SUV-ji podirajo zgodovinske prodajne rekorde. Tudi v Sloveniji so štirje od desetih novo registriranih osebnih avtomobilov SUV-ji oziroma križanci, torej avtomobili z večjim odmikom od tal, večjimi kolesi in večjo maso.
Januarja so ta vozila v Evropi dosegla 44 %, februarja pa 43,6 % odstotni tržni delež. Njihovi popularnosti ni videti konca, kar je dobro za prodajalce avtomobilov, saj so tovrstna vozila dražja od klasičnih limuzin in karavanov.
Emisije se kljub zelenim tehnologijam povečujejo
Nasprotniki SUV-jev trdijo, da so težji, imajo večji zračni upor in zato večjo porabo goriva kot običajni avtomobili. Naravovarstvene organizacije jih pogosto označujejo za glavne krivce onesnaževanja zraka v prometu. Več statističnih podatkov v zadnjih letih je pokazalo, da se kljub naraščajočemu deležu hibridnih in električnih avtomobilov, emisije osebnih avtomobilov ne zmanjšujejo, ampak od leta 2017 celo naraščajo.
Pri Svetovnem skladu za naravo (WWF), ki je ena od največjih globalnih organizacij, ki se borijo za ohranjanje narave, s sedežem v Franciji, zato predlagajo omejitev ali prepoved oglaševanja teh avtomobilov. "Na oglasnem prostoru ne bi smeli oglaševati terenskih vozil," je dejala predsednica WWF Isabelle Autissier. To je odziv na raziskavo, osredotočeno na oglaševanje v avtomobilski industriji, ki so jo naročili pri naravovarstveni organizaciji. Raziskava je pokazala, da je na oglasnih panojih preveč športnih terencev, enako velja za oglase v časopisih in na televiziji.
Na televiziji v Franciji so leta 2019 oglaševanjem terenskih vozil na dan namenili 3 ure in 50 minut časa, kar je enakovredno dvema nogometnima tekmama.
Zgled ostalim vladam v Evropi
"Francoski potrošniki so preveč izpostavljeni oglaševanju športnih terencev in, nasprotno, premalo izpostavljeni oglaševanju lažjih avtomobilov z nižjimi emisijami," pravijo pri WWF. V zadnjih desetih letih se je v Franciji prodaja športnih terencev povečala za sedemkrat, kar okoljske organizacije dojemajo kot veliko skrb. Po vsem svetu naj bi bilo na cestah kar 200 milijonov terenskih vozil (sem spadajo tudi poltovornjaki), leta 2010 jih je bilo le 35 milijonov.
Študija je bila narejena leta 2019, ko tržni delež športnih terencev še ni presegel 40 %, kot je bil primer lani in tudi letos. "Zakaj skrbimo za zmanjšanje pogostosti oglaševanja športnih terencev v Franciji? Ker bi se tovrstno razmišljanje lahko razširilo iz Francije drugje po Evropi. To bi dalo zagon tudi drugim vladam. Tako se je v preteklosti dogajalo z oglaševanjem alkohola ali tobačnih izdelkov," pojasnjuje Autissierjeva. Pri WWF verjamejo, da lahko prodajalci vozil oglaševanje športnih terencev postopoma zamenjajo z oglaševanjem elektrificiranih avtomobilov.
suv- če to prebereš to ni predmet za nujo, amapk za zabavo. kaj če bi lopate in krampe oglaševali za …
Tele naravovarstvene organizacije, res ne vejo več kakšno bedarijo si še naj izmislijo. Samo komplicirajo nam življenje, od njih pa …