Naj za začetek pojasnimo, DS 7 crossback, za svoje potrebe ga uporablja tudi francoski predsednik Emmanuel Macron, je v prvi vrsti udoben premijski potovalnik in kot tak niti ne cilja na kupce vozil, ki pogosto zavijejo izven asfalta, sploh v kakšen neobljuden gozd ali gorsko postojanko. Običajne različice imajo pogon na prednji kolesi, takrat mirno in udobno požira avtocestne kilometre in se uspešno zaradi dvignjene karoserije spopada tudi z višjimi robniki v mestih ali luknjasto makadamsko cesto.
V primeru DS 7 crossbacka E-tense (E-tense je oznaka za vozila z DS Automobiles z elektrificiranim pogonom, pa to pomeni, da gre za priklopno hibridno različico, oziroma kombinacijo bencinskega 1,6-litrskega turbo bencinskega motorja (147 kilovatov moči) in dveh elektromotorjev s skupaj 164 kilovatov moči. Pomembna je sistemska moč (221 kilovatov oz. 300 konjskih moči), ko združijo moči vsi motorji. Maksimalni navor je 520 Nm, kar smo vajeni od zmogljivih dizelskih vozil. In to je glede na moč in pospešek (5,9 sekunde od 0d o 100 km/h) dinamičen avtomobil, kar smo v preteklosti že spoznali v različnih situacijah, tokrat pa smo ga poslali na kamelje grbine, globoke luknje in strme vzpone. »Dvignili smo ga celo v zrak«, da bi preverili, kako deluje 4x4 sistem.
DS 7 crossback smo popeljali na makadamsko-betonski poligon s "kameljimi grbinami", kombinacijo globokih vdolbin in izboklin, za katero pravijo, da razgali morebitne slabosti štirikolesnega pogona.
To ni klasičen 4x4
Naj še enkrat omenimo, da ne gre za klenega terenca, saj tudi ne omogoča različnih programov za terensko vožnjo, pa tudi obut je bil v običajne in ne terenske pnevmatike.
In štirikolesni pogon v DS 7 crossbacku 4x4 je drugačen od klasičnega. Zakaj? Štirikolesni pogon izhaja iz njegove hibridne narave, kar pomeni, da za pogon prednje preme skrbi kombinacija bencinskega in elektromotorja, za pogon zadnje preme pa poseben elektromotor, ki se vključuje po potrebi. Motor ima moč 83 kW in 166 Nm navora in je nameščen na večtočkovno zadnjo premo skupaj z inverterjem in reduktorjem. Med prednjo in zadnjo premo torej ni nikakršne mehanske povezave. Voznik se mora tako zanesti na samodejni program, ki pogonsko moč razporeja med prednjo in zadnjo premo.
Poleg tega gre za avtomobil, ki ugaja vizualno in ima prav na najbolj občutljivih delih okraske, ki jih njegov morebitni lastnik ne bi hotel izgubiti.
Kako deluje štirikolesni pogon pri DS 7?
V primeru, da voznik sam izbere 4WD način, sistem preverja ali gre za res za pot/cesto s slabšim oprijemom. Če ta pogoj po 300 metrih ni izpolnjen, sistem samodejno preklopi nazaj na Hibridni sistem (2x4), saj prepozna, da vozimo po cestišču s slabšim oprijemom in sistem 4x4 ni potreben. V hipu, ko sistem zazna slabši oprijem, pa prestavi na stalni 4x4, distribucija glede navora je homogena in sicer 50 % spredaj in 50 % zadaj. Glavne prednosti so 100% električni 4WD, manjša poraba goriva, hkrati pa ni fizične povezave med sprednjim in zadnjim pogonom, kar pomeni manj vgrajenih mehanskih gibljivih delov in manj vzdrževanja.
