Rojen porsche, ki bo pisal zgodovino

Foto: Porsche Porsche taycan Foto: Porsche Porsche taycan Foto: Porsche Porsche taycan Foto: Porsche Porsche taycan Foto: Porsche Porsche taycan Foto: Porsche Porsche taycan Foto: Porsche Porsche taycan Foto: Porsche Porsche taycan Foto: Porsche Porsche taycan Foto: Porsche Porsche taycan Foto: Porsche Porsche taycan Foto: Porsche Porsche taycan Foto: Porsche Porsche taycan Foto: Porsche Porsche taycan Foto: Porsche Porsche taycan Foto: Porsche Porsche taycan Foto: Porsche Porsche taycan Foto: Porsche Porsche taycan Foto: Porsche Porsche taycan
S spektakularno svetovno premiero, ki je sočasno potekala na treh celinah, je Porsche javnosti danes predstavil svoj prvi popolnoma električni športni avto.
Oglej si celoten članek

Gre za dolgo pričakovano razkritje modela taycan, s katerim želijo pri Porscheju zganjati revolucijo, ki so jo začeli z modelom 911 in 917. 

Taycan je štirivratna športna limuzina, s katero se Porsche podaja na področje trajnosti in digitalizacije. Še več, Nemci pravijo, da na omenjenih podorčjih postavljajo nove meje. 

Foto: Porsche Porsche taycan

Avto Policisti vozniku zaplenili zlato porsche panamero

Prva modela iz nove serije se imenujeta taycan turbo S in taycan turbo. Električna avtomobila se uvrščata med najmočnejše serijske modele, ki jih ima proizvajalec športih vozil ta trenutek v svoji produktni paleti. Manj zmogljive različice štirikolesno gnanega modela bodo sledile še letos. Ob koncu naslednjega leta bo na trg prišla že prva izpeljanka, taycan cross turismo. Do leta 2022 bo Porsche v električno mobilnost investiral več kot šest milijard evrov.

Foto: Porsche Porsche taycan

Taycan turbo S s funkcijo overboost in skupaj s programom launch control razvije do 560 kW (761 KM), taycan turbo pa do 500 kW (680 KM). Za pospešek iz mirovanja do 100 km/h porabi taycan turbo S 2,8 sekunde, taycan turbo pa 3,2 sekunde. Doseg vozila znaša do 412 kilometrov pri izvedbi turbo S in do 450 kilometrov pri izvedbi turbo (oboje po kriterijih WLTP). Največja hitrost je pri obeh štirikolesno gnanih modelih 260 km/h.

Foto: Porsche Porsche taycan

Zakaj postavlja nova merila? Gre namreč za prvo serijsko vozilo, ki se ponaša s sistemsko napetostjo 800 voltov namesto 400 voltov, kot je običajno pri električnih avtomobilih. To voznikom koristi na poti, ko je bateroja v dobrih petih minutah z istosmernim tokom (DC) na hitri polnilnici napolnjena z dovolj energije za naslednjih 100 kilometrov vožnje (po kriterijih WLTP). Čas polnjenja za pet do 80 odstotkov SoC (State of Charge/napolnjenost baterije) je v idealnih pogojih 22,5 minute, maksimalna moč polnjenja (peak) pa 270 kW. Celotna kapaciteta baterije performance plus je 93,4 kWh. Vozniki lahko doma avto polnijo z izmeničnim tokom (AC) z močjo do 11 kW. 

Foto: Porsche Porsche taycan

Izjemno Mlada Slovenka določa, kako naj se znotraj svetijo novodobni audiji, porscheji in BMW-ji

Pomembna novost za Porsche je tudi dizajn novega aduta. Od spredaj deluje širok in nizek, z močno usločenimi blatniki. Stransko silhueto določa športna strešna linija, ki se spušča proti zadku. Zelo značilen je stranski del z močno izoblikovanimi potezami. Vitka kabina, vpotegnjeni C-stebriček in izraziti zgornji del blatnikov v slogu znamke močno poudarjajo zadek. Potem so tu še inovativni elementi, kot je napis Porsche v videzu stekla, ki je integriran v svetlobni pas na zadku. Aerodinamično optimizirana osnovna oblika s količkom zračnega upora (cx) 0,22 dodatno prispeva k manjši porabi energije in s tem k večjemu dosegu.

