Kaj moramo paziti pri nakupu dizelskega avtomobila?

Foto: Gregor Prebil Foto: Gregor Prebil Foto: Gregor Prebil Foto: Gregor Prebil Foto: Gregor Prebil Foto: Gregor Prebil
Strokovnjaka za popravilo dizelskih motorjev smo povprašali na kaj moramo paziti pri nakupu dizelskega vozila.
Oglej si celoten članek

Mehaniki na servisih in pri popravilih dizelskih motorjev opažajo, da ljudje za svoje potrebe ne znajo izbrati pravega motorja v vozilu. Očiten je primer neke ženske, ki je imela zaradi napačnega nasveta prodajalca vrtoglave stroške s popravilom.

"Bencinarja pa že ne bom vozil. Kupil bom dizla,“ je pogost stavek, ki ga slišijo iz ust kupca vozila tako mehaniki, kot prodajalci avtomobilov. Na to vprašanje in odgovor pa pogosto naletimo tudi na spletnih forumih. A dizel vsekakor ni za vsakogar, kar dokazuje primer ženske, s katerim so se srečali pri podjetju Avtoservis Boh Bosch car servis, kjer so specializirani za popravila vseh vrst motorjev tako bencinskih kot dizelskih. Tam se največ ukvarjajo s popravili dizelskih vbrizgalnih komponent, kot so šobe in visokotlačne črpalke goriva, popravljajo pa tudi turbine, ki jih najdemo tako v dizelskih kot bencinskih motorjih. 

Foto: Gregor Prebil

"V delavnici smo imeli vozilo z dizelskim motorjem, ki ga je kot novo kupila starejša gospa, in sicer za prevoz vnukov v šolo. Na dan je prevozila okoli pet kilometrov. Ker v tem času vozilo ni moglo opraviti nikakršne regeneracije dpf filtra, je vse odvečno gorivo, ki je bilo vbrizgano z namenom regeneracije steklo v korito olja. To je v zelo kratkem času privedlo do tega, da je zaradi preslabega mazanja prišlo do poškodbe spodnjega dela motorja (glavnih in ojničnih ležajev),“ pravi Andraž Boh, sicer dvakrat drugouvrščeni na tekmovanju za Mehanika leta. Končni zaključek je bil ta, da stranki ni bilo pravilno predstavljeno, kaj bi bilo bolje kupiti glede na njene potrebe, ali vozilo z bencinskim, ali dizelskim motorjem.

Kupujem pet let starega dizla, kakšne so najpogostejše težave in napake, ki jih lahko pričakujem?

sklopka in dvomasni vztrajnik (pri ročnem menjalniku)
šobe vbrizga
visokotlačna črpalka
turbina
dpf filter

Krivi tudi vozniki

Boh kot najpogostejše okvare v povezavi z dizelskimi motorji omenja napake črpalke goriva, egr ventilov, raznih senzorjih, ter turbin (največkrat zaradi neredne menjave olja ali napačnega olja). Še posebej izpostavlja težave z dpf filtri. Ljudje pogosto ne vedo, da mora vozilo z dpf filtrom na določeno število prevoženih kilometrov, ali določen čas delovanja motorja opraviti tako imenovano regeneracijo, ki pa jo lahko opravi le, če so za to izpolnjeni pogoji (ogret motor, daljša vožnja, itd.). Zato večkrat pride do težav - dpf filter se nasiči s sajami, saj ni bilo pogojev za izvedbo regeneracije ali pa je bila ta nevede prekinjena saj voznik ne dobi nobene informacije, kdaj se regeneracija izvaja. "Iz lastnih izkušenj priporočamo vozilo na dizelsko gorivo tistim, ki z vozilom opravljajo večje število kilometrov, vozilo na bencin pa tistim, ki z njimi naredijo manj kilometrov,“ je jasen strokovnjak Avtoservisa Boh Bosch car servis. Na splošno pa opažajo napake in okvare na motorjih predvsem zato, ker vozila niso ustrezno servisirana po normativih, ki jih določa proizvajalec.