Pogled na ovire je pred izzivom pustil cmok v grlu, prav tako pretresljiva je bila tudi vožnja čeznje, a zanimivo, DS 7 crossback ob navodilih inštruktorja z dnom ni nikoli podrsal po tleh, kar pomeni, da je dno kljub precej dolgi medosni razdalji dovolj oddaljeno od tal. Drugače pa je bilo s samim napredovanjem po takšnem terenu. Dokler so stik s terenom ohranila vsaj tri kolesa, je še nekako šlo, ko pa se je zavrtelo še drugo kolo, pa je je bilo nadaljevala možno z vzvratno vožnjo in manevriranjem za iskanje boljše točke oprijema. A na koncu so le sledile pohvale za DS 7 crossback 4x4, saj so bile kamelje grbine le premagane.
Kaj se zgodi, ko se baterija izprazni? Ali lahko še računamo na pogon 4x4?
Sistem 4WD deluje le z obema elektromotorjema, seveda, če je baterija zadostno napolnjena. V primeru, da je baterija izpraznjena, termični motor polni baterijo, ta pa posledično elektromotor zadaj. V vsakem primeru se lahko voznik zanese na štirikolesni pogon.
Strmo navzgor in strmo navzdol
Premagal je tudi vožnjo čez strmo klančino, a le z zunanjo pomočjo inštruktorja, ki je pazil, da ne bi zaradi prevelikega vstopnega ali izstopnega kota in prevelikega nihanja karoserije poškodoval odbijačev ali pragov ali pa tistega, kar je na dnu avtomobila.
Se je pa DS 7 odlično odrezal na spolzkem asfaltu, ko smo v klanec navzgor vozili slalom in speljevali z mesta. Če se vozilom na prednji pogon kolesa na AMZS poligonu vrtijo v prazno in prav počasi pririnejo v klanec, je štirikolesni pogon v premijskem SUV-u delo opravil z odliko. Vidi se, da je bil avtomobil razvit strogo zaradi povpraševanja trga. Čedalje več elektrificiranih cestnih terencev se odlično prodaja, ker so malo višji ter imajo malo drugačen videz in status na cesti, prav tako pa zadostujejo strogim ekološkim normam. Poleg tega je kompaktno baterijo s kapaciteto 13,2 kWh mogoče brez težav čez noč napolniti tudi na običajni gospodinjski vtičnici, je pa električni doseg avtomobila dokaj omejen. V praksi na okoli 40 kilometrov. Kljub temu to pripomore k majhni skupni porabi goriva. Tak priklopni hibrid kljub veliki masi in moči motorja je na našem testu v povprečju porabil manj kot šest litrov bencina na 100 kilometrov.
Nekaj dejstev o D7 crossbacku E-tense 4x4
- 83kW moči ima zadnji elektromotor, ki je v funkciji, da izboljša gibanje in oprijem ( deluje do hitrosti do 135 km/h)
- Statična porazdelitev navora spredaj/zadaj: 50%/50%
- Razporeditev navora glede na oprijem do 100 % spredaj (največ 300 Nm) in do 100 % zadaj (največ 166 Nm) zaradi nadzora motorja.
- Sistem ASR upravlja porazdelitev navora med levim/desnim kolesom glede na njihovo gibanje. Ni vnaprej določenega programa za razporeditev navora (ASR + / krmiljenje oprijema).
Štirikolesni pogon pod črto
Problem nastane tedaj, ko od avta zahtevamo veliko. Težko spravimo veliko moči na eno kolo. Če gremo s tem avtomobilom na teren, se moramo zavedati dveh stvari. Avto sam kot tak z obliko, previsi, prednjim in zadnjim delom zmore veliko. Vendar pa v kombinaciji z gumami, ki so na njem, gre za zelo minimalno terensko vožnjo. Čim bo več blata, malo več zahtevne podlage, se bo zelo fini profil na tekalni površini zapolnil z materialom, guma bo postala gladka in avto ne bo imel nobenega oprijema. Ker pa je masa avtomobila velika, bo tudi obstal. Zato previdno.
Google plačuje dobro plačo od doma od 4500 do 6000 dolarjev na teden, kar je neverjetno pred letom dni, ko …