Državni zbor ima na dnevnem redu 30. redne seje tudi popravljeno besedilo Zakona o voznikih, ki je ob najavi med vozniki in voznicami vzbudilo ogromno zanimanja.
Poglavitna novost je močno olajšana pot do vožnje vozil kategorije A1. To so "motorna kolesa na dveh kolesih s stransko prikolico ali brez nje, katerih prostornina motorja ne presega 125 ccm in katerih moč motorja ne presega 11 kW, z razmerjem moč motorja/masa vozila, ki ne presega 0,1 kW/kg, ter trikolesa, katerih moč motorja ne presega 15 kW."
Delno bo olajšan tudi postopek pridobivanja dovoljenja AM (mopedi).
Kaj predlaga popravek zakona:
Voznik z izpitom kategorije B (avto), ki ni začetnik, bo pridobil pravico vožnje kategorije A1, če bo opravil šest ur praktičnega usposabljanja v šoli vožnje, brez praktičnega izpita. Dovolj bo že evidenčni karton opravljenih voženj. Takšen voznik bo dobil v vozniškem dovoljenju posebno kodo, ki bo dovoljenje vožnje A1 omejevala na področje Slovenije.
"Polni izpit" za A1 brez omejitev bo za obstoječe voznike mogoče pridobiti s teoretičnim izpitom (brez obveze obiskovanja pouka) in nato praktičnim izpitom, ki bi sledil najmanj sedmim uram usposabljanja na cesti v eni od šol voženj.
Trenutno morajo kandidati za A1 izpit ne glede na že opravljene ostale kategorije skozi klasično proceduro teoretičnega in praktičnega usposabljanja skupaj z najmanj 22 urami vožnje.
Spremembam zakona se obeta gladka podpora poslancev, kar je bilo jasno že ob obravnavi na matičnem odboru za infrastrukturo. So pa na zahtevo državnozborske pravne službe koalicijski poslanci SDS, NSi in Konkretno v besedilo predlaganih sprememb dodali amandma. S tem je določen datum, ko bodo novosti stopile v veljavo. To se bo zgodilo 1. junija 2022, do takrat bo v veljavi obstoječi sistem daljše poti.
Možnost vožnje kategorije A1 z izpitom za B kategorijo poznajo v številnih državah po Evropi (Italija, Avstrija, Nemčija ...), se pa rešitve od države do države nekoliko razlikujejo. Bližnjico do izpita so pred nekaj leti uvedli v Nemčiji, zato so si pri nevladni organizaciji AMZS zelo prizadevali, da bi naša država podobno možnost omogočila tudi slovenskim voznikom in voznicam. S tem bi poleg nižjih stroškov in poenostavitve postopkov naslovili tudi izzive čistejše mobilnosti in zmanjševanja gneče v mestih.
Bi bilo bolje, če bi zrihtali, da bi človek lahko normalno prišel na UE ...
Ti s sončarico. Preveri, koliko več energije je potrebno za izdelavo el. vozil kot navadnih. Pa kaj se dogaja s …
Izpit imam več kot 30 let , poznam prometne predpise in razen nekaj manjših prekrškov nimam nobene nesreče in tako …