Poleg lepote ima dizla, ki se sliši kot bencinar

Foto: Žurnal24 Mazda6 Foto: Žurnal24 Mazda6 Foto: Žurnal24 Mazda6 Foto: Žurnal24 Mazda6 Foto: Žurnal24 Mazda6 Foto: Žurnal24 Mazda6 Foto: Žurnal24 Mazda6 Foto: Žurnal24 Mazda6 Foto: Žurnal24 Mazda6 Foto: Žurnal24 Mazda6 Foto: Žurnal24 Mazda6 Foto: Žurnal24 Mazda6 Foto: Žurnal24 Mazda6 Foto: Žurnal24 Mazda6 Foto: Žurnal24 Mazda6 Foto: Žurnal24 Mazda6 Foto: Žurnal24 Mazda6 Foto: Žurnal24 Mazda6 Foto: Žurnal24 Mazda6 Foto: Žurnal24 Mazda6 Foto: Žurnal24 Mazda6 Foto: Žurnal24 Mazda6 Foto: Žurnal24 Mazda6 Foto: Žurnal24 Mazda6
Mazda6 želi biti, in je drugačna od konkurence. Z estetskim dizajnom na cesti izstopa, turbodizel ni samo varčen, ampak uglajen in dinamičen, za konkurenco nekoliko zaostaja v prostornosti prtljažnega dela. Notranjost vzbuja manj čustev od evropskih predstavnikov srednjega razreda. Oprema attraction je s stališča varnosti moja prva izbira.
Oglej si celoten članek

Marca k nam zapeljala prenovljena mazda6. Kljub temu je dizajn aktualnega modela še vedno zelo svež in v primerjavi s številnimi novejšimi konkurenti, tudi Volkswagnovim passatom, opel insignio, peugeot 508, za moj okus najbolj eleganten.

Žarometi so dodana vrednost varnosti ponoči

Pri testni mazdi6 gre pohvaliti delovanje zelo dobrih biksenonskih žarometov z vrtljivim sistemom prilagoditve osvetlitve zavoja, ki so del standardne opreme pri tretjem paketu po vrsti - attraction. Za nameček je sistem nadgrajen z dodatno funkcijo samodejnega izklopa dolgih žarometov, kar pomeni, da je ponoči dovolj, da v rokah držite volan in vam ni treba skrbeti, kdaj se vam bo izza ovinka nasproti pripeljal avtomobil, da izklopite dolge luči. Sistem deluje vzorno hitro in natančno. Ob prenovi bodo na voljo tudi polni LED žarometi, s čimer bo konkurenčna tudi premium znamkam, zaenkrat pa se je treba zadovoljiti z LED dnevnimi lučmi.

Želi slediti premium znamkam

Nad prostornostjo se ne moremo pritoževati. Spredaj se sedi udobno, sedeži so ogrevani, pri stopnji bogatejši, a  tudi 3.450 evrov dražji opremi, tudi usnjeni in električno pomični. Tudi na zadnji klopi je prostora za noge, rame in nad glavo dovolj. Nič čudnega, če je medosna razdalja večja, kot pri konkurentih. Mazda6 sicer v dolžino meri nekoliko več, kot Volkswagnov passat in opel insignia. Na račun notranje prostornosti pa je volumen prtljažnega dela, konkretno manjši. 489 litrov pomeni skoraj 100 litrov prostora manj kot pri passatu in dobrih 40 litrov manj kot pri limuzinski insignii.

