Pozabite na ferrari! Če radi izstopate, kupite twizyja.

Foto: Saša Despot
Foto: Saša Despot
Ne le, da boste pritegnili več radovednih pogledov kot s ferarrijem, še praktično zastonj je v primerjavi z njim. Električni renault twizy, namreč. Najcenejšega dobite že za 6.490 evrov. In ker vam bo država za nakup električnega vozila primaknila subvencije, stane osnovna verzija manj kot 4.500 evrov.
Oglej si celoten članek

Ne zgodi se pogosto, da se ob rdeči luči na semaforju na sosednjem voznem pasu ob vas ustavi taksi in vas taksist prek na pol odprtega okna zaslišuje o vašem vozilu, njegovi hitrosti, ceni, nazadnje pa malo za šalo malo za res še ponudi menjavo z njegovim avtom. Ali pa, da vas na nekaj kilometrski vožnji vsaj petkrat posnamejo s telefonom.   

Foto: Saša Despot Renault Twizy

Zakaj? Odgovor je zelo enostaven – ker je twizy očitno tako "kul". 

Gre za nekakšen hibrid med avtomobilom in skuterjem.

Izgleda, kot da bi bil narejen za vožnjo po Marsu. Kolesa nenavadno štrlijo iz karoserije, vrata se ne odpirajo navzven, pač pa navzgor, proti nebu.

Za vožnjo izpit B kategorije za šibkejšo različico 45 ni potreben, zato se lahko vanj usedejo že najstniki, ki so naredili izpit za kolo z motorjem.

Foto: Saša Despot Renault Twizy

Tako je majhen, da boste parkirni prostor zanj gotovo našli

Osnovno in najcenejšo različico twizya poganja 4 kilovatni motor s petimi konjskimi močmi (njegova najvišja hitrost je okoli 45 km/h), mi smo vozili verzijo 80 s 13 kilovatnim motorjem, ki razvije hitrost okoli 85 km/h.

Foto: Saša Despot Renault Twizy Dolg je vsega 2,3 metra (za primerjavo, clio s stranskimi ogledali v širino meri 1,95 metra), širok pa vsega 1,4 metra.

Tehta le 474 kilogramov in je nemara tudi zaradi tega zelo poskočen. Od 0 do 45 km/h pospeši v dobrih šestih sekundah.

Sedeža sta dva, eden za drugim, a težko bi rekli, da je v vozilu prostora za dve osebi. Biti morata namreč povprečno veliki. Če sta voznik oziroma sovoznik previsoka, se bo druga oseba le s težavo stlačila na drug sedež. Na armaturni plošči ima dva predala, eden je s ključavnico, drugi brez. 

Twizy je majhen, okreten, poskočen, naravnost idealen za vožnjo po mestu – tudi, ko je tam največja gneča, boste zanj gotovo našli parkirni prostor. Če ne drugače, ga lahko (vsaj v Ljubljani) zastonj parkirate na prostorih, ki so predvidena za polnjenje električnih vozil. Poganja ga namreč električen motor z avtomatskim menjalnikom.

Foto: Saša Despot Renault Twizy Brez črnih pik ne gre

Vzmetenje je tako trdo, da vas bo pri malce daljših vožnjah bolela zadnjica. Po Marsu se bo gotovo vozilo udobneje. Še večjo črno piko si vozilo zasluži, ker stranskih oken nima vgrajenih serijsko, pač pa je treba zanju doplačati 366 evrov.

Ko gre za "prezračenost" vozila, so namreč Renaultovi strokovnjaki pri oblikovanju križanca vzeli preveč skuterjevega genskega materiala. Vožnja brez oken z vetrom v laseh se sicer v vročih poletnih mesecih prileže, a kot sem izkusil, se že ob rahlem dežju sprevrže v nočno moro. Če voziš, ko dežuje, si moker. Če se ulije, ko ga imaš na parkirišču, se brez suhe krpe v torbi mokrim hlačam ne izogneš.

Vozilo je primerno predvsem za toplejše mesece. Še vedno se ga lahko z užitkom vozi ob toplih jesenskih dnevih, a ko se temperature spustijo pod deset stopinj Celzija, niti kapa, rokavice in šal ne pomagajo.

Tudi blatniki bi lahko bili malce bolj dovršeni – že po zelo počasni vožnji prek blatnih luž na makadamskem parkirišču lahko namreč twizya odpelješ naravnost v avtopralnico. Aja, spet ta stranska stekla ...

Foto: Saša Despot Renault Twizy Foto: Saša Despot Renault Twizy

Baterijo morate najeti

Litij-ionsko baterijo, ki bo, dokler je nova, zdržala okoli 100 kilometrov, napolnite v treh urah in pol.  Če ga boste polnili v domači garaži (priključite ga lahko na klasično 220 V vtičnico), strošek enega polnjenja znaša okoli 60 centov.

Je pa še ena zanka. Namreč, baterijo morate najeti, kar predstavlja dodaten strošek. Najceneje boste prišli skozi, če jo najamete za tri leta ob predpogoju, da vsako leto naredite le do 7.500 kilometrov –  mesečni strošek najema v tem primeru znaša 50 evrov.

Varnost ni njegova vrlina

Renault je dal varnost vozila preveriti na Euro NCAP test, čeprav jim tega ni bilo treba, saj Twizy ni avto, sodi namreč v rod štirikolesnikov. Na testu se vozilo ni izkazalo za najbolj varno, čeprav pri Euro NCAP poudarjajo, da ima trdno konstrukcijo.

Ob morebitnem čelnem trku pa bi zaradi velikih sil trpela predvsem voznikova kolena in stegna, pri stranskem trčenju pa je pomanjkljiva predvsem zaščita glave. Na testu je Twizy dosegel šest od možnih 16 točk.

Tehnični podatki (renault twizy 80)

Motor: električni
Najvišja moč: 13 kW (18 KM)
Navor: 57 Nm pri 1 vrt./min
Dimenzije (D x V x Š v mm): 2.337 x 1.191 x 1.461, medosna razdalja 1.684
Najvišja hitrost: 85 km/h
Pospešek (0 - 100 km/h): /
Poraba na testu: 8 kWh
Cena (v evrih): od 7.990 (brez baterije in subvencije)

Plusi: Pospešek, čistost, vpadljivost, mestna okretnost;
Minusi: Omejena uporabnost, trdo vzmetenje;

Foto: Saša Despot Renault Twizy

david.jug@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.