Poznajo parkirne senzorje, to pa je vse

Foto: Saša Despot Dan za varen avto v Celju Foto: Saša Despot Dan za varen avto v Celju Foto: Saša Despot Dan za varen avto v Celju Foto: Saša Despot Dan za varen avto v Celju Foto: Saša Despot Dan za varen avto v Celju Foto: Saša Despot Dan za varen avto v Celju Foto: Saša Despot Dan za varen avto v Celju Foto: Saša Despot Dan za varen avto v Celju Foto: Saša Despot Dan za varen avto v Celju Foto: Saša Despot Dan za varen avto v Celju Foto: Saša Despot Dan za varen avto v Celju Foto: Saša Despot Dan za varen avto v Celju Foto: Saša Despot Dan za varen avto v Celju Foto: Saša Despot Dan za varen avto v Celju Foto: Saša Despot Dan za varen avto v Celju Foto: Saša Despot Dan za varen avto v Celju Foto: Saša Despot Dan za varen avto v Celju Foto: Saša Despot Dan za varen avto v Celju Foto: Saša Despot Dan za varen avto v Celju Foto: Saša Despot Dan za varen avto v Celju Foto: Saša Despot Dan za varen avto v Celju Foto: Saša Despot Dan za varen avto v Celju
O varnosti v prometu preveč udeležencev razmišlja šele takrat, ko se jim zgodi nekaj hudega. V akciji Dan za varen avto vam pomagamo, da boste v prometu še veliko varnejši.
Oglej si celoten članek

Prvi dogodek Dneva za varen avto, ki je potekal pred Tuševim centrom v Celju, je za nami, izkušnje sodelujočih pa predvsem pozitivne, saj si jih je večina razbila mit o sebi kot o vozniku, ki spada v kategorijo najbolj izkušenih in s tem varnih. In da zato ne potrebujejo nikakršne pomoči s strani avtomobila. 

A praviloma vse so presenetili moderni pripomočki v avtomobilih, ki niso vgrajeni zato, da bi nadomestili voznika, temveč da pomagajo, še posebej v stresnem okolju vsakdanje cestne gneče.

Kakšne so reakcije, ko je potrebno zaupati avtomobilu? Oglejte si video! 

"Super sistem in velja ga preizkusiti, kako deluje. Mislim, da je zelo uporaben za starejše, saj so refleksi že veliko slabši, reakcijski čas pa se nam podaljša. To pa nam lahko reši včasih tudi življenje," je po testu samodejnega zaviranja v sili v mazdi6 dejal Gojko Vrenko. Skupaj s sinom sta sposobnost avta, da pravočasno zazna nevarnost, nanjo opozori voznika in po potrebi sam prične z zaviranjem, preizkusila ob sopotniku Branetu Leganu, vodji inštruktorjev v Centru varne vožnje AMZS z Vranskega

Poznajo parkirne senzorje, to pa je to ...

"Vozniki zelo slabo poznajo moderna pomagala v avtih. Starejši zelo dobro poznajo ABS, pa še to bolj kot besedo in ne kot delovanje. Poznajo denimo parkirne senzorje, ostale sisteme pa zelo, zelo slabo," je povedal Gorazd Soršak, vodja prodaje pri avtohiši Selmar iz Celja, kjer tržijo tudi Mazdine modele.

"Zaviranje v sili, radarski tempomat in podobni sistemi ... Tega sploh ne poznajo," je naštel in povedal, da trgovci koristnosti teh sistemov skušajo strankam približati z razlago in celo filmčki po Youtubu. Takšnih dogodkov, kjer bi namreč lahko v živo na varen način preizkusili delovanje kamere ali še posebej sistema samodejnega zaviranja, praktično ni. In tudi ko doživijo nesrečo, so ljudje še vedno skeptični do ideje, da bi avto dejansko lahko že sam od sebe posredoval in zaviral. 

Foto: Saša Despot Dan za varen avto v Celju In izkušnja z naletno blazino AMZS je dejansko izvrstna. "Pri naslednjem avtu, ko ga bom kupoval, bom gotovo preveril, ali ima vgrajen ta pripomoček," je povedal Stanko Logovšek. "Samodejno zaviranje me je res presenetilo, to bi moral poizkusiti vsak. Moj zdajšnji avto že ima kamero za vzvratno vožnjo, in ne predstvaljam si več parkiranja brez nje, saj veliko prej opazim ovire in nevarnosti."

 

Udeleženci so namreč med različnimi vsebinami, ki so jim približali najmodernejše avtomobile, skušali parkirati med stožci zgolj ob pomoči kamere. A tudi za obstoječ vozni park v garažah so se našli dobri nasveti, saj je mogoče predvsem z rednim in pravočasnim vzdrževanjem na dolgi rok prihraniti veliko denarja, je povedal Peter Lipovšek iz celjske poslovne enote AMZS. 

 

"Pijani" iskali pot med stožci

Med sodelujočimi so bili tudi predstavniki Agencije za varnost v prometu, ki so presenetili obiskovalce s pijanimi očali. Tako so opotekajoč iskali pot med stožci in se prepričali, kako nevarno je z od alkohola ali psihoaktivnih snovi zamegljenim umom sesti za volan. Za preizkus spretnosti na kolesu pa je poskrbel pester kolesarski poligon. Za nameček so lahko vozniki z dolgoletnim stažem sedli za volan avtošole in se po okoliških poteh preizkusili, koliko znanja z izpitne vožnje je še ostalo.

Večino udeležence je presenetilo, kako malo znanja jim je ostalo o nudenju prve pomoči, prav tako so lahko ob pomoči strokovnjakov z medicinskega področja ugotovili, kako enostavna je raba defibrilatorja v primeru srčnega zastoja.

Poučna je bila tudi delavnica o menjavi vetrobranskega stekla, kjer so Carglassovi strokovnjaki na praktičnih primerih dokazali, kako pomembna je za varnost potnikov strokovna roka mojstra in preverjeni materijali. "V naših delavnicah smo imeli že primere, ko so 'domači mojstri' ljudem steklo pričvrstili z navadnim silikon kitom," je povedal Rok Lokovšek. O varnosti takšne rešitve ne gre izgubljati besed, vetrobransko steklo namreč poleg B in C stebrička bistveno prispeva k ovolj varni strukturi strehe.

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.