Prenovljeni twingo se vrača h koreninam

Foto: Andrej Leban Renault twingo Foto: Andrej Leban Renault twingo Foto: Andrej Leban Renault twingo Foto: Andrej Leban Renault twingo Foto: Andrej Leban Renault twingo Foto: Andrej Leban Renault twingo Foto: Andrej Leban Renault twingo Foto: Andrej Leban Renault twingo Foto: Andrej Leban Renault twingo Foto: Andrej Leban Renault twingo Foto: Andrej Leban Renault twingo Foto: Andrej Leban Renault twingo Foto: Andrej Leban Renault twingo Foto: Andrej Leban Renault twingo Foto: Andrej Leban Renault twingo Foto: Andrej Leban Renault twingo Foto: Andrej Leban Renault twingo Foto: Andrej Leban Renault twingo Foto: Andrej Leban Renault twingo Foto: Andrej Leban Renault twingo Foto: Andrej Leban Renault twingo Foto: Andrej Leban Renault twingo Foto: Andrej Leban Renault twingo Foto: Andrej Leban Renault twingo Foto: Andrej Leban Renault twingo Foto: Andrej Leban Renault twingo Foto: Andrej Leban Renault twingo Foto: Andrej Leban Renault twingo Foto: Andrej Leban Renault twingo Foto: Andrej Leban Renault twingo Foto: Andrej Leban Renault twingo Foto: Andrej Leban Renault twingo Foto: Andrej Leban Renault twingo Foto: Andrej Leban Renault twingo Foto: Andrej Leban Renault twingo Foto: Andrej Leban Renault twingo
Renault twingo druge generacije, ki je v veliki meri slovenski avto, se s prenovo navezuje na prvo generacijo tako po videzu kot uporabnosti. V Sloveniji že od januarja s ceno pod 10 tisoč evrov.
Oglej si celoten članek

Twingo ni pomemben le za novomeški Revoz in s tem za celotno slovensko izvozno gospodarstvo, tudi znotraj Renaulta ima veliko več kot le obrobno vlogo. Ne nazadnje to dokazuje odločitev, da si bo prav malček ob prenovi kot prvi znotraj znamke nadel novi obraz, katerega značilnosti bodo postale zaščitni znak tudi drugih modelov, najprej novega clia in prenovljenega mégana. 
650 tisoč izdelanih primerkov od leta 2007 ni slabo, kot tudi ne tretje mesto z 11-odstotnim tržnim deležem znotraj razreda v celotnem evropskem merilu ter pohvalni podatki o kakovosti izdelave, a konkurenca strelja z vsemi topovi, če se spomnimo le na pred kratkim predstavljeni udarni trojček iz koncerna VW.

Spet vpadljiv

Z geslom "vrnitev k optimizmu" pri Renaultu posredno dajejo prav kritikam, da leta 2007 predstavljena oblika druge generacije ni izpolnila vseh pričakovanj in se je avtomobil v nasprotju z predhodnikom prehitro izgubil v povprečju, čeprav je naloga članov segmenta A prav izstopanje, s katerim nadomestijo svojo majhnost. Na ta račun so izgubili kar nekaj ženske klientele, ki je bila sila navezana na  prvo generacijo.

Zato ne preseneča, da je novi šef oblikovalcev Laurens Van Den Acker navdih za spremembe poiskal v letu 1993. Prednji del, ki je deležen največjih sprememb, je pridobil "predrzen" obraz, ki ga zaznamujejo glavni žarometi s trepalnicami, velike okrogle meglenke in na rob odbijača potisnjeni smerokazi, medtem ko se vstopišče za zrak širi v širok nasmeh. Po konceptu dezir je povzeta povezava glavnih žarometov, na sredini pa se sveti večji in bolj pokončno postavljeni diamanti logo.

Na zadku so se vzvratne luči osamosvojile in mesto našle na prtljažnih vratih, te so bolj usločene in skupaj z bolj zaobljenim odbijačem mehkeje zaključujejo avtomobil.

