Delo policistov na kolesu je učinkovita oblika preventivnega in represivnega dela, predvsem v starih mestnih jedrih ter na težje dostopnih krajih.
Prednost dela na kolesu kaže predvsem v hitrejši odzivnosti policistov na določen dogodek. Na kolesu se namreč hitreje premikajo in istočasno lahko tudi spremljajo dogajanje v okolici. Reakcijski čas policistov je krajši tudi na območjih, kjer je prepoved vožnje motornih vozil. Bistvene prednosti uporabe koles so tudi v stroških vzdrževanja in v skrbi za čistejše okolje.
Policistka na kolesu prijela dva roparja
Policisti na kolesih opravljajo različne oblike policijskega dela. Med preventivnimi dejavnostmi so med drugim opazovanje in patruljiranje na terenu, pomoč občanom in usmerjanje prometa. Pri represiji ugotavljajo kršitve s področja javnega reda in miru ter cestno prometnih predpisov. Poleg tega odkrivajo in preprečujejo kazniva dejanja. Medijsko je bil med drugim odmeven primer, ko je policistka na kolesu prijela dva roparja v Ljubljani.
Prav tako obravnavajo prijave kaznivih dejanj vendar je sama obravnava teh odvisna od vrste kaznivega dejanja. Policist na kolesu lahko kraj zavaruje, zbira obvestila, išče storilce, ne mora pa opraviti ogleda kraja kaznivega dejanja, kadar je ogled povezan z zavarovanjem sledi, saj na kolesu ne more imeti opreme.
V Policijski upravi Ljubljana delo policista kolesarja opravlja 145 policistov, na voljo imajo 37 koles. V štajerski prestolnici je tovrstnih policistov 27, koles pa 14. Nekoliko več policistov, usposobljenih za delo na kolesu, imajo v Novem mestu, in sicer 29. V Celju jih deluje 26, v Kopru pa 24. Nekateri policisti za svoje delo uporabljajo kolo še v Murski Soboti (27), Kranju (16) in Novi Gorici (8), so še pojasnili na policiji.