Akio Toyoda je znan kritik prisilne elektrifikacije avtomobilov. Trdi celo, da je več direktorjev zaskrbljenih zaradi električnih avtomobilov, a nimajo poguma protestirati. Elektromobilnost je trend, zato si o tem ne upajo govoriti naglas.
Vsekakor Toyote ne smemo imeti za avtomobilsko podjetje, ki se upira inovacijam za zmanjševanje emisij. Je največji proizvajalec vozil na planetu in največji proizvajalec hibridov. Hibridno tehnologijo intenzivno promovirajo že četrt stoletja. Kljub temu si je njen šef Akio Toyoda zaradi previdnega pristopa do električnih avtomobilov v preteklosti prislužil številne kritike. In to kljub dejstvu, da je lani Toyota objavila načrt za proizvodnjo 3,5 milijona baterijskih avtomobilov na leto do konca desetletja. Šef Toyote torej ni sovražnik električnih avtomobilov, moti ga le, da avtomobilska podjetja elektriko predstavljajo kot edino »pravilno« tehnologijo. O tem govori precej pogosto, nazadnje na Tajskem ob 60. obletnici Toyote na tem, pomembnem avtomobilskemu trgu, njegove besede pa povzemajo številni mednarodni mediji.
Trdi, da so električni avtomobili trend, zato si marsikdo iz avtomobilske industrije ne upa kritizirati 100-odstotno električnih avtomobilov. "Ljudje v avtomobilski industriji so večinoma tihi. In ta tiha večina se sprašuje, ali je res v redu, da imamo baterijski električni avtomobil kot edino možnost za prihodnost,« je tajskim novinarjem povedal Toyoda. "Ker je odgovor še nejasen, se tehnološko ne smemo omejevati," je pojasnil. Toyoda je kot sovražnika označil ogljik. Prepričan je, da ne smemo odpisati sintetičnih goriv ali vodik.
Toyoda je situacijo pri električnih avtomobilih primerjal s situacijo pri avtonomnih avtomobilih. Tudi o tej tehnologiji so avtomobilski proizvajalci izjavili, da je skoraj za vogalom, v resnici pa nas do varnega avtopilota loči še vsaj desetletje. Podobno je z električnimi avtomobili in njihovo množično širitvijo, saj mora biti pripravljena celotna veriga – od pridobivanja surovin do recikliranja baterij. In za to mora obstajati zadostna polnilna infrastruktura in dovolj zelene energije, brez katere električni avtomobili niso nič čistejši od avtomobilov na fosilna goriva. Toyoda zato meni, da je stava le na eno karto igra na srečo.
Prepričan sem, da polna elektrifikacija vseh segmentov prevoza nikoli ne bo zaživela tako kot si zelena agenda predstavlja danes. To …
Hmm, zanimivo kako se je ta članek sploh znašel na tem mediju, če je pa baje pod 100% vplivom "elektro …
Točno to. Zanimivo bi bilo videti primerjavo okoljskega vpliva karboncev in električarjev, ki bi upoštevali VSE faktorje. Tudi pridobivanje surovin …