Nemški državni organ KBA, ki je na vseevropski ravni pristojen za potrjevanje VW-jevih tehničnih rešitev, je potrdil predlagane ukrepe. Z njimi želi koncern Volkswagen popraviti programsko kodo, ki v motorjih TDI prejšnje generacije spodbuja prekomerne izpuste zdravju škodljivih NOx delcev. Škandal Dieselgate je izbruhnil pred 11 meseci, samo v Evropi pa je prizadetih kar 8,5 milijona vozil, po svetu 11 milijonov, v Sloveniji prek 30 tisoč.
Odpravljanje napak poteka počasneje od prvotnih napovedi. Sedaj so vendarle prišli na vrsto tudi lastniki, ki imajo v avte vgrajen trivaljni 1,2-litrski TDI motor (tip EA 289), ki so ga vgrajevali denimo v modele VW polo, seat ibiza ali škoda fabia. Njihovi lastniki lahko v naslednjih tednih pričakujejo poziv z uradnih servisov na brezplačen vpoklic, kjer jim bodo ustrezno spremenili programsklo kodo. Drugih sprememb očitno na motorju ne bo.
Po poročanju Automotive News naj bi VW večino od 8,5 milijona vozil popravil še letos, a za zdaj neznano število bo moralo počakati na prihodnje leto. Najbolj zapleten je postopek pri 1,6 TDI motorju, saj morajo opraviti tudi fizično spremembo na motorju.
Potrošniške organizacije v Evropi so z naknadnimi testi ugotovile, da popravki, ki jih VW izvaja na avtomobilih, po njihovem mnenju ne ustrezajo obljubljenim lastnostim. Tudi zato besno zahtevajo podobno obravnavo do kupcev, kot jo je VW izkazal svojim strankam v ZDA, kjer jim je obljubil visoke odškodnine.
dezurni@zurnal24.si