Pomemben mejnik za vse bolj priljubljeno romunsko znamko

Foto: Dacia dacia, 8 milijonov vozil Foto: Dacia dacia, 8 milijonov vozil Foto: Dacia dacia, 8 milijonov vozil Foto: Dacia dacia, 8 milijonov vozil Foto: Dacia dacia, 8 milijonov vozil Foto: Dacia dacia, 8 milijonov vozil Foto: Dacia dacia, 8 milijonov vozil Foto: Dacia dacia, 8 milijonov vozil Foto: Dacia dacia, 8 milijonov vozil Foto: Dacia dacia, 8 milijonov vozil Foto: Dacia dacia, 8 milijonov vozil Foto: Dacia dacia, 8 milijonov vozil
Romunska avtomobilska znamka Dacia je obeležila poseben jubilej. Od leta 2004, ko je na ceste zapeljal logan, je prodala že osem milijonov avtomobilov.
Oglej si celoten članek

Pri Dacii pravijo, da so se iz tipičnega romunskega nacionalnega proizvajalca avtomobilov po letu 2004 preobrazili v pomembno znamko, ki je znana po vsej Evropi, kar je pristna zgodba o uspehu. Ob tem so našteli tudi nekaj pomembnih podatkov o poti, ki so jo prehodili v zadnji devetnajstih letih.

Foto: Dacia dacia, 8 milijonov vozil

Pred devetnajstimi leti so s svojim prvim modelom "nove dobe" loganom uvedli novo pojmovanje potrošništva, ki temelji na pragmatičnem videnju avtomobila. Gre za neprestano posodabljanje bistvenega in ponudbo najboljšega razmerja med uporabno vrednostjo in ceno. Izkazalo se, je, da je bil pristop pravilen, saj so prodajne številke nenehno rasle in dosegle osem milijonov.

Dve življenji, šest znakov

Dacia se ni vedno imenovala Dacia. Leta 1968 so namreč v Romuniji za izdelavo avtomobilov ustanovili podjetje UAP, kar je bilo kratica za Uzina de Autoturisme Pitesti (tovarna avtomobilov Pitesti). Tovarno so zgradili v mestu Pitesti ob reki Arges, kjer je še danes sedež Dacie.

Daciin prvi logo je bil povsem podrejen krajevnim in nacionalnim simbolom, saj je bil na grbu orel iz grba okrožja Arges, ki sedi na gorah, ki so posvetilo Romuniji oziroma Karpatom kot njenemu najbolj markantnemu gorovju. Ime Dacia se je na črno-belem znaku prvič pojavilo šele leta 1980, izhaja pa iz latinskega poimenovanja starorimske province Dacie.

Foto: Dacia dacia, 8 milijonov vozil

Leta 2003, štiri leta po Renaultovem prevzemu tovarne, je logo  postal moder, prvič pa se je leta 2004 pojavil na loganu. Ob predstavitvi sandera leta 2008 se je modro ozadje na logu umaknilo svetlosivi barvi, del znaka pa je bil izrezan. Z letom 2021 se je logo v obliki grba končno poslovil in na njegovo mesto je prišel "dacia link", ki ga sestavljata črki D in G in simbolizira zaupanje med Dacio in njenimi kupci. Tudi novi logotip znamke ima pet minimalistično oblikovanih črk, ki odražajo čvrstost in bistvo kot značajni potezi znamke.

Uspeh v 44 državah

Danes se zdi to malce neverjetno, a dacia logan je bil leta 2004 namenjen predvsem Romuniji in nekaj vzhodnoevropskim državam. Ker je bil zelo uspešen, so ga ponudili tudi v več zahodnoevropskih državah, kar je kmalu vodilo k zgodbi o uspehu. Odtlej se je Dacia razširila na 44 držav. Čeprav je Romunija še vedno med njenimi petimi največjimi trgi, največ dacij prodajo v Franciji in Italiji.

