Kia xceed je nastala zaradi potreb potrošnikov, ki so se obrnili proti križancem oziroma športnim terencem. Xceed je hibrid oziroma nova izvedenka ceeda, ki pa bi bil zaradi občutkov za volanom, oblike in tudi vsebine, lahko tudi povsem samostojen model.
Razlik v primerjavi s klasičnim petvratnim ceedom, s katerim si deli platformo, je veliko. Na slovenski predstavitvi so nam ob predstavitvi zunanje podobe proterenskega ceeda s kupejevskim zadkom povedali, da so enaka zgolj prednja bočna vrata.
Pri Kii celo samozavestno trdijo, da bodo zaradi novih lastnosti, ki jih prinaša xceed prodali več omenjenih modelov, kot vseh drugih različic ceeda (karavan, shooting brake, petvratni ceed, športni ceed GT) skupaj. To pomeni mesečni izplen med 80 in 100 xceedev pri nas.
Kje iskati vzroke za optimizem?
Za nastanek xceeda (podobni modeli so ford focus active, škoda octavia scout, auris bo dobil svojo proterensko različico in številni drugi), je rast prodaje športnih terencev oziroma križancev. Po novem letu lahko pričakujemo tudi različico priključnega hibrida.
Pri Kii menijo, da novi model ne bo posegal v njihovo paleto SUV modelov, kot je sportage, saj pri slednjem v prvi vrsti kupci ciljajo na robustnost in vzdržljivost, pri xceedu pa je glavni dizajn, kar se odraža tudi v bolj živahnih barvah, kot je živo rumena, ki bo v Kiini paleti ekskluzivno na voljo le za proterensko različico.
Uradno xceed pri Kii uvrščajo v podrazred CUV - crossover utility vehicle. Podobnosti med xceedom in navadnim ceedom so vsaj na zunaj zelo pičle, saj si avta delita le prednja vrata, vse ostalo na karoseriji je pri xceedu povsem novo. Poudarek je na mišičasti postavi z videzom nizkega nosu, a visokih bokov in zadka.
Opazno večji od petvratnega ceeda
V primerjavi s petvratnim ceedom je višji, širši in krepko daljši – za 8,4 centimetra, tudi od tal je dodatno dvignjen, kar se opazi pri višjem sedenju in boljši preglednosti. Medosna razdalja ostaja enaka.
Za xceed je značilna SUV maska z dvema reziloma in dodatki iz kroma. Novi led žarometi so serijski in prihajajo v obliki kock ledu, ki smo jih spoznali pri prejšnji generaciji ceeda. Za bok je značilna strešna linija, ki je položna, nadgradnjo predstavljajo pragovi in zajetnejši blatniki, zadaj pa športni difuzor z dvema izpušnima cevema. Nova so tudi platišča, ki merijo od 16- do 18-palcev. Povsem nove so tudi zadnje led luči.
Digitalni merilniki in 10,25-palčni zaslon
V kabini je novost 10,25-palčni zaslon na dotik (osnovni meri 5-palcev, srednji pa 8-palcev), ki je del Kiinega navigacijskega sisteme UVO connect in omogoča deljen pogled na podatke, in sicer na tri dele, tako, da lahko hkrati spremljamo podatke o vremenu, zemljevidih in glasbi. UVO connect se je uveljavil v ZDA, vozniku pa omogoča spremljanje številnih podatkov: statistiko potovanja, informacije o statusu vozila, diagnozo okvar in obveščanje o njih, omogoča oddaljen dostop do avtomobila, tudi odklepanje ali zaklepanje na daljavo. Omogoča spremljanje prometa v živo, obvestila o radarjih, vremenu, omogoča hitro lokalno iskanje, ponuja informacije o gorivu …
Xceed je prva kia, ki ima namesto klasičnih merilnikov digitalni zaslon velikosti 12,3 palca. Ostalo okolje je dobro znano, veliko je različnih asistenčnih sistemov. Xceeda bodo poganjali trije bencinski motorji in dva dizla, vsi znani že doslej. Skoraj pri vseh so opcija dvosklopčnega sedemstopenjskega menjalnika.
Merilniki so lahko povsem digitalni z zaslonom premera 12,3-palcev (serijski so 3,5-palčni TFT merilniki) in ponujajo več načinov prikazovanja, tudi športni, kar je novost pri Kii in bo v prihodnje našla mesto tudi v ostalih ceedih.
