Povsem novi audi Q5 uvaja dodatno zavorno "luč"

Foto: Audi
Foto: Audi
Navdušenci nad križanci s štirimi obroči na maski se lahko veselijo, saj iz Ingolstadta končno prihajajo novice o povsem novi generaciji ključnega križanca, audija Q5.
Oglej si celoten članek

V dobrem poldrugem desetletju od leta 2008, ko je bila predstavljena prva generacija, je na ceste zapeljalo kar 2,6 milijona audijev Q5, kar kaže, da gre za zelo uspešen model.

Foto: Audi audi Q5

Priljubljena je bila predvsem prva generacija, v kateri je bilo izdelanih kar 1,6 milijona, torej dobri dve tretjini audijev Q5. Druga generacija pa se je odlikovala z dolgoživostjo, saj jo Audi ponuja že vse od leta 2016, torej dobrih osem let. Zdaj je torej skrajni čas za novo generacijo, ki prinaša veliko novosti.

Platforma PPC

Osnovne oblike še naprej nezmotljivo kažejo, da gre pri novincu za audi Q5,a to je bolj ali manj tudi vse, kar ga povezuje s predhodnikom. Tako kot novi audi A5, je tudi novi audi Q5 zasnovan na novi koncernski platformi za premijske avtomobile z motorji z notranjim zgorevanjem "Premium Platform Combustion", ki jo označuje kratica PPC.

Foto: Audi audi Q5

Ta mu med drugim prinaša precej nevtralne vozne lastnosti, za katere so poskrbeli s petvodilnima prednjo in zadnjo premo ter optimiziranimi nastavitvami šasije in volanskega mehanizma. Audi Q5 bo v osnovi na voljo z jeklenimi vzmetmi in progresivnim volanom, kupci pa se bodo lahko odločili tudi za športno podvozje s prilagodljivimi blažilniki FSD in bolj agilno nastavitvijo prednje preme. Športno podvozje bo sicer serijsko na audiju SQ5, ki je tudi na voljo z novo generacijo.

Audi Q5 in SQ5 bosta v prodajne salone zapeljala v prvi četrtini leta 2025. Bencinski audi Q5 bo v Nemčiji predvidoma na voljo za 52.300 evrov, dizelski za 57.100 evrov, audi SQ5 pa za 82.900 evros. Čez dobrega pol leta pa bo audi predstavil tudi kupejevski audi Q5 sportback.

Tretja možnost bo prilagodljivo zračno vzmetenje, ki bo v primerjavi s prejšnjo generacijo audija Q5 zagotavljalo veliko večji razpon med udobnim in športnim načinom. V dvignjenem položaju bo dno avtomobil od normalne oddaljenosti od tal višje za 45 milimetrov, v terenskem načinu 30 milimetrov v dinamičnem načinu pa bo 15 milimetrov nižje.

Foto: Audi audi Q5

Zmogljivi blagi hibrid

Tudi pri ponudbi motorjev je tehnično sorodstvo audija Q5 z novim audijem A5 nesporno, predvsem, pa bi lahko tehnologijo blagega hibrida MHEV Plus označili skoraj kot polni hibrid. Novi turbobencinski motor 2,0 TFSI z močjo 150 kilovatov, preskušeni turbodizelski štirivaljnik 2,0 TDI z močjo 150 Kilovatov in novi turbobencinski šestvaljnik 3,0 V6 TFSI z močjo 270 kilovatov, ki poganja audi SQ5, so vsi opremljeni z 48-voltnim blagim hibridom, ki se napaja iz litij-železo-fosfatne baterije s kapaciteto 1,7 kilovatne ure.

Tega poleg bencinskega motorja in baterije sestavljata še jermensko povezani starter-generator in novi pogonski elektromotor, ki je vgrajen na gred 7-stopenjskega menjalnika DSG in zagotavlja dodatno pogonsko moč 18 kilovatov in moč rekuperacije do 25 kilovatov. Manevriranje in parkiranje poteka povsem električno, elektromotor pa v dogajanje posega vse do hitrosti 130 kilometrov na uro.

Foto: Audi audi Q5

Elektromotor lahko za pogon skrbi tudi med počasno vožnjo v mestni gneči ter za dodajanje moči med konstantno vožnjo po podeželskih cestah. Osnovni štirivaljnik deluje tudi v kombinaciji s prednjim pogonom, sicer pa je pogon štirikolesni. Prihodnje leto bosta na voljo tudi dva priključno hibridna sklopa.

Sodobna infozabavna tehnika

Novi audi Q5 je v primerjavi s predhodnikom dobil tudi bolj agresiven videz oziroma bolj mišičast SUV značaj, kot to pojasnjujejo pri Audiju. Na višji nivo so se po zgledu drugih novih audijev dvignili tudi matrični LED žarometi, ki jih sestavlja 15 segmentov, ki zagotavljajo osem svetlobnih podpisov. Zadek krasijo digitalne zadnje luči OLED 2.0, ki jih povezuje svetlobna letev in ustvarjajo aktivni svetlobni podpis.

Foto: Audi audi Q5

Zadnji spojler je prvič v Evropi dobil projekcijsko luč, ki grafiko projicira na zadnjo šipo in tako poveča svetlobno območje zavorne luči. Zadevo naj bi videli le vozniki za avtomobilom, voznika pa naj ne bi motila.

Kako izgleda novost, je razvidno v videu na 38 sekundi. 

Foto: Audi Audi zavorna luč

Z dolžino 4,717, širino 1,900, višino 1,651 in medosno razdaljo 2,820 je novi audi Q5 za dobrega 3,5 centimetra zrasel le v dolžino, kar pa ne pomeni, da zadnja klop ni pridobila prostornosti. Ta je tudi drsna. Prtljažnik je z osnovnimi 520 litri ostal enak, s povečljivostjo na 1.473 litrov pa je celo malo manjši. Vendar pa je menda nalaganje prtljage lažje, zviti pokrov prtljažnega prostora pa je mogoče shraniti v dno.

Foto: Audi audi Q5

Ureditev prednjega dela kabine se zgleduje po audiju A5, vendar na križanski način, izstopajo pa predvsem 11,9-palčni zaslon instrumentni plošče, 14,5-palčni zaslon infozabavnega sistema ter dodatni 10,9-palčni sovoznikov zaslon. Infozabavni sistem je zasnovan na Andoridovem sistemu, ki se nadgrajuje preko spleta, na voljo pa so tudi Audijeve povezljivostne storitve. Preko uporabniškega vmesnika se upravlja tudi aplikacije.

Na voljo je tudi projekcijski zaslon, ki je kar za 85 odstotkov večji od predhodnikovega, za komunikacijo s sistemom pa skrbi tudi novi Audijev asistent z lastnim avatarjem in uporabo umetne inteligence ChatGPT. Za doplačilo je na voljo tudi 685-vatni zvočni sistem Bang & Olufsen z izničevanjem motečih zvokov.

dezurni@styria-media.si

Foto: Audi audi Q5

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.