč okrnjena, želi še nekaj premijskih občutkov.

dezurni@styria-media.si

Foto: Saša Despot Lexus LBX

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 5

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.