V Revozu je po težavnem poslovanju v zadnjih letih zapihal nov veter v jadra. Nadejajo si novih delovnih mest, višje dodane vrednosti na zaposlenega in večje blaginje. Memorandum o sodelovanju in proizvodnji twinga e-tech electric je v imenu slovenske vlade podpisal premier Rober Golob, v imenu skupine Renault pa podpredsednik za industrijsko področje znamke Renault Herbert Steiner.
Novi električni twingo e-tech electric, ki bi moral tudi zaradi ugodne cene postati uspešen model Renaulta, bodo od leta 2026 naprej proizvajali v tovarni Revoz v Novem mestu.
Revoz, ki je zlata leta doživljal konec prvega desetletja novega tisočletja, leta 2009 so izdelali rekordnih 212.680 vozil, se je zadnja leta spopadal z veliko krizo v proizvodnji. Na nitki je visela celo usoda tovarne, dogajala so se odpuščanja. Trenutno je v tovarni zaposlenih 1.400 ljudi. Leta 2023 so proizvedli le 60.881 vozil.
Več kot pol stoletja sodelovanja z Renaultom
Zadnja leta se je neprestano omenjal prihod najrazličnejših proizvajalcev vozil, tudi kitajskih. Vendar pa bodo v Novem mestu še naprej ostali zvesti proizvodnji vozil znamke Renault. Tu so pred 52 leti začeli proizvajati model renault 4, priljubljeno katrco, kasneje pa tudi twinga, tudi povsem električnega skupaj s sorodnim modelom smart forfour, trenutno pa v Novem mestu nastaja zgolj clio 5.
Twingo e-tech electric bo sicer uradno razkrit na avtomobilskem salonu v Parizu letos jeseni, na slavnostnem dogodku v Revozu pa je Steiner dejal, da bo to eden ključnih avtomobilov za prodor električnih avtomobilov na ceste, saj bo njegova cena pod 20 tisoč evri, poraba energije bo le 10 kWh, avto pa bo tudi nadpovprečno prostoren.
Prav sprejemljiva cena je pogoj za množični prodor električnih avtomobilov na ceste, kažejo številne raziskave.
Propadla pogajanja z Volkswagnom
Šef Renaulta Luca de Meo je želel s twingom povezati še druge evropske proizvajalce, da bi se lahko skupaj uspešneje in ceneje zoperstavili preteči kitajski konkurenci poceni električnih avtov. Tako je Renault vstopil v pogajanja z Volkswagnom, ki ga de Meo dobro pozna, saj je bil nekoč vodja sorodne znamke Seat.
Volkswagen in Renault naj bi po prvotnem načrtu skupaj razvila platformo, ki bi Nemcem potem služila za njihov napovedani mali električni model. S tem bi močno oklestili stroške in bi lahko oboji ponudili nižjo ceno na trgu v pomembnem času, ko se prodaja električnih avtov ne bo več mogla zanašati na državne subvencije. Znano je, da so pogajanja propadla, potem ko v Volkswagnu očitno niso želeli pristati na proizvodnjo njihovega modela kje drugje kot v lastnih tovarnah.
Zmaga v boju s prestižnimi lokacijami
A pri Renaultu niso izgubljali časa in so bili očitno dobro pripravljeni na vse mogoče scenarije. Renault bo twinga e-tech electric razvil ob pomoči kitajskih partnerjev, je poročal Reuters. To so pri Renaultu tudi uradno potrdili v izjavi, v kateri so zapisali, da bodo s sodelovanjem skrajšali potrebni čas in stroške razvoja. "Oblikovanje in napredni inženiring pa bo narejen v Franciji," so zatrdili.
Na slovesnosti v Novem mestu je slovenski premier Rober Golob dejal, da so intenzivna pogajanja s skupino Renault trajala več mesecev, na koncu pa je Slovenija v tekmovanju za proizvodnjo twinga e-tech electric premagala tudi bolj prestižne evropske lokacije. "Rad bi se zahvalil tudi politiki v Franciji za njihovo generalno usmeritev, da bodo tovarne električnih avtomobilov locirali v Evropi in ne izven," je dejal Golob.
"Po več kot 50 letih proizvodnje Renaultovih vozil v tovarni v Novem mestu je zdaj čas za novo smer," pa je ob pomembni novici za Revoz in celotno Dolenjsko pa tudi Slovenijo, povedal predsednik uprave Revoz Jože Bele.
Bele je dodal, da twingo e-tech electric nagovarja potrebe evropskega trga, za tovarno Revoz pa prihod novega modela v proizvodnjo pomeni stabilno poslovanje v prihodnjih letih in nova delovna mesta z višjo dodano vrednostjo. Za prehod na proizvodnjo električnih avtomobilov bodo potrebna nova znanja, novo orodja v tovarni, ki bo postala visokotehnološka, digitalizirana, uporabljena bo umetna inteligenca.
Revoz ena najboljših tovarn skupine Renault
Steiner je še enkrat potrdil, da tovarna Revoz znotraj skupine Renault velja za eno najboljših tovarn, ki slovi predvsem po kakovosti in prilagodljivosti. Poudaril je, da bo tudi twingo e-tech electric izdelan po najbolj zahtevnih smernicah kakovosti, zato bodo investirali v nova orodja in nove proizvodne procese. Dejal je še, da je prihodnost Renaulta svetla.
Gospodarski minister Matjaž Han je dejal, da je avtomobilska industrija hrbtenica gospodarstva in poudaril pomembnost, da bodo v prihodnje v Revozu izdelovali električni avto. Dejal je, da je proizvodnja twinga e-tech electric dokaz, da je Slovenija v Evropi konkurenčna, močna in stabilna industrija pa je ključna za napredek države. S proizvodnjo električnega avtomobila je Slovenija po besedah Hana pokazala tudi zavezanost k trajnostnemu razvoju in inovacijam.
ce ne drujga bo ta konkurenca vsaj prisil`la druge izdelovalce k nizjim & bolj konkurencnim cenam 👍
In Naša vlada bo Renaultu pomagala z veliko finančno in ekcijo!
Never.