Znova se vrača tudi platnena streha, ki jo žene elektrika in je na voljo za doplačilo ali kot serijski del posebnih izvedenk, v ponudbi ostaja tudi steklena različica. Zelo opazne so nove barve – vijolična fuchsia, svetlo modra bermuda in za izvedenko RS rumena sirius. Nova je tudi kolekcija nalepk za zunanjost, ki jih je deloma mogoče kombinirati tudi z notranjostjo, tu so še različne barve ohišij ogledal in zaključkov bočnih letev ter tudi dvobarvna platišča. Vseh kombinacij naj bi bilo za šestmestno številko.

Tempomat in bluetooth serijsko

Znotraj so spremembe po prenovi osredotočene na nove barvne obloge vrat, obrobe ogrevalnih šob in gumbov za ogrevanje. Pri Renaultu sedaj jasneje kot doslej ločujejo twinga po spolu, saj so paketi opreme dynamique, gordini in RS izrazito moški, izvedenka trend claire pa ženska. Veliko je doplačljivih dodatkov, kot so držalo za make-up, gumijasta podloga pred volanskim obročom, ki služi kot držalo predmetov in podobno, ki naj bi vožnjo v jutranji konici naredili še bolj učinkovito.

Vsak twingo ima poleg serijskega tempomata tudi vsaj ročno klimo, bluetooth in USB priključek, novost je radio oxygen, ki je pravzaprav postaja, na katero lastnik pritrdi svoj iPhone. Takrat slednji služi še kot navigacijska naprava, MP3 predvajalnik in učitelj varčne vožnje, ko prek aplikacije spremlja dogajanje v motorju in vozniku svetuje, kako naj varčuje.

Precej čistejši, a ne za Slovenijo

Velik napredek je twingo storil pri motorjih, čeprav Slovenci zaradi cenovne občutljivosti ne bomo deležni najbolj naprednih. So pa inženirji ob istih prostorninah brez stroška za sistem stop&start znatno zmanjšali porabo in izpuste. Glavnina twingov bo opremljena z 1,2-litrskim bencinarjem s 55 kW/75 KM, ki je porabo spustil s 5,7 na 4,5 litra na 100 kilometrov, izpuste pa s 135 na 104 grame CO2 na kilometer. Prihodnje leto bodo z dodelavami te številke še izboljšane.

1,2 TCe motor s turbo puhalom in 75 kW/100 KM ima odslej 155 Nm navora (+10 Nm), občutki med testno vožnjo z agregatom, ki ga najdemo v različici gordini, pa so bili znova prepričljivi. Najmočnejši bencinar je 1,6-litrski atmosferski s 98 kW/133 KM v različici RS, ki je bil tudi deležen nekaterih izboljšav, moč in navor pa ostaja nespremenjena.

Twingo bo kot eden redkih avtomobilov v segmentu še naprej na razpolago tudi kot dizel, saj je zlasti v Zahodni Evropi zelo priljubljen. Na voljo sta 1,5-litrski dizel s 55 kW/75 KM ali 63 kW/85 KM. Šibkejši motor je še posebej vreden omembe, saj dosega normno porabo 3,4 litra in izpust 90 gramov, ob dodelavah pa bo prihodnje leto porabil le še 3,2 litra in izpustil 85 gramov, kar ga bo uvrščalo na sam vrh avtomobilov s klasičnim pogonom. Med krajšo testno vožnjo se nismo mogli znebiti občutka, da je morda celo preveč vse podvrženo varčevanju, saj so prestave izrazito dolge, kar ni v prid vožnji v mestu. Menjalniki so vedno peststopenjski ročni, po želji tudi robotizirani.

Slovenija bo novega twinga januarja dobila med prvimi, čeprav bo zaradi cenovne občutljivosti motorna paleta prilagojena. Atmosferski 1,2-litrski bencinar bo tako še iz obstoječega twinga, kjer dosega normno porabo 5,1 in izpust 119 gramov CO2. Od obeh dizlov bo na voljo le šibkejši. 1,2- turbinsko gnanemu TCe se bo marca pridružila še različica RS. Cene za Slovence še niso uradno izračunane, naj pa bi ostale na ravni sedanjih, ki se pričnejo pri 9.990 evrih.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.