Dacia je odstranila ponjavo in pokazala svojo najnovejšo in izredno pomembno pridobitev - povsem novo generacijo kompaktnega suva duster. Gre za največjo tehnično in oblikovno spremembo doslej, četudi ohranja trdno vez s predhodnikoma. Zagotavljajo, da bo ohranil robustne zmogljivosti in odlično ceno, nadgradil pa udobje, prilagodljivost in varnost.
Dacia duster je velika prodajna uspešnica že od premiere prve generacije leta 2010. Druga generacija je 2017 še okrepila svoj položaj, tako da je duster že zadnjih nekaj let na samem vrhu po prodaji fizičnim osebam v svojem velikostnem razredu in hkrati eden od najbolj prodajanih modelov sploh v Evropi. Znotraj znamke Dacia je pred njim le model sandero, duster je zelo priljubljen na nekaterih največjih trgih.
Duster je torej zdaj pripravljen na tretje poglavje te izredno uspešne zgodbe. Sprememb je veliko, ključna pa je ta, da je prvič po premieri prve generacije zamenjal platformo. Namesto zastarele B0 je zdaj postavljen na CMF-B arhitekturo koncerna Renault, na kateri najdemo clia, capturja, nissan juka ... To dusterju mu omogoča številne nove lastnosti in bistveno poveča prilagodljivost v notranjosti. V primerjavi s predhodnikom je pravzaprav presenečenje, da je ohranil povsem isto dolžinsko mero 4,34 metra. Je pa nekoliko nižji in širši.
Ob premieri so vodilni pri Dusterju zagotovili, da ostaja začetna cena dusterja pod 20.000 evri.
V Slovenijo pride prihodnjo pomlad.
Z zunanjostjo pri Daciji še enkrat več poudarjajo pomen pametnega oblikovanja. Avto nesporno ohranja videz športnega terenca z visoko postavo. To izražajo visoke prednje LED luči z zdaj že značilnim videzom maske in po novem precej ožjimi svetili. Visoki boki se še dodatno dvignejo proti zadku, ki pa povzema nekatere oblikovne detajle, kot nam jih je predstavil koncept bigsterja, prihajajočega večjega brata. V prvi vrsti so to zadnja svetila v obliki puščice in prtljažna vrata z zmanjšanim steklenim delom.
V primerjavi s prejšnjo generacijo lahko ugotovimo, da je duster izgubil svoj čokati videz in skupaj z neoliko drugačnimi merami pridobil na športni eleganci. Ohranja pa tudi občutek robatosti in neustrašnosti, ki mu ga zagotavljajo plastične oplate okoli avta iz posebnega proti praskam zelo odpornega materiala, ki so ga razvili pri Daciji sami. Ohranil je tudi detajl bočnega 'šnorkla' za prednjimi kolesi. Na strehi ima duster tako kot sandero stepway prilagodljive nosilce za prtljago.
Še vedno odlični 4x4
Duster v hibridni različici vsebuje sistem 4x4 Terrain Control ki ponuja pet različnih načinov delovanja.
- AUTO: samodejno razporeja prenos moči med prednjo in zadnjo premo glede na oprijem koles in hitrost avtomobila.
- SNOW: na spolzkem cestišču optimizira smer vožnje zahvaljujoč posebni umeritvi delovanja elektronskega nadzora stabilnost in preprečevanja spodrsavanja koles.
- MUD/SAND: za vožnjo po nepredvidljivih terenih.
- OFF-ROAD: zagotavlja najboljše terenske zmogljivosti za brezpotje ali zahtevne poti. Po zmogljivostih je zelo blizu načinu "4x4 Lock" v sedanjem vozilu Dacia Duster, a ima dodatno samodejno in optimalno razporejanje prenosa moči med prednjima in zadnjima kolesoma glede na njihov oprijem in hitrost avtomobila.
- ECO: omogoča optimizirano porabo goriva z uravnavanjem delovanja klimatske naprave in zmogljivosti avtomobila. Optimizira razmerje prenosa moči med prednjo in zadnjo premo, da omeji porabo goriva, a upoštevajoč oprijemljivost cestišča.Oddaljenost od tal pri 4x4 različici dusterja meri 21,7 cm in je ena največjih na trgu, zelo ugodni so tudi vstopni in sestopni koti, poleg tega ima duster sistem za nadzor hitrosti pri vožnji navzdol.
