Okoljevarstveniki in zagovorniki prometne varnosti imajo skupnega 'sovražnika', to so veliki avtomobili. Prvi opozarjajo, da imajo veliko večji okoljevarstveni odtis, saj za njihovo izdelavo potrebujemo precej več virov, hkrati pa med vožnjo uporabljajo znatno več energije. Drugi pa v suvih vidijo precej večjo nevarnost v primeru trkov, ker so posledice po trkih s suvi za kolesarje, pešce in voznike manjših vozil praviloma težje.
Francoska poslanka Karima Delli v Evropskem parlamentu iz skupine Zelenih je dvignila veliko prahu s predlogom, da bi morali močno omejiti možnost vožnje suvov in pickupov. Dellijeva utemeljuje, da B kategorija ne ustreza več za vožnjo najtežjih osebnih avtmobilov. Kot poročevalka parlamentarnega odbora za promet v procesu reforme vozniškega dovoljenja je Dellijeva k predlogu Komisije zato podala amandma. V njem je zapisano, da bi morale članice uvesti kategorijo vozniškega dovoljenja B+.
B+ kategorijo bi morali imeti vsi, ki bi želeli voziti osebne avtomobile, težje od 1,8 tone. Vozniki bi ga lahko dobili šele po dveh letih od opravljene B kategorije, a ne pred dopolnjenim 21 letom starosti, poroča Politico.
Tega poslanka ni upoštevala
Predlog Dellijeve bo gotovo povzročil veliko razburjenja in ostrih polemik, treba je tudi vedeti, da bo debata že delno predvolilna, saj so prihodnje leto volitve za naslednji sklic Evropskega parlamenta.
A tudi če predlog ne bo sprejet, ta kaže na vse manjši sentiment do suvov in križancev pri zakonodajalcih, čeprav so po drugi strani pravi suvi v prvem letošnjem polletju po prodaji prvič presegli 50 odstotkov tržnega deleža. Torej so pri kupcih zelo zaželeni.
Drugo težavo pa predstavlja postavljena meja za maso na 1,8 tone. Še nekaj let nazaj so to mejo presegali le veliki terenci, kot so audi Q7 ali BMW X5. A tudi zaradi razvoja varnosti in uporabe drugačnih struktur so klasični avtomobili sčasoma postali vse težji. Danes na primer mejo 1,8 tone presegajo že za en razred manjši avti, kot so volvo XC60, audi Q5 ali BMW X5.
Povsem novo poglavje pa pomenijo baterijski, torej električni avti, ki so že sami po sebi veliko težji od klasičnih. Mejo 1,8 tone tako presega že takšen kombilimuzinski avto "golfovega" razreda, kot je volkswagen ID3, kažejo uradni podatki o njegovi masi. Različica ID3 pro na tehtnici pokaže 1.812 kilogramov.
To je pa tako ko se nezadovoljene ženske vtikajo v zakone,tečne ko drek,samo da ima ona prav
Predlog kot predlog, na ravni EU bo še do nezavesti obravnavan in peglan. 1,8 tone pa je malo nizko za …
Če bi za bagerje uvedli "orožni list", so prvi v vrsti, ki uničujejo naravo, nebi imeli razdejanja po poplavah?