Poročali smo že o izredno črnem marčevskem dogajanju, ko so se na cestah v treh dneh zgodile tri hude nesreče, zaradi česar gre za eno najbolj črnih tedenskih statistik v zadnjem obdobju, saj je število mrtvih poskočilo kar za četrtino glede na celotno število v letošnjem letu.
Inštruktor varne vožnje Miran Kacin je opozoril, da je spolzek asfalt gotovo zelo vplival na prometno varnost minulega tedna, specialistka za biovreme Tanja Cegnar pa tudi, da vremenske spremembe na voznike vplivajo bolj, kot smo si to vozniki pripravljeni priznati, saj je v zraku veliko več razdražljivosti in napačnih reakcij.
A Evropska organizacija European Transport Safety Council (ETSC) izpostavlja tudi, da pristojne inštitucije v zadnjem času prepogosto le zmigajo z rameni, ko pa so se na primeru lanske vseevropske statistike vendar pojavila evidentna razmerja med številom hudih prometnih nesreč in preslabim odzivom pristojnih služb glede nekaterih novih pojavov, pa tudi opuščanja skrbi za preventivo in ustvarjanje varnih razmer v prometu.
Še posebej alarmantno so po novih ugotovitvah tudi spremembe v obnašanju voznikov, ki so seveda najbolj odgovorni za lastno varnost in varnost drugih udeležencev. Tako na varno vožnjo zelo vplivajo nekateri novi pojavi, ki odvračajo pozornost, najbolj prav uporaba mobilnikov in drugih naprav med vožnjo.
AVP: spremljamo in analiziramo
Pri agenciji za varnost v prometu (AVP) pravijo, da prometne varnosti skozi daljše obdobje ni mogoče ocenjevati na podlagi enega tedna, saj so vmes tudi obdobja, ko dlje časa ni prometnih nesreč z najhujšimi posledicami.
Zato tudi dogajanja v zadnjem tednu ne obravnavajo kot dramatično poslabšanje. "Žal se takšni črni tedni dogajajo vsako leto v različnih mesecih. Na današnji dan [letos doslej, op. a.] 21 smrtnih žrtev, lansko leto pa 18. To seveda pomeni povečanje v prvem trimesečju, zato resno spremljamo in analiziramo dogajanje," pravi Igor Velov, direktor AVP.
Policija: obeta se maraton
Pri policiji prav tako ugotavljajo, da se je prometna varnost v letošnjem trimesečju poslabšala v primerjavi z lani, a je še vedno boljša kot leta 2013. "Izstopajoč vzrok prometnih nesreč z najhujšimi posledicami je še vedno neprilagojena hitrost glede na prometne razmere, stanje vozišča ... Da je temu tako, kažejo tudi posledice zadnjih prometnih nesreč v katerih je v treh dneh umrlo pet oseb," pravijo na policiji.
Kot še napovedujejo pri policiji, zgolj zaradi dogajanja minulega tedna sicer ne snujejo izrednih aktivnosti, saj so slednje načrtovane na letni ravni. Tako bodo že aprila v okviru vseevropskega tedna nadzora hitrosti med drugim izvedli t. i. speed enforcement marathon. Povedano drugače bo "policija v tem dnevu v nadzor vključila vse razpoložljive resurse v daljšem časovnem obdobju."
andrej.leban@zurnal24.si
pa še to-iz lastne izkušnje, policisti imajo poln kufr čepenja v grmovjih s tistimi smešnimi radarji v rokah, veliko večji …
za smrt mladeničev so krivi pos(r)lanci...oni potrjujejo bedaste zakone ki jih predlagajo velestrokovnjaki za prometno varnost. Morda bi se voznik …
glede na balkansko stanje naših cest, bomo kmalu povsod lahko vozili največ 30 !