V Frankfurtu je z dvodnevno uvodno predstavitvijo za novinarje vrata odprl 62. avtomobilski sejem,
ki je letos bolj kot kadarkoli prej v znamenju varovanja narave. Na 225.000 kvadratnih metrih
površin bo do 23. septembra na ogled avtomobilska prihodnost, kot jo vidi 1.046 razstavljavcev iz
40 držav. Med 88 svetovnimi premierami so številne takšne, ki za pogon uporabljajo naravi
prijazne(jše) vire pogonov, katerih razvoj temelji na že obstoječih in uveljavljenih ali pa novih
tehnologijah.
Ekološka vozila kot konkurenča prednost
Skupno vsem rešitvam pri avtomobilih, prijaznih do okolja, je predvsem manjša poraba in
zmanjšanje ali celo izničenje izpustov ogljikovodika v zrak. Na salonu takorekoč ni pomembnejšega
izdelovalca vozil, ki ne bi predstavljal vsaj kakšnega naravi prijaznega modela. Da je skrb za
okolje postala ena izmed najpomembnejših lastnosti za konkurenčnost na trgu, pa dokazuje dejstvo,
da tudi najdražja in najbolj športna vozila dobivajo svoje t. i. zelene izvedenke.
Na salonu tudi slovenske podjetja
O vse večjem razvoju okolju prijaznih avtomobilov na salonu pogovarjali tudi z Davidom Juričem , glavnim menedžerjem avtomobilskega koncerna Summit motors.
Kako se pri Fordu pripravljate na zelene izzive prihodnosti?
Fordova filozofija pri naravi prijaznih pogonih je bolj usmerjena k tehnologijam, ki so že na voljo in dejansko pripomorejo k zmanjšanju izpustov CO 2 v ozračje. To sta tehnologija flexi fuel, ki za pogon uporablja kombinacijo bencina in bioetanola, ter tehnologija ECOnetic, ki obstoječe dizelske motorje z določenimi spremembami naredi naravi prijaznejše.
Kako pa se na spremembe odzivajo slovenski kupci?
Kupci so seveda tudi v Sloveniji ekološko že ozaveščeni, že omenjeni motor ECOnetic je kupcem že na voljo tudi pri nas. Dejstvo pa je, da je osnovni problem, da te nove tehnologije, tudi flexi-fuel, pri nas ne zaživijo predvsem zaradi nerazvite infrastrukture. Če kupci bioetanola na slovenskih črpalkah ne morejo dobiti, potem razmišljati, da bi takšno tehnologijo v Sloveniji komerciarizirali, preprosto nima smisla.
Kaj pa je osnovni problem za to? V državi?
Pri Fordovem razvoju novih vozil je ekologija bistvenega pomena. Pri Fordu ne razmišljamo samo dolgoročno, ampak izkoriščamo tehnologijo, ki je že danes uporabna. Tako smo razvili paleto motorjev. Druga tehnologija, ki ji Ford daje tudi velik pomen, je tehnologija flexifuel, ki v Sloveniji zaradi slabo razvite tehnologije na žalost ni zelo priljubljena. Gre za kombinacijo bioetanola in bencinskega motorja. Na Švedskem se recimo v Fordovi prodajni paleti okoli 70 odstotkov vozil proda ravno s tem motorjem. Gre za tehnologijo, ki je izredno poceni in je zelo aktualna.