Foto: Dacia dacia, 8 milijonov vozil

Profil kupcev znamke Dacia

Zanimiv je tudi profil kupcev znamke Dacia. Statistika kaže, da je 60 odstotkov kupcev moških. 50 odstotkov jih je starih od 55 do 74 let. Najmlajše kupce ima jogger, saj jih je 55 odstotkov mlajših od 55 let. Več kot 50 odstotkov kupcev je v gospodinjstvu že brez otrok. Tudi tu odstopa jogger, saj ima 47 odstotkov njegovih kupcev vsaj enega otroka. 40 odstotkov kupcev živi na podeželju, kjer je s 50 odstotki kupcev najmočnejši dacia spring. Daciini kupci povprečno prevozijo 11.750 kilometrov n leto, del v mestnem, del pa v podeželskem okolju.

Dacia je že drugi leto zapored s 7,6-odstotnim deležem na prvem mestu prodaje fizičnim kupcem v Evropi. Na Portugalskem in v Belgiji je na prvem mestu prodaje, v Franciji pa zaseda tretje mesto. Sandero je bil lansko leto še šestič najbolje prodajan avtomobil v Evropi, duster je bil leta 2022 na drugem mestu, že od eta 2018 pa je tudi najbolj prodajani evropski športni terenec.

Privlačna ponudba

Jedro Daciine ponudbe danes tvorijo električna dacia spring, kompaktna kombilimuzina dacia sandero s pustolovsko različico stepway, športni terenec dacia duster in družinski avtomobil s sedmero sedežev dacia jogger, na nekaterih vzhodnoevropski trgih pa je še naprej na voljo tudi klasična limuzina dacia logan.

Foto: Dacia dacia, 8 milijonov vozil

8 milijonov prodanih avtomobilov v devetnajstih letih dokazuje, da so kupci dobro sprejeli filozofijo znamke, ki vključuje podajanje onstran utrjenih poti, ustvarjalno domiselnost ter ugodno razmerje med uporabno vrednostjo in ceno.

Tri tovarne

Dacia ima trenutno tri tovarne, izvirno v Romuniji ter dve v Maroku. Prvo tovarno so leta 1968 zgradili v Mioveniju, predmestju Pitestija, kjer so obrati za izdelavo karoserij in montažo, proizvodnja podvozja in mehanskih sklopov, livarna in platforma za logistiko. V Romuniji izdelujejo logan, sandero, sandero stepway, jogger in duster.

Foto: Dacia dacia, 8 milijonov vozil

Tovarna v Casablanci, ki je v Renaultovi lasti od marca 2019, ima obrate za izdelavo karoserij in montažo, izdeluje pa logan, sandero in sandero stepway. Daciina najsodobnejša tovarna v Tangerju, ki je začela delovati leta 2012, ima obrate za izdelovanje karoserij in montažo, logistično platformo in sestavo podvozja, v njej pa izdelujejo logan, sandero, sandero stepway in lodgy.

Razumna domiselnost

K Daciinem uspehu je veliko pripomogla tudi domiselnost, ki se odraža v preprostosti. V daciah namreč ni nekoristnih dodatkov in igračkastih funkcij, saj je znamka razumna in preudarna, kakor tudi njeni kupci.

Foto: Dacia dacia, 8 milijonov vozil

Primer takšnega pristopa so zaščitne obloge iz obarvane plastike pod obema odbijačema sandera, ki sta preprosti, a zelo vzdržljivi in odporni na vsakdanje udarce in praske. Jogger in duster sta opremljena s strešnima nosilcema, ki ju z le nekaj potezami s ključem lahko spremenimo v strešni prtljažnik, na katerega lahko pritrdimo strešni kovček ali nosilce za prevoz koles, smuči in drugih športnih pripomočkov.

Izstopa tudi vmesnik Media Control za upravljanje in povezovanje pametnega telefona, ki odpravi potrebo po osrednjem zaslonu infozabavnega sistema, saj njegovo vlogo prevzame kar pametni telefon. Vsakdanje skrbi glede povezljivosti pa odpravi tudi odstranljivo držalo za pametni telefon ob multimedijskem zaslonu z napravo Media Display/Media NAV.

dezurni@styria-media.si

Foto: Dacia dacia, 8 milijonov vozil

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.