Med terensko vožnjo se na osrednjem zaslonu z diagonalo 25 cm (10'') prikazujejo različni uporabni podatki, kot so kot bočnega nagiba avtomobila v levo/desno, vzdolžni nagib za spremljanje strmine pri vožnji navkreber ali navzdol in razporeditev moči med prednjo in zadnjo premo.
V notranjosti se nadaljuje videz trpežnosti, ki pa ji dajejo lasten pečat številni mali detajli in kontrastna barva armaturne plošče, na kateri je še vedno veliko fizičnih gumbov. Pri različici opreme Extreme ima pralne prevleke iz umetnega usnja in gumijaste preproge spredaj, zadaj in v prtljažniku.
Ena od novosti pri Dacii so posodobitve programske opreme 'po zraku', torej ne da bi bilo treba zapeljati na servis. Daciini inženirji zagotavljajo, da so zaradi nove platforme bistveno izboljšali vozne lastnosti, hkrati pa je avto tudi precej bolj udoben, tako glede vzmetenja kot zaščite pred hrupom. Prtljažnik je zrasel za slabih 30 litrov na 472 litrov osnove.
Tudi za dusterja je Dacija pripravila številne dodatke znotraj sklopa InNature. Oprema je zasnovana po merah avtomobila in lahko iz njega napravi pravi potovalni bivak. V paketu Sleep je tako mogoče v duster vgraditi odstranljiv paket s tremi bistvenimi funkcijami: dvojno posteljo dolžine 1,90 metra in širine do 1,30 metra, ki jo je možno pripraviti v manj kot dveh minutah (za postavitev zadošča le en človek), mizico in prostor za prtljago.
Hibrid, mehki hibrid, plin
Prvič doslej je duster lahko hibrid. Uporabili so tehnologijo, ki jo že nekaj časa poznamo od matičnega Renaulta in ki so jo pri Dacii prvič uporabili pri joggerju. Pri motorni oznaki Hybrid 140 gre za kombinacijo 1,6-litrskega bencinskega motorja in dveh elektromotorjev v kombinirano močjo 103 kilovate (140 KM). Moč se prenaša na prvi kolesni par prek posebnega menjalnika brez sklopke in 4+2 prestavami, medtem ko energijo, pridobljeno z rekuperacijo, shranjuje 1,2 kWh baterija. Pri mestni vožnji naj bi avto do 80 odstotkov prevozil le na elektriko.
Druga možnost je duster TCe 130, ki ga Dacija prvič uporablja. Sestavljajo ga 1,2-litrski bencinski trivaljnik s turbo polnlnikom, ki deluje v Millerjevem ciklu (manjše izgube pri črpanju in boljši izkoristek), in sistemom mild hybrid z elektromotorjem 48 V. Ta elektromotor pomaga motorju z notranjim zgorevanjem ob speljevanju in pospeševanju, s tem pa povprečno porabo goriva in izpustov CO2 zmanjšuje za približno 10 odstotkov. Pogonski sklop TCe 130 je na voljo v kombinaciji s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom v različicah s pogonom samo na prednji kolesi ali vseh štirih koles.
Tretji, vstopni motor pa ima oznako ECO-G 100. Dacia tako ostaja edini proizvajalec vozil v Evropi, ki ponuja za rabo dveh vrst goriva – bencina in avtoplina – prilagojene motorje v vseh svojih modelih z motorji z notranjim zgorevanjem. Te različice imajo oznako ECO-G. Tudi novi Duster je deležen te preverjene tehnologije, ki je tovarniško vgrajena, varna in zanesljiva. Poraba je pri vožnji na plin v povprečju za 10 odstotkov manj obremenjujoča z izpusti CO2 kot z enakovrednim bencinski motorjem. S polnima posodama za obe vrsti goriva s skupno prostornino 100 litrov – 50 litrov bencina in 50 litrov avtoplina – ima doseg do 1.300 km. Posoda za plin je vgrajena pod prtljažnik.