Po skoraj treh letih od uveljavitve zakona o cestah bo predvidoma do konca leta le začel veljati nov pravilnik o prometni signalizaciji in opremi, ki odpravlja nekatere nepotrebne označbe in uvaja takšne, ki so v skladu z najnovejšimi smernicami v prometu.
"Osnovna izhodišča novega pravilnika izhajajo iz tega, da morajo prometni znaki zagotavljati dobro percepcijo za vse udeležence v prometu, zagotavljati nedvoumno sporočilo podnevi in ponoči, skozi dolgo časovno obdobje, kar je možno doseči z novimi tehnološko izpopolnjenimi materiali."
"Bistveno izhodišče je tudi v tem, da mora prometna signalizacija v naseljih predstavljati sestavni del urbane opreme in ne sme obremenjevati poselitvenega prostora, zato naj bi z novimi rešitvami bistveno razbremenili ta prostor z neustrezno in nepotrebno signalizacijo. Ena izmed predlaganih rešitev je, da se velikost prometnih znakov v naseljih zmanjša in da se ti ne smejo postavljati na površine za pešca in kolesarja," so za Žurnal24 pojasnili na ministrstvu.
"Osnutek novega pravilnika posamezne znake, ki so nepotrebni, odpravlja in uvaja nove, kot so označevanje nivojskih železniških prehodov, varnostna razdalja za tovorna vozila in nova signalizacija za dopustno zavijanje desno pri rdeči luči na semaforju, ki se bo uporabljala pri eksperimentalnih prometnih ureditvah. Več novosti je pri obvestilni signalizaciji, kjer so novi znaki za grbine na cesti, prehodi za kolesarje, označevanje hitrih cest, označevanje časovno omejenih parkirnih površin, prostorov za polnjenje električnih vozil in precej novih znakov za vodenje prometa, kamor spada tudi nova kažipotna signalizacija za kolesarje."
Obvozi bodo v novi barvi
"Na področju določitve osnovnih barv prometne signalizacije je sprememba ta, da se bela barva kot prevladujoča uporablja na vseh dopolnilnih tablah, pa tudi na signalizaciji, ki je bila do zdaj rumena (stalna preusmeritev prometa). Vsa signalizacija, ki bo označevala obvoze, je predlagana v oranžni barvi."
Pravilnik hkrati odpravlja pravne praznine, ki so jih upravljalci cest in proizvajalci oznak izkoriščali po svoje, dodajajo na ministrstvu za infrastrukturo. Priznavajo sicer, da vsi s predlaganimi rešitvami niso zadovoljni, veliko pripomb slišijo prav od proizvajalcev signalizacije, saj jim poenostavljanje označb "ni v interesu".
Kolesarska steza je zato, da se pelješ vzporedno z drugimi udeleženci v prometu pri zeleni luči<br />Ja, pri nas se …
Se pa ne spomnim. Zelena puščica kot semaforska luč ja, da bi imeli pa prav puščico narisano kot znak...morda v …
čakalna postaja za kolesarje pred avtomobile? pa vi ste... ze motoristi k gredo naprej ponavad zakinkajo pa rabjo celo vecnost …