Cherokee je pomemben člen Jeepove flote že od leta 1974, ko je nastal kot trivratna različica wagoneerja, od katerega se je leta 1984 ločil kot manjši model s samonosno karoserijo in dobil tudi možnost petero vrat. Vmes sta se zvrstili še dve generaciji in leta 2013 je na ceste v tej generaciji zapeljal sedanji cherokee, ki je opustil nekaj terenske narave in se precej približal vse bolj priljubljenim športnim terencem in okoljem s tlakovanimi cestami, a kljub temu še naprej uspešno premaguje tudi brezpotja. In to mu ni odvzela niti zadnja prenova pred dobrim letom.
Prenova je vsaj na zunaj nekoliko diskretne narave. Med spremembami zunanjosti najbolj izstopa sprednji del z novo, morebiti nekoliko manj nastopaška masko in preoblikovanimi žarometi, ki žal niso več dvodelni, ampak so postali bolj konvencionalno zasnovani enodelni. Zadaj je tudi nekaj sprememb, predvsem led luči ter nova prtljažna vrata, ki smo jih lahko v primeru testnega avtomobila odprli tudi s kretnjo noge pod zadkom.
"Screen off"
Znotraj izstopa predvsem velik zaslon infozabavnega sistema uconnect, ki doživlja že četrto generacijo, merilniki pa so ostali analogni,z digitalnim prikazovalnikom na sredini, ki vozniku razločno prikazuje pomembne podatke in ima posebno, specifično jeepovsko grafiko. Zanimiva sta tudi "vintage" prikazovalnika ogretosti motorja in količine goriva v posodi. Infozabavni sistem je povsem soliden in omogoča učinkovito prehajanje med funkcijami, dobro pa je tudi to, da lahko njegov prikaz popolnoma izključite. Če se želite v cherokeeju popolnoma posvetiti vožnji, je namreč na armaturni plošči na voljo gumb "screen off", ki zatemni osrednji zaslon in vozniku predvsem ponoči precej izboljša razgled nad okolico, saj ni več motečega bleščanja.
Nekaj sprememb tudi na sredinski konzoli, kjer je dovolj prostora za odlaganje malenkosti. Kot bi lahko pričakovali od razmeroma velikega terenca, se na sprednjih sedežih udobno sedi, kar velja tudi za drugo vrsto sedežev. Tudi v prtljažniku z osnovnimi 570 litri je dovolj prostora za spravilo zelo različne opreme, ki bi jo med svoji mi dejavnostmi potreboval morebitni futuristični uporabnik tega avtomobila.
Elektronska terenska tehnika
Testnega cherokeeja je poganjal močnejši 2,2-litrski turbodizelski štirivaljnik z močjo 143 kilovatov in 450 njutonmetrov, ki je deloval v kombinaciji z devetstopenjskim samodejnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom.
Cherokee sicer ni več "čisto pravi" terenec, ampak je postal bolj blizu športnim terencem, kar nakazuje tudi s tem, da v kabini ni pravih vzvodov, s katerimi bi ga voznik pripravil na terenske izzive, ampak so ti nadomeščeni zgolj z regulatorjem za preklapljanje med načini vožnje. Voznik lahko tako izbere način "auto", v katerem se pogon samodejno prilagaja zahtevam vožnje, lahko izbere tudi športni način, ki je seveda namenjen predvsem cestnim vožnjam, lahko pa se odloči za poseben program za vožnjo po snegu ali program za vožnjo po peščeni in blatni podlagi. To pa je tudi vse, kar je v cherokeeju poleg izklopa ESP in možnosti ročnega pretikanja prestav z obvolanskimi ročicami vozniku še ostalo na voljo.
Vožnja je kompromis
Pomanjkanje voznikovih možnosti za izbiro pogonskih možnosti je tudi posledica dejstva, da pogon nima zapore diferenciala in reduktorja, ampak vse prilagajanje poteka elektronsko preko ESP, a je cherokee kljub temu sposoben zlesti tja, kamor si njegov voznik načeloma ne bo upal, enako dobro pa se znajde tako na tlakovanih in kot tudi netlakovanih podlagah ter tudi avtocestah, kjer omogoča prijetno križarjenje. Seveda je vožnja v vsakem primeru kompromis, zato v nobenem primeru ne gre pričakovati vrhunskih sposobnosti specializiranega avtomobila, kar pa povprečni lastnik takšnega avtomobila niti ne bo opazil.
Motorne moče je vedno dovolj, menjalnik dokaj zgledno sodeluje z motorjem in pogonom, le speljevanje je lahko nekoliko sunkovito, poraba goriva pa se med vsakdanjo uporabo giblje med osmimi do devetimi litri na sto kilometrov, kar je za takšnega avtomobilskega hrusta povsem v redu. Lahko se sicer spusti tudi do sedmih litrov, a bo zato potrebne kar veliko voznikove pazljivosti, lahko pa je seveda tudi veliko višja, če v glavnem vozite po zahtevnih poteh.
Podatki o vozilu (jeep cherokee 2.2 multijet 16v 194 AWD AUT limited)
Motor: turbodizelski, štirivaljni, 2.184 ccm
Največja moč: 143 kW (195 KM) pri 3.500 vrtljajih
Največji navor: 450 Nm pri 2.000 vrtljajih
Zmogljivosti: 202 km/h, 8,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.651 x 1.859 x 1.683, medosna razdalja 2.707
Prtljažnik (v litrih): 570—1.267
Poraba: 6,5 litra/100 km (kombinirani cikel NEDC), izpusti CO2: 175 g/km
Cena v evrih: 52.990
Plusi: Zunanji in notranji videz, oprema , prostornost, prtljažnik, motor in menjalnik, pogon.
Minusi: Ni prave terenske tehnike.