Foto: Gregor Prebil

Razlika med bencinskim in dizelskim motorjem

V čem pa se v osnovi sploh razlikujeta bencinski in dizelski motor? Boh pojasnjuje, da je največja razlika v kompresijskem razmerju in v načinu vbrizgavanja. Ker je bencin v primerjavi z dizlom občutno bolj vnetljiv in hlapljiv, je največja razlika ravno v vbrizgavanju goriva v valj. Pri bencinskem motorju v valj pride natančno določena mešanica zraka in bencina in dovolj je le iskra svečke, da pride do eksplozije, ki potisne bat navzdol. Dizelsko gorivo pa na takšen način ne bi zagorelo, zato dizelski motorji nimajo svečk, temveč le injektorje. Dizelski motor v valj na začetku vsesa le zrak, potem pa ob povratku ustvari tako visoko temperaturo, da pri dizelskem gorivu pride do samovžiga goriva, ki je bilo malo prej vbrizgano skozi šobo. Pri hladnem zagonu pa dizelskemu motorju pomagajo še zagrevalne svečke, ki segrejejo izgorevalni prostor, da pride do lažjega samovžiga. 

3 stvari, ki jih moram vedeti, če kupujem dizelsko vozilo?

namen uporabe
realno stanje kilometrov
zgodovina servisiranja

Je zato servisiranje dizelskega motorja bistveno dražje? "V naši delavnici se servis opravlja po navodilih proizvajalca. Glede cene pri servisih ni bistvene razlike glede na to, ali je dizelsko ali bencinsko vozilo. Večkrat se cene razlikujejo glede na znamko vozila,“ pravi Boh in dodaja, da se težko opredelijo, da so nemški dizelski motorji boljši od francoskih, italijanskih ali japonskih oziroma obratno, saj je veliko odvisnega od vzdrževanja in prevoženih kilometrov. Vsaka znamka ima neke svoje pluse in minuse.

Foto: Gregor Prebil

Razlika med starimi in novimi dizelskimi motorji

Razlika pa je med novejšimi turbodizelskimi motorji in starejšimi dizli. Največja razlika je, da imajo novejši motorji skupni vod goriva (common rail), kar prinese večji izkoristek goriva in možnost bolj natančnega krmiljenja vbrizgavanja, posledica tega je tudi manjša poraba plinskega olja. Novejši dizelski motorji imajo vgrajene tudi filtre trdih delcev, ki poskrbijo za bolj čist izpust plinov. „Glede zanesljivosti lahko rečemo, da so bili starejši dizli manj občutljivi kar se tiče kakovosti goriva,“ dodaja strokovnjak.

Vprašanja za Andraža Boha glede dizelskih motorjev

Kako je z garancijo na popravilo dizelskih motorjev?
Garancijo določa proizvajalec delov. Garancija na rezervne dele, ki se jih vgrajuje pri nas je običajno 12 mesecev, pri nekaterih pa tudi več, odvisno od rezervnega dela in proizvajalca.

Ali se še obnavlja dizelske motorje? Kaj se obnavlja?
Da, motorji se še vedno obnavljajo. Pri nas imamo veliko dela s kompletnimi obnovami motorjev za lahka tovorna vozila ( Merceds Sprinter, Peugeot Boxer, Citroen Jumper, Renault Trafic … ) ta vozila delajo več kilometrov, kot osebna vozila zato so tudi bolj pogoste obnove motorjev. Poleg kompletnih motorjev pa obnavljamo tudi vbrizgalne šobe, visokotlačne črpalke, turbine ter motorne glave.

Zakaj ne more vsak popravljati modernih dizelskih motorjev?
Zato, ker se za specializirana dela potrebuješ orodja, kot so stroji za preizkus in popravilo dizelskih šob ter visokotlačnih črpalk ter turbin, saj po nam znanih podatkih v Sloveniji ni veliko servisov, ki bi imel vse te naprave, ki jih uporabljamo na našem Bosch car servisu. Glede pooblaščenih servisov pa verjetno ni nobenega, ki bi bil usposobljen in opremljen tako kot mi glede dizelskih sistemov.

Foto: Gregor Prebil

Nekateri pravijo, da dizelski motor danes ni bistveno slabša izbira za na krajše relacije kot bencinski? Kaj pravite vi?
Če se vozi dizelski motor nekajkrat tedensko vsaj 20 do 30 kilometrov nad 80 km/h v eno smer ne bi smelo biti večjih težav. Če pa se dela dnevno samo pet kilometrov v eno smer pa bolj priporočamo bencinski motor.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 26

  • 14:03 31. Julij 2018.

    Papcar, sam tolk da te popravim.Dizli izgorevajo pri višjih temperaturah kot bencinarji, posledično imajo zato dizli višjo delovno temperaturo cca …

  • 17:22 28. Januar 2018.

    jest imam renault espace 2.0dci 173konj let.2007 502.000km. vse original tovarniško nikol nič menjano prva turbina in vse....samo 1x sklopka …

  • 16:19 28. Januar 2018.

    Hm kupiti poceni avto pa misliti da se bo vozil se ne vem kolko let brez vzdrževanja je slovenski moto …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.