Poltovornjak toyota hilux predstavlja najmanjšo nevarnost za pešce

Foto: Euro NCAP
Foto: Euro NCAP
Euro NCAP, kot ena najbolj verodostojnih neodvisnih organizacij na svetu s področja razvoja varnih avtomobilov je letos uvedla test prepoznavanja pešcev in avtonomnega zaviranja. Ob koncu leta smo preverili, kateri nov avtomobil, ki je bil izpostavljen testom trčenj v letu 2016 v Evropi, predstavlja najmanjšo grožnjo za pešce in bili presenečeni.
Oglej si celoten članek

Euro NCAP že od leta 1997 testira pasivno varnost pri trkih s pešci za vsak avto na trgu, s čimer so dosegli, da so današnji avti spredaj veliko "mehkejši" in prijazneje oblikovani v primeru stika s pešcem. Letos pa so k temu dodali še preizkušanje sistema za prepoznavo pešcev in avtonomnega zaviranja.

Pešci so ena najbolj ranljivih skupin v prometu, saj so bili kar v 47 odstotkov vseh smrtnih nesreč v Evropi v letu 2014 prav pešci tisti, ki so jo odnesli najslabše. To je 12.200 smrti!

Trije možni scenariji

Na trgu je sicer v nekaterih serijskih avtih že kar nekaj let prisotna tehnologija, ki omogoča prepoznavanje pešcev in samodejnega zaviranja v primeru, da voznik tega ne stori sam, a doslej nihče ni neodvisno preverjal. Kako učinkoviti so ti sistemi v resnici sedaj s svojim protokolom preverjajo pri Euro NCAP.

Test za vsak avto s to tehnologijo predvideva tri različne scenarije, ki so najpogostejši na cesti - odrasli, ki stopijo pred vozilo, odrasli, ki stečejo pred vozilo, in otroci, ki se pojavijo izza drugega parkiranega vozila. V ta namen uporabljajo posebej razvite testne lutke. Dobre ocene si prisluži tisti avtomobili, ki je sposoben pravočasno prepoznati nevarnosti in zavreti, še preden pride do trka. To mora biti sposoben storiti do hitrosti 40 km/h. Pri večjih hitrostih, med 40 in 60 km/h, pa mora sistem bistveno zmanjšati hitrost in s tem ublažiti posledice ob trku.

Foto: Toyota Toyota hilux

Oblika se prilagaja pešcem

Na koncu leta smo potegnili črto in pregledali rezultate. Največ možnih točk med vsemi 18 testiranimi vozili v letu 2016, si je prislužil Toyotin poltovornjak hilux. Prejel je 83 odstotkov vseh možnih točk na področju zaščite pešcev, kar je šest odstotkov več kot novi mercedes razreda E oziroma novi toyota prius. Vendar pa ta rezultat za poltovornjak velja le v primeru, če je opremljen s sistemom Toyota safety sense (TSS), ki vključuje sistem prepoznavanja pešcev in sistem samodejnega zaviranja v sili. Tudi v nasprotnem pa velja za zelo varen avtomobil na področju zaščite pešcev, saj je po protokolu za vozila brez asistenčnih sistemov prejel 73 odstotkov vseh možnih točk za zaščito pešcev, kar bi ga še vedno uvrščalo med najboljše.

Poleg sistema za samodejno zaviranje v sili so na hiluxu različni elementi za zagotavljanje varnosti pešcev, ki zmanjšajo nevarnost poškodb ob morebitnem trku. Inženirji so bili pri zaščiti pešcev bili še posebej pozorni na strukturo karoserije, ki zmanjša poškodbe ob trku s pešcem. Deli, kot so pokrov motorja, sprednji blatnik in zaščitna pločevina, uporabljajo ogrodje za porazdelitev sil trka. Tako se zmanjša sila trka, ki so ji izpostavljene glava in noge pešca med trkom.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.