Nemški trg električnih avtomobilov bo v prihodnjih letih rasel veliko počasneje, kot je upala vlada, je pokazala najnovejša raziskava družbe Deloitte. Glede na njihove projekcije bo do leta 2030 na cestah 11,2 milijona električnih vozil, kar je 3,8 milijona manj od cilja vlade.
Zdaj že razpadla nemška semaforska koalicija si je leta 2021 zadala cilj, da Nemčija postane vodilni trg električne mobilnosti z vsaj 15 milijoni električnih vozil do leta 2030, pri čemer v to številko ne sodijo hibridna vozila, je pred dnevi poročala nemška tiskovna agencija dpa.
V Nemčiji so v preteklosti že izvajali spodbude za nakup električnih avtomobilov, a so bile zaradi proračunskih težav konec leta 2023 predčasno ukinjene. Prodaja električnih vozil v največjem gospodarstvu območja evra je tudi zato - predvsem pa zaradi konkurence kitajskih proizvajalcev - začela upadati. Podjetja, kot je Volkswagen, so se posledično znašla v hudih težavah.
Zaradi subvencij se je prodaja električnih avtomobilov sprva povečala, zdaj pa je upadla, na kar je močno vplivala odločitev vlade, ki je decembra lani zaradi proračunskim omejitev ukinila subvencije za nakup električnih vozil.
Deloitte je glede na model, ki upošteva spremenljivke, kot so cene elektrike in bencina, cene avtomobilskega zavarovanja in nakupne spodbude, izračunal, da naj bi se leta 2030 na nemških cestah vozilo 11,2 milijona popolnoma električnih vozil.
Novembra je bilo denimo v Nemčiji po podatkih zveznega urada za motorna vozila KBA registriranih 35.167 novih električnih avtomobilov, oktobra pa se je po nemških cestah skupno vozilo skoraj 1,6 milijona električnih vozil.
Javno mnenje v Nemčiji glede elektrifikacije vozil ostaja razdeljeno. Deloittova raziskava, v kateri je konec oktobra sodelovalo 1000 ljudi, starejših od 18 let, je pokazala, da 40 odstotkov vprašanih podpira načrtovano postopno opuščanje novih vozil z motorjem na notranje izgorevanje v EU do leta 2035, medtem ko jih 36 odstotkov temu nasprotuje. Preostalih 24 odstotkov se ne nagiba na nobeno stran.
Načrt za nove in rabljene avtomobile
Zdaj že nekdanji nemški minister za gospodarstvo Robert Habeck bi prodajo električnih avtomobilov povečal s posebno ponudbo. Poleg davčnih spodbud bi potrošnikom ponudil 1000 evrov bonusa za polnjenje vozil, je poročala nemška tiskovna agencija dpa.
Sredstva za polnjenje električnih vozil bi prejeli tako ob nakupu starih kot novih električnih avtomobilov, koristili na javno dostopnih polnilnih postajah.
V nemških medijih se je pretekli teden pojavil načrt. V njem so predvidene tudi davčne spodbude. Za kupce električnih avtomobilov z nizkimi in srednje visokimi dohodki bi se uvedlo davčno olajšavo za določen del kupnine, podobno, kot je to v veljavi pri energetski sanaciji stavb.
Ministrstvo je razmišljalo tudi o modelu lizinga, tako da bi električni avtomobili postali dostopni ljudem z nizkimi dohodki.
Največja politična skupina v Evropskem parlamentu, Evropska ljudska stranka (EPP), se je zavzela za razveljavitev prepovedi prodaje novih vozil z motorji z notranjim zgorevanjem v EU od leta 2035. Poudarili so, da je treba zakonodajo spremeniti, da bi zagotovili konkurenčnost evropske avtomobilske industrije.
Poleg na trg novih električnih avtomobilov se načrt ozira tudi na trg rabljenih električnih vozil. "Da bi spodbudili trg rabljenih avtomobilov, želimo subvencionirati profesionalne preglede akumulatorjev s 100 evri," piše v njem.
Nemška vlada je sicer razpadla. Nemčiji se obetajo predčasne volitve. Ali bo ta predlog po volitvah še na mizi, bomo morali počakati.
Očitno so EV vozila tako kvalitetna in zaželena da, jim država dobesedno denar lepi na vetrobransko steklo pa jih normalni …
Nič ne bo! Še avto brezplačno, al pa nič!
Revež bo moral bogatemu plačati "e-luksuz", če to ni sprevrženo politično dejanje.🤔