Foto: Žurnal24 Mazda6

Čeprav želi slediti premium znamkam, to velja tako za vgrajene materiale, kot kakovost izdelave, pa se zdi, da je nemška premium konkurenca nekoliko spredaj, ko se usedemo za volan. Izpopolnjen multimedijski sistem z velikim ekranom je danes stalnica v srednjem razredu limuzin. Pri Mazdi so ekran vgradili v armaturno ploščo, kar pomeni, da nikjer nič ne štrli. Je pa zato pozicija ekrana nekaj nižje, kot, če bi bil samostoječ. To bodo rešili s prenovljeno generacijo. Pohvalno lahko poleg dotikanja s prsti, ki ni preveč priročno, s funkcijami opravljamo z vrtljivim vmesnikom, tako, kot pri nemških premium znamkah. To je med vožnjo priročnejše in varnejše. Mazda je za razliko od znamk, ki so začele uvajati sisteme v obliki računalniških mišk, šla v pravo smer. Nekoliko zmoti slabša grafika, navigacija prihaja pri četrti stopnji opreme (Revolution), zaradi nizke in manj pregledne silhuete z dolgim prednjim delom in podaljšanim zadkom bi si poleg senzorjev spredaj in zadaj želel še kamere za vzvratno vožnjo.

Skoraj popoln komplet varnostnih tehnologij

Sicer pa je avto s srednjim paketom opreme zelo dobro založen, še posebej s stališča varnosti. Osnovni paket opreme – emotion, razen nujnega ne prinaša veliko sodobne opreme, celo volan in prestavna ročica nista usnjeni, drugi paket opreme pa ne vključuje sodobnih varnostnih asistenčnih sistemov, s katerimi je bil opremljen testni model, ki ni imel le radarskega tempomata in sistema za prepoznavanje prometnih znakov.

Foto: Žurnal24 Mazda6

Mazda je v preteklosti že dobivala nagrade za tovrstne sisteme, sam pa lahko potrdim, da so senzorji, ki prepoznavajo vozila v mrtvem kotu odzivni, prav tako je za tiste, ki so veliko na cesti, dobrodošel sistem na opozarjanje nenamernega zapuščanja voznega pasu. To so sicer vse uveljavljeni sistemi, pohvalno pa ima tudi sistem za samodejno zaviranje v sili.

Pogled v prometno dovoljenje razkril, da ga poganja dizel

Limuzino je poganjal preverjeni 2,2-litrski turbodizelski agregat, ki je kombiniran s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ki ima po vzoru na mazdo MX-5 kratka in natančna prestavna razmerja. Zahvaljujoč navoru, vseh 380 Nm je na voljo v širokem območju vrtljajev, je s prestavno ročico kljub temu dela malo. Motor je bencinsko tih. Moral sem pogledati v prometno dovoljenje, ali je pod motornim pokrovom res dizel. Ta je uglajen, v kombinaciji z odlično zvočno zatesnitvijo pa je vožnja z njim tudi na avtocesti tiha in sproščujoča.

110 kilovatov moči bi moralo zadostovati širokemu krogu voznikov, je pa to največ, kar lahko šestica ponudi pri dizelskih motorjih. Presežkov in bohotenja na cesti s tem agregatom ne bo. Tudi podvozje se ne da nastavljati po željah udobja ali športnosti. Električni servovolan zaradi dobrih občutkov in natančnosti sicer dopušča nekaj več dinamike v zavojih in dobro vodljivost.

Foto: Žurnal24 Mazda6

Dobra plat pogonskega agregata so stroški. Povprečna poraba je s 6,5 litra zelo zadovoljiva, v mestih porabi liter več, na podeželju z lahkoto tudi liter manj, na avtocesti je poraba pod sedmimi litri. Tudi zato se postavlja vprašanje, ali raje izbrati dva tisočaka cenejšega in podobno zmogljivega atmosferskega bencinarja? Če ste veliko na avtocesti izberite dizla, drugače bi izbral atmosferski bencinski agregat.

Podatki o vozilu: Mazda6 Cd150 limuzina (attraction)
Motor: turbodizelski: 2.191 ccm
Največja moč: 110 kW (150 KM) pri 4.500 vrtljajih
Najvišji navor: 380 Nm med 1.800 in 3.600 vrtljaji
Zmogljivosti: 211 km/h, 9,0 sekunde od 0 do 100 km/h
Poraba: 6,5 litra/100 km (kombinirani cikel), izpust: 104 g CO2/km
Cena: 23.390 evrov / 27.600 evrov (osnovni/ testni z doplačili)

Plusi: poraba, videz, prostorna notranjost, zvočna zatesnjenost;
Minusi: monotona notranjost, prtljažnik manjši, kot pri konkurentih;

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.