Nemški avtomobilski klub ADAC poroča, da se je v zadnjem letu močno povečala pomoč njihovih strokovnjakov voznikom e-vozil. Po približno 25.000 "klicih na pomoč" v letu 2021 so morali tehniki ADAC v povezavi z okvarjenimi hibridnimi ali električnimi vozili letu 2022 posredovati kar 52.000-krat.
Razlogi za porast pomoči na cestah je naraščajoča e-mobilnost. Po podatkih Zvezne uprave za motorni promet je bilo leta 2022 na novo registriranih skoraj 1,3 milijona e-avtomobilov in avtomobilov s hibridnim pogonom, kar je močno povečanje v primerjavi z letom prej. Poleg tega številni e-avtomobili prejšnjih generacij zdaj dosegajo starost, ko se pojavlja tudi več okvar.
Glavni vzrok okvar, pri dobrih 50 odstotkih vseh posredovanj na cesti, je bila baterija zaganjalnika, tudi pri električnih avtomobilih. Po drugi strani pa so bile posebne komponente električnih avtomobilov, kot so baterija, električni motor ali tehnologija polnjenja, le redko razlog za okvaro, navajajo pri nemškem avtomobilskem klubu.
Statistiko okvar so nam posredovali tudi iz AMZS, iz katere izhaja, da se okvare oziroma težave e-avtomobilov večinoma ne razlikuje od okvar vozil z motorji na notranje zgorevanje. Na prvem mestu so prazne baterije, sledijo pa izpraznjene pnevmatike, zaklenjeni ključi ipd. "Seveda pa se usposabljamo in prilagajamo specifikam, ki jih prinaša električna mobilnost. Te so predvsem povezane z električno varnostjo in ozaveščenostjo glede rokovanja z električnimi vozili. Z namenom zagotavljanja varnosti smo že usposobili večino izvajalcev pomoči na cesti in vleke," so zapisali v odgovoru na AMZS.
Bodo morali e-avtomobile dodelat, večji domet in pocenitve na raven klasičnih avtomobilom! Drugače se bo vozili samo bogatuni, raja pa …