Uh, kako puste bi bile ceste zadnjih 70 let brez te znamenite znamke ...

Foto: Porsche Porsche Foto: Porsche Porsche Foto: Porsche Porsche Foto: Porsche Porsche Foto: Porsche Porsche Foto: Porsche Porsche Foto: Porsche Porsche
8. junija 1948 je na ceste prišel prvi avto danes znamenite nemške znamke. 70 odstotkov njenih avtov še danes vozi po svetu.
Oglej si celoten članek

356 Nr. 1 roadster je bilo ime avtu, ki je pred sedmimi desetletji zapeljal na cesto in obenem osnoval znamko vozil Porsche. 

Znameniti inženir Ferdinand Porsche je sicer že leta 1931 ustanovil družbo Dr. Ing. h. c. F. Porsche GmbH in po pogodbi s takratno nemško nacistično vlado konec 30. let razvil in pripravil za proizvodnjo model volkswagen oziroma hrošč, ki pa je moral na velikoserijsko proizvodnjo počakati na konec vojne.

Istočasno je Porsche leta 1939 razvil prototipni model 64, za katerega je uporabil mnogo delov hrošča. Takoj po vojni je bil Ferdinand zaprt zaradi suma vojnih zločinov, njegov sin Ferry pa je pričel razvijati nov avto. V neki žagi v mestecu Gmünd v Avstriji je tako nastal prototip 356 in ker so zanj trgovci pokazali dovolj zanimanja, je stekla proizvodnja v novem podjetju, ki ga je ustanovil Ferry.

Foto: Porsche Porsche

8. junija 1948 je na ceste prišel prvi serijski 358, takrat še z aluminijasto karoserijo. Sprva je imel še veliko sposojenih delov od hrošča, vključno motor s skromnimi 40 "konji", a je skozi več evolucij postajal vse bolj edinstven, močnejši, športnejši in tudi dražji avto.

Leta 1950, ko je sumov oprani oče Ferdinand prevzel sinovo podjetje pod okrilje matične družbe, je stekla močna serijska proizvodnja, avto je bil nekoliko spremenjen, na pokrovu motorja pa se je prvič pojavil znak z vzpenjajočim vrancem. Znamka se je pričela uspešno udejstovati v motošportih. Sredstva za takšen nagel razvoj so v dobršni meri prihajala iz Volkswagna, saj je zaradi pogodbe na vsak prodani hrošč (in Volkswagnov avto je šel po vsem svetu za med) Porsche dobil svoj delež.

Nato je prišlo leto 1964, ko so pri Porscheju predstavili model 911. Ta se je sicer pri prvih 82 izdelanih avtomobilov imenoval 901, a so na protest Peugeota, ki si je lastil kombinacijo *01, dodali še enico. Leto kasneje so ustavili proizvodnjo zadnjih različic 956, Porschejeva zgodba pa je do danes šla predvsem navzgor. 

Foto: Porsche Porsche

Danes je Porsche znamka, ki slovi po eni najvišjih marž, ki jih ustvari z vsakim prodanim avtom. Pred enim letom je na ceste zapeljal že milijonti 911, veliko večino letne proizvodnje od okoli 240 tisoč vozil pa danes predstavljata suva macan in cayenne.

Še ena zanimiva primerjava - razmerje v ceni med hroščem in porschejem 356 je bila leta 1948 1 proti 2. Danes je razmerje v ceni med naslednikoma VW golfom in porschejem 911 kar 1 proti 5.

Okoli 70 odstotkov vseh porschejev, kadarkoli narejenih, je še vedno v voznem stanju.

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.