Cenejše zavarovanje, če lahko vaš avto popravijo z rabljenimi deli

Foto: Profimedia
Foto: Profimedia
Bi dovolili popravilo vašega poškodovanega avta z rabljenimi rezervnimi deli, če bi bila posledično nižja zavarovalna premija?
Oglej si celoten članek

Zavarovalnica Allianz bi se proti vse večjim stroškom popravil in s tem premijam borila z novim produktom uporabe rabljenih delov. 

V Nemčiji podobno kot povsod drugod po Evropi vključno s Slovenijo v zadnjih letih strmo naraščajo premije avtomobilskih zavarovanj. Na to vplivata dva ključna dejavnika. Prvi so občutno višje obračunske stopnje dela v delavnicah, drugi pa skokovita rast cen rezervnih delov.

V združenju nemških zavarovalnic ugotavljajo, da se je povprečna ura dela v mehanični ali ličarski delavnici v zadnjem letu dvignila za skoraj desetino, rezervni deli pa za dobrih šest odstotkov. V zadnjih desetih letih pa so se v povprečju cene rezervnih delov dvignile kar za 75 odstotkov, kar je trikrat več od splošne rasti cen življenjskih potrebščin.

Temu trendu sledijo tudi zavarovanja motornih vozil, v Nemčiji so se tako v enem samem letu dvignila za 20 odstotkov, podražitvam pa še ni videti konca. 

Vse seveda na koncu plačajo zavarovanci, torej vozniki.

Foto: Profimedia Rezervni deli za avto, popravilo avta

Večina lastnikov naklonjenih popravilu z rabljenimi deli

Pri Allianz zavarovalnici želijo ta trend ustaviti z novo možnostjo za zavarovance - če bi ti pristali, da lahko njihovo vozilo popravijo s pomočjo rabljenih rezervnih delov, bi bili upravičeni do bistvenega zmanjšanja premije.

Takšen tip zavarovanja bi po podatkih zavarovalnice izbrala kar polovica njihovih strank, sam produkt pa se zdi zanimiv kar 89 odstotkom vprašanih. Nenazadnje je popravilo z rabljenimi deli tudi precej bolj trajnostno in v duhu krožnega gospodarstva.

89 odstotkov vprašanih v anketi Allianz zavarovalnice je naklonjenih popravilu vozil z rabljenimi rezervnimi deli.

Samo določene kategorije rabljenih delov

Zavarovalnica ima seznam 25 različnih rabljenih delov na zunanjosti vozil, ki bi lahko služili kot nadomestki, od vrat, do ogledal, žarometov in podobno. Za vgradnjo pa ne bi prišli v poštev takšni deli, ki lahko vplivajo na varnost, na primer deli krmiljenja ali pogonskih osi. 

Rezervne dele bi lahko partnerske delavnice pridobivale prek namenskih spletnih tržnic, na katerih je po zadnjih podatkih na voljo že prek 4,5 milijona rabljenih delov. Vir teh delov so običajno 'totalke', torej avtomobili, ki jih po nesreči ni več rentabilno popravljati.

Vseeno pa je do 10 odstotkov takšnih totalk primernih 'darovalcev' za rabljene dele, kaže analiza Allianza. A za uveljavitev novega zavarovalnega produkta bi morali v Nemčiji najprej primerno prilagoditi zakonodajo.  

Praksa rabljenih delov za popravilo vozil je marsikje po Evropi že uveljavljena, na primer v Združenem kraljestvu, Franciji in na Švedskem, poroča Automoibilwoche.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 3

  • 21:55 20. Oktober 2024.

    Tudi ljudi ”popravljajo”z rabljenimi organi ;-)

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.