Nemški avtomobilski klub ADAC je analiziral rezultate letošnjih preskusnih trčenj agencije Euroncap.
V letu 2022 so pri Euroncap opravili 60 testnih trčenj novih avtomobilov in ADAC-ovi analitiki z veseljem ugotavljajo, da jih je kar 47 osvojilo vseh pet zvezdic. 12 avtomobilov je prejelo štiri zvezdice, le eden pa zgolj eno.
V zadnjih letih so se kriteriji za visoke ocene na testnih trčenjih korenito spremenili, saj zanje ni dovolj le dovolj trdna karoserija. Od leta 2020 namreč preverjajo tudi, kako se avtomobil obnaša med trkom z drugim avtomobilom. Če v njegovi konstrukciji odkrijejo trde dele, ki bi ogrozili varnost potnikov v drugem avtomobilu, to povzroči odvzem točk.
Euroncap bo z letom 2023 še zaostril kriterije. Po novem bo moral avtomobil, ki se bo križišču približeval s hitrostjo 60 km/h, zaznati prečni promet z enako hitrostjo in v primeru nevarnosti ostro zavirati. To zahteva predvsem sisteme kamer s širšim vidnim kotom kot doslej. Sistemi za zaviranje v sili bodo morali zaznati tudi ljudi na motoriziranih dvokolesnikih (električni skiroji…) in se odzvati nanje. Večje bodo tudi zahteve po varnosti ranljivih udeležencev prometa. Doslej je asistent za zaviranje v sili reagiral le na pešce pred avtomobilom, po novem pa se bo moral odzvati tudi na tiste, ki se mu bodo približevali od strani ali od zadaj. Gre predvsem za križišča, na katerih vozniki z lahkoto prezrejo kolesarje. Če je bil doslej dopusten rahli trk s pešcem ali kolesarjem, bo odslej zahtevano popolno izogibanje fizičnim stikom. Aktivni tempomati bodo morali imeti več inteligentnih funkcij in bodo morali prepoznavati ovinke, krožišča, semaforje in znake STOP ter o njih opozarjati voznika ali jim prilagajati hitrost, odzvati pa se bodo morali tudi n napovedane spremembe na cesti, kakršna so gradbišča in podobno.
Vse bolj pomembni so tudi pripomočki za aktivno varnost. Pet zvezdic namreč lahko osvoji le avtomobil, ki je dovolj opremljen z asistenčnimi sistemi, ki preprečijo nesrečo ali vsaj občutno omilijo njene posledice.
Umik evropejcev
Ugled najbolj varnih avtomobilov so dolga leta uživali modeli znamk Volvo in Mercedes-Benz, z letom 2022 pa se je to malce spremenilo, saj je najboljši mercedes-benz, EQE, šele četrti. Prvo in drugo mesto sta si namreč razdelili tesli, model S in model Y. Oba avtomobila sta se namreč v vseh disciplinah odrezala dobro do zelo dobro. Omeniti velja, da delovanja spornega »Autopilota« v okviru testnih trčenj niso preverili, saj preskusijo le tiste asistenčne sisteme, ki so pomembni za preprečitev nesreče. Na tretje mesto se je uvrstil lexus RX, ki si, tako kot ameriška tekmeca, ni v nobeni disciplini privoščil spodrsljaja.
Vse do petnajstega mesta so se vsi avtomobili izkazali zelo dobro. Mazda CX-60, mercedes-benz GLC in volvo C40 recharge so si petnajsto mesto denimo razdelili z rezultatom 86,4 odstotka najboljše možne ocene, kar je presenetljivo visoko, glede na to, da je leta 2020 in 2021 zmagovalec subaru outback dosegel 88,8 odstotka. Letošnji zmagovalec, tesla model S, je dosegel kar 92,4 odstotka najboljše možne ocene.
Premijsko ni vedno top v varnosti
Da vse ni tako bleščeče in se lahko slabo uvrstijo tudi premijski avtomobili, kaže primer BMW-ja 2 coupe, ki se je med preskusom asistenčnih sistemov izkazal presenetljivo slabo in to tako med preskusom varnosti ranljivih udeležencev prometa kot tudi med preskusom zasilnega zaviranja v primeru nevarnosti trka z drugim vozilom in zadrževanja vozila na voznem pasu.
Na zadnje mesto se je zgolj z eno zvezdico uvrstil dacia jogger. Varnost odraslih potnikov in otrok se je izkazala za povprečno, tveganje za hude poškodbe pa je občasno veliko. Sistem za zaviranje v sili ne prepozna niti pešcev niti kolesarjev. Nima niti aktivnega sistema za zadrževanje vozila na voznem pasu niti sistema za intervencijski klic e-call.
Pri ADAC ugotavljajo, da medtem, ko nekateri proizvajalci vrhunsko varnost zanemarijo zaradi zniževanja cene avtomobila, drugi lahko ciljajo zgolj na pet zvezdic, pri tem pa pozabijo na dejansko varnost potnikov in drugih udeležencev nesreč. Primer tega je BMW serije 2 coupe. Slabše se lahko izkažejo tudi avtomobili, ki so v ponudbi že neobičajno dolgo, kar se je v zadnjem letu pokazalo na primeru VW tourana, ki je osvojil le štiri zvedzice.
Kitajci so postali varni
V letu 2022 se je pokazal še en trend, vse večja varnost kitajskih avtomobilov. Če smo se pred desetletjem in več smejali, ko so se kitajski avtomobili med trčenji razletavali kot da bi bili iz papirja, je danes povsem drugače. Kitajska avtomobila wey coffe model 01 in 02 sta se namreč uvrstila na peto in šesto mesto, na sedmem pa jima je sledil produkt nemško-kitajskega sodelovanja, novi smart. Osmo mesto pa si je z mercedesom-benzom rezreda C in ioniqom 6 razdelil še en kitajski avtomobil, nio ET7.
Vem, da je težko iz lastne kože, ampak ”nemško” je že dolgo pojem za preplačano manj kvalitetno robo!
Ok vemo, da brez državne pomoči ZDA, ki jo je dobil Musk bi edina Tesla, ki jo poznamo bila tista, …