Večji prtljažnik in pametni sistemi
Tudi prtljažnik je nekoliko večji od petvratnika, in sicer za dobrih 30 litrov. Volumen je 426 litrov. Prtljažna vrata je možno odpreti brez fizičnega posega, kar omogoča pametni ključ, ki ga imamo v žepu in po nekaj sekundah čakanja sam sproži mehanizem odpiranja prtljažnih vrat, ko imamo polne roke. Prtljažnik zapremo s pomočjo tipke. Omeniti velja še opcijsko zlaganje sedežev v drugi vrsti v razmerju 40:20:40, prtljažnik ima v korist praktičnosti dvojno dno.
Že osnovi xceed prinaša paket naprednih asistenčnih sistemov, kot je sistem za ohranjanje vozila na voznem pasu, sistem za preprečevanje naleta, zasenčenje žarometov, opozarjanje voznika na nezbranost, polni led žarometi. Med opcijami pa med drugim najdemo sistem za preprečevanje naleta, ki zaznava pešce in kolesarje, sistem za ohranjanje vozila na voznem pasu druge generacije, kar pomeni, da je vozilo zmožno samodejno slediti vozilu spredaj in ostati znotraj voznega pasu. Na seznamu opreme je tudi sistem za opozarjanje na vozila v mrtvem kotu. Radarski tempomat s funkcijo ustavi in spelji deluje v povezavi z DCT menjalnikom, ima lahko še pomoč pri parkiranju bočno in pravokotno, opozarjanje na hitrostne omejitve, pomoč pri prečnem prometu.
Podvozje je prilagojeno, xceed na prednjih kolesih uvaja tudi naprednejšo rešitev hidravličnih amortizerjev, ki nežneje opravijo z grbinami.
Drugačen občutek v vožnji
V primerjavi s petvratno različico so zaradi drugačnega tuninga in višjega težišča (sedi se skoraj štiri centimetre višje) na račun prilagoditev drugačni tudi občutki v vožnji. Pri Kii pravijo, da so spremenili nastavitve vzmetenja, blažilnikov, volana, ESC, dodali večje zavore, pri konstrukciji so uporabili več trdnega jekla.
Bencin, dizel, priključni hibrid
Motorna paleta je v začetku sestavljena iz znanih bencinskih in dizelskih motorjev iz drugih različic ceeda.
Na bencinski strani so trije prostorninsko različno veliki turbo motorji, vi s serijskim sistemom strt/stop. Najmanjši je 1,0-litrski trivaljni T-GDI motor s 88 kilovatov moči (120 KM) v kombinaciji z ročnim menjalnikom. Sledita dva štirivaljna motorja, 1,4-litrski T-GDI s 103 kilovate moči (140 KM) in možnostjo ročnega oziroma samodejnega dvosklopčnega DCT menjalnika in 1,6 T-GDI s 150 kilovatov moči (204 KM) z enako kombinacijo menjalnikov kot manjši motor.
Na dizelski strani je 1,6 CRDi štirivaljni motor v dveh različicah, in sicer z 85 kilovatov moči (115 KM) oziroma 100 kilovatov moči (136 KM), pri katerih lahko kupce izbira med ročnim in samodejnim menjalnikom.
Takoj po novem letu prihaja tudi priključni hibrid, ki bo kombiniral električni motor z močjo 44,5 kW ter 1,6-litrski štirivaljni bencinski motor. Pogon v kombinaciji s prilagojenim 6-stopenjskim dvosklopčnim menjalnikom ima največjo moč 104 kilovate (141 KM) ter navor 265 Nm. Pri Kii pravijo, da bo na elektriko zmožen prevoziti okoli 60 kilometrov poti.
Prihodnje leto pride še priključni hibrid, zdajšnji motorji pa bodo posodobljeni z mehkimi hibridi in 48 V napetostjo. Na tiskovni konferenci so nam izdali še, da po novem letu prihaja karavanska različica ceeda z blagim dizelskim hibridom.
S financiranjem do nižje vstopne cene
Za osnovno opremljeni xceed (v ponudbi so trije paketi opreme) z vstopnim trivaljnim enolitrskim bencinskim motorjem je treba po ceniku ob upoštevanih 2.000 evrih popusta odšteti 22.590 evrov, z izbiro financiranja, ki pa ponuja uvoznik, pa je cena 17.990 evrov. 1,4-litrski bencinski model je dražji za 1.400 evrov. Omenjena motorja naj bi predstavljala glavnino prodaje. Osnovni dizel je v primerjavi z osnovnim bencinarjem dražji za 2.300 evrov.
Sem bil na testni vožnji,...sodeč po tem, da smo nanjo čakali kar trije ob tako rekoč istem termini, očitno ni …
Ali si si pogledal cenik od Mercedes-Benza za njihov CLA ali pa recimo Fordov za njihov privzdignjeni focus? Kia je …
Predrago za to plastiko