Foto: Porsche Porsche taycan

Prečiščena kabina predstavlja popolnoma novo arhitekturo in začetek nove ere za znamko. Prostostoječi in upognjeni kombinirani instrument predstavlja najvišjo točko na armaturni plošči, s čimer je jasno poudarjena usmerjenost proti vozniku. Osrednji 10,9-palčni zaslon infotainmenta in še dodaten, opcijski zaslon za sovoznika sta oblikovno združena v steklen pas v črnem visokosijajnem videzu. Vse upravljalne površine so bile zasnovane popolnoma na novo. Cilj je bil zmanjšati število klasičnih mehanskih upravljalnih elementov, kot so stikala in gumbi. Namesto tega voznik upravlja na dotik ali glasovno. Avto se odziva na ukaz 'Hej Porsche'. 

Avto Toliko bo pri nas stal vstopni porsche 911

Za notranjo opremo so uporabili reciklažni material. Na voljo sta dva prtljažnika: v sprednjem je prostora 81 litrov, v zadnjem pa 366 litrov.

Foto: Porsche Porsche taycan

Taycan turbo S in turbo imata vgrajena dva elektro-motorja, na sprednji in zadnji premi, torej imata pogon na vsa štiri kolesa. Elektromotor, gonilo in pulzni pretvornik so na obeh premah združeni v kompakten pogonski modul. Oba modula odlikuje velika energijska gostota moči (kW na liter gibne prostornine). Posebnost elektromotorjev je t. i. hairpin navitje tuljav statorja. Ta tehnologija omogoča, da je v statorju več bakra, zaradi česar se ob enaki prostornini povečata moč in navor.

Foto: Porsche Porsche taycan

Dvostopenjski menjalnik, ki je vgrajen na zadnji premi, je inovacija, ki jo je razvil Porsche. S prvo prestavo lahko še močneje pospeši iz mirovanja, druga prestava z daljšim prestavnim razmerjem pa zagotavlja visoko učinkovitost in rezerve moči. To velja tudi pri zelo visokih hitrostih.

Foto: Porsche Porsche taycan

Porsche za podvozje uporablja centralno povezan krmilni sistem. Integrirani sistem uravnavanja podvozja Porsche 4D-Chassis Control v realnem času analizira in sinhronizira vse sisteme podvozja. Med inovativne sisteme podvozja spadata prilagodljivo zračno vzmetenje s 3-prekatno tehnologijo, vključno z elektronskim uravnavanjem blažilnikov PASM (Porsche Active Suspension Management), in elektromehanski sistem za aktivno stabiliziranje nagibanja Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) s sistemom Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). Edinstvena sta regulacija štirikolesnega pogona z dvema elektromotorjema in rekuperacijski sistem. Izpostavljajo veliko moč rekuperacije. z do 265 kW. Med poskusnimi vožnjami se je pokazalo, da se okrog 90 odstotkov zaviranj v vsakodnevnih situacijah odvija prek elektromotorjev – brez dodatnega aktiviranja hidravličnih zavor na kolesih.

Foto: Porsche Porsche taycan

BILI SMO NA DRAŽBI 50 ljudi je kupovalo zaseženega porscheja, to je končna cena

Profil različnih voznih programov praviloma sledi enaki filozofiji kot pri drugih Porschejevih serijah. Potem pa so tu še posebne nastavitve, ki omogočajo optimalno izrabo izključno električnega pogona. Izbirati je mogoče med štirimi voznimi režimi: Range, Normal, Sport in Sport Plus. V režimu Individual pa je poleg tega mogoče po meri konfigurirati posamezne sisteme. 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 3

  • 21:19 4. September 2019.

    V delovnih urah zaslužim preko 7000 dolarjev na mesec. Slišal sem, kako mi drugi govorijo, koliko denarja lahko zaslužim na …

  • 17:19 4. September 2019.

    Hahahaha... 😂 Kaj mi tak avto, s katerim zaradi omejitev v prometu ne potrebuješ končne hitrosti 260 km/h in pospešek …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.