S prihodom jeseni, krajšimi dnevi s povsem drugačno svetlobo in precej več vlage so se bistveno spremenile vozne razmere na cestah. To pomeni večji izziv za pnevmatike in asistenčne sisteme, najbolj pa za zbranost voznikov. Vrstijo se presenečenja, kot je neosvetljen pešec ali spolzek ovinek. Do napake lahko pride bistveno prej, časa za vnaprejšnje opažanje in posredovanje je manj.
Listje lahko nenadoma ustvari občutek zimskih razmer na cesti
Med najbolj nevarnimi pojavi v tem delu leta pa je listje na cestah, ki ga mnogi vozniki in voznici še vedno ne jemljejo kot potencialno nevarnost.
Ste vedeli, da je torni koeficient asfalta, posutega z mokrim listjem, lahko enakovreden koeficientu med poledico? Z drugimi besedami, tudi jeseni se lahko na marsikaterem odseku znajdete na "ledu". Mokro listje namreč ustvari poseben film, zaradi katerega postane asfalt izredno spolzek in nudi zelo slab oprijem. Imejte to v mislih, ko naletite na rjave zaplate na cesti, še posebej v ovinkih.
Da je to fizikalno res, so dokazale tudi nekatere raziskave o tornem koeficientu mokrega listja na cesti. Pri znamki Ford so pred časom za potrebe razvoja asistenčnih sistemov cesto posuli z listjem in ga navlažili. Takrat je koeficient tornosti padel na vrednosti µ 0,3 in 0,4, kar je toliko, kot jih ima zasneženo cestišče! In dejstvo je, da se z razmerami takšnega 'zimskega' cestišča bolje spoprimejo zimske pnevmatike, ki pa jih v tem času mnogo vozil še nima nameščenih.
Običajna tornost vlažnega asfalta je med µ 0,55 in 0,6. Na mokrem listju pa upade na le µ 0,3, kar je že enako vožnji po zaseneženi cesti.
Podobna težava so tudi ceste v bližini kmetijskih zemljišč. Kmetje imajo ta čas veliko dela na poljih, a vsi žal ne poskrbijo za očiščenje pnevmatik, preden zapeljejo spet na asfalt. Na asfaltu se kot posledica ustvari umazan in predvsem zelo spolzek film blata.
Kako voziti čez listje in blato na cesti?
V takšnih razmerah vozite zelo defenzivno, ne delajte nenadnih zavojev in nežno zavirajte.
Če vseeno začutite, da je začelo vozilo drseti, takoj odvzemite plin in nežno zavrtite volan v nasprotno smer, kar bi moralo zadostovati. Nikar pa ne planite po zavorah, saj bo takrat avto dokončno odneslo.
Sem se lovil po mokrem listju. Zato naslednji teden dam zimske gume gor. Temperature bodo nižje in itaq se bliža …
Treba pucat pa bo