Več nevarnosti sicer na voznike preži pozimi, vendar pa je dobro na marsikaj biti pozoren tudi poleti. Na kaj je treba torej paziti v poletni vročini?
Smrtna nevarnost na avtocestah
Zaradi hude vročine lahko beton na površini avtoceste poči. Takšni dogodki niso redkost in se dogajajo pri temperaturah nad 30 stopinj Celzija. Vozniki lahko starejše betonske ceste prepoznamo po svetlejši plasti asfalta, ki jih prekriva. Pri nemškem avtoklubu ADAC opozarjajo, da so takšne razpoke in izbokline lahko nevarne za avtomobiliste in motocikliste, saj se pojavijo nepričakovano in nenadoma.
Če se na površini nenadoma odpre razpoka in avtomobil z visoko hitrostjo zapelje čez njo, lahko pride do hude prometne nesreče. Vozniki bi zato morali biti v vročih dneh na avtocesti še posebno pozorni, dodatno povečati varnostno razdaljo in voziti s prilagojeno hitrostjo.
Posode za gorivo ne dopolnjujte do vrha
Polnilni sistem za polnjenje posod z gorivom je konstruiran tako, da se polnilna ročka samodejno izključi, ko je posoda polna. Vendar pa nekateri vozniki radi posodo napolnijo do vrha, tako da ročko držijo na robu odprtine za polnjenje. Na ta način prilijejo vsaj liter ali dva goriva. Vendar je takšno početje v poletni vročini zelo nepriporočljivo.
Kot večina drugih snovi, se tudi dizel in bencin v vročini raztezata. Če je posoda napolnjena do roba, lahko odvečno gorivo izteče in poškoduje pokrovček. Poleg tega lahko pride tudi do požara ali poškodb karoserijskega laka zaradi iztečenega goriva.
Pred vožnjo dobro prezračite kabino
Preden se odpeljete, notranjost avtomobila dobro prezračite, tako da za dve ali tri minute preprosto odprete vrata ali okna. Motor zaženite šele, ko je kabina dobro prezračena.
Ko vključite klimatsko napravo, zraka ne usmerite na golo kožo, ampak na oblečene dele telesa. Dermatologi namreč opozarjajo, da prehladen zrak lahko povzroči mišične krče. V najslabšem primeru pa vas zaradi prehladnega zraka iz klime tudi poleti lahko doletijo neprijetni nahodi.
Klimatska naprava nikoli ne sme delati s polno močjo, razlika med zunanjim in zrakom v kabini pa ne bi smela presegati sedem stopinj. To pomeni, da če je zunaj 30 stopinj Celzija, klimatske naprave ne smemo nastaviti pod 23 stopinj Celzija. Sicer lahko ob izstopu iz avtomobila pride do neprijetnih presenečenj, saj nenadna vročina šokira telo in lahko pride celo do vročinske kapi.
Otrok in živali nikoli ne pustite samih v avtomobilu
O tem smo v zadnjem času veliko pisali, a še enkrat velja opozoriti, da otrok in živali v avtomobilu ne puščamo niti samo za nekaj trenutkov. V poletni vročini lahko namreč avtomobil hitro postane smrtna vročinska past, ki vodi do smrti zaradi pregretosti telesa. Temperatura se namreč v avtomobilu lahko hitro dvigne celo do 60 stopinj Celzija.
V tem primeru ne pomaga niti odpiranje oken. Pri ADAC so namreč pred časom izvedli preiskavo, ki je pokazala, da se je notranjost avtomobila pri zunanji temperaturi 28 stopinj Celzija razgrela približno enako ne glede na to, če so bila okna odprta ali zaprta. Če so bila okna zaprta, je namreč temperatura po le desetih minutah dosegla 38 stopinj, po dvajsetih pa 45 stopinj Celzija. Ko so rahlo odprli dve okni, se je notranjost segrela na 36 oziroma 42 stopinj Celzija. Po uri na vročem soncu pa so v obeh avtomobilih izmerili temperature nad 50 stopinj Celzija.
V visoki vročini lahko odpove elektronika
Avtomobilov ne bi smeli parkirati na direktnem soncu. Iz mehaničnih delavnic namreč v vročinskih valih poročajo o velikem številu okvar na elektroniki. Strokovnjaki pravijo, da se lahko avtomobilske komponente v kritičnih dneh segrejejo celo do 90 stopinj Celzija. Zato je priporočljivo, da avtomobil poleti parkirate v senci ali za vetrobransko steklo vsaj namestite senčnik, ki bo vsaj nekaj vročine odbil v zunanjost, zato se armaturna plošča in volanski obroč ne bosta premočno segrela.
Tudi če napolniš polno, ti tisti liter ali dva po vožnji na avtocesti kaj hitro 'izhlapi' - torej ni bojazni, …
Pri Katrci pa bilo vedno pametno natočit par litrov manj.