Odgovore smo iskali s PRIMA testom, med katerim je osem različnih slovenskih novinarskih redakcij do obisti pretreslo šest najbolj tipičnih predstavnikov srednje velikih premium športnih terencev. To so bili modeli alfa romeo stelvio, audi Q5, BMW X3, lexus NX, mercedes-benz GLC in volvo XC60. Gotovo bi si želeli v to srenjo vzeti tudi "zdigitaliziranega" range roverja velara, vendar nam ga slovenski zastopnik ni uspel zagotoviti, medtem ko je še en član druščine, porsche macan, zaradi (pre)močnega pogona preveč izstopal iz zastavljenega povprečja.
Kaj naj zna premium SUV, izdelan leta 2018?
Od avta z letnico izdelave 2018 človek pričakuje, da je tako kot ves ostali svet močno povezan z digitalnim svetom. Da osvetljevanje cestišča z LED svetlobo tako logično kot novembrski dež, da zna avto sam od sebe pomagati, sugerirati in zaščititi voznika ter potnike. Asistenca za vožnjo v zastojih pri premium avtu ni eksotika, ampak samoumeven pripomoček.
Takšen avto naj bi se izvrstno spoznal na moderne formate poslušanja glasbe in pogovorov na daljavo, pa tudi na iskanje informacij med vožnjo. Od premium izdelka pa človek pričakuje še nekaj več, tisto tehnično češnjo na torti, zaradi katere se takšni avti vendarle razlikujejo od običajnih prevoznih sredstev "ljudskih" znamk. Upravljanje z gestami, nadzor na daljavo, asistenca v križiščih in podobne tehnologije.
Ljudske modrosti blizu resničnosti
Temeljna ugotovitev testa je bila, da tisto o naprednih nemških avtih ni iz trte izvito. In da je Volvo še vedno sinonim za varnost. Japonec sicer ni slab, saj je dovolj močan pri asistenčnih sistemih. Alfa pa v tej primerjavi preprosto ne izstopa premijsko, kot to znajo audi, BMW, mercedes in volvo.
Pamet avtomobilov smo testirali v dveh smereh - v opremljenosti in zmogljivosti asistenčnih varnostnih pripomočkov ter v opremljenosti oziroma naboru vsebin in pripomočkov, ki so prvenstveno namenjeni udobju (in prestižu). Več poudarka smo dali nekaterim kategorijam, ki lahko bistveno vplivajo na varnost in izkušnjo - zmogljivostim samodejnega zaviranja, delovanju radarskega tempomata, zmogljivostim osvetljevanja ceste, osrednjemu zaslonu z vmesnikom …
Testni avti so bili dobro opremljeni in je bilo mogoče veliko večino pripomočkov testirati v živo, v nekaterih kategorijah pa smo preverjali zgolj dobavljivost na seznamu dodatne opreme.
V skupnem seštevku sta največ pokazala audi Q5 in BMW X3 z najbolj pestrim naborom različnih in povečini uporabnih tehnologij. Audi zna tako preprečevati čelne trke v križišču, ob siceršnjem zelo dolgem seznamu izvrstno delujočih asistenčnih sistemov pa ne gre mimo morda najboljšega in najbolj zmogljivega infozabavnega sistema. Posebnost Q5 je tudi polna povezljivost z drugimi osebnimi napravami lastnika. BMW za audijem malce zaostaja pri količini in učinkovitosti asistenčnih sistemov, je pa zato še pestrejši pri različnih pripomočkih za udobje. Upravljanje z gestami, internetne vsebine, odlična kamera za vzvratno vožnjo oziroma 360-stopinjski pogled, pametni ključ z zaslonom …
Če bi ocenjevali zgolj varnostne sisteme, potem bi bila zmagovalca mercedes-benz GLC in volvo XC60, saj sta celovita, kot nobeden od drugih tekmecev. Večino asistenčnih sistemov smo preizkusili v praksi, vključno s sistemom samodejnega zaviranja. Tako volvo kot mercedes sta izredno učinkovita, v primeru nevarnosti trka pa oba predhodno sprožita vrsto operacij, ki lahko pomagajo preprečiti ali vsaj bistveno ublažiti trk in s tem posledice za potnike. Nekoliko zadaj za audijem in BMW sta pri infozabavnem sistemu, volvo je s svojo velikansko "tablico" med konkurenti nekaj posebnega.
Kaj pa lexus NX in alfa romeo stelvio? Japonec je po medgeneracijski prenovi ujel konkurente za rep glede naprednih asistenčnih sistemov, čeprav je njegov seznam možnih pomagal precej krajši od germanov in šveda.
Še stopnjo nižje pa je alfa. Lahko bi rekli, da ima na seznamu pomagal le tista, ki so danes najbolj nujna in pričakovana že med ljudskimi vozili. Ima sicer enega najbolj gladko delujočih radarskih tempomatov, po drugi strani pa stelvio še vedno vztraja pri ksenonskih žarometih, ki so precej manj učinkoviti pri osvetljevanju ceste v raznih scenarijih. Ne zna prepoznavati znakov, niti nima opcije aktivnega parkirnega asistenta ali asistenta za vleko prikolice. Tudi infozabavni sistem ne nudi presežkov, je pa zelo enostaven za uporabo.
Skupni zmagovalec PRIMA testa med premium terenci audi Q5 je torej svojo dovršenost potrdil tudi na področju asistence, a tako kot pri končnem rezultatu so razlike med prvimi štirimi avtomobili resnično zelo majhne, pri najbolj pomembnih pomočnikih, ki jih danes pričakujemo v novem avtu, pa so vsi odlični.
Nekaj zanimivih ugotovitev
- Slovenske menije imajo le audi, BMW in volvo.
- Pešcev prepoznavajo že vsi in po potrebi zavirajo pred njimi. Kolesarje prepoznavajo volvo, lexus in mercedes, volvo pa poleg tega edini med konkurenti tudi večje živali.
- Razen alfe romeo stelvio vsi ostali poznajo vsaj nekakšno možnost nadzora avtomobila na daljavo in za dostop do spletnih vsebin.
- Alfa je edina brez opcije polnih LED žarometov, ima še ksenonske. Nemška trojka in volvo imata med doplačili zelo zmogljive in na različne situacije v prometu prilagodljive žaromete.
- Pripomoček za stabilizacijo prikolice poznajo audi, BMW, mercedes in volvo.
- Najboljše ocene za kakovost sredinskega zaslona in vmesnika (hitrost, grafika, uporabnost..) so prejeli audi, BMW in volvo.
andrej.leban@zurnal24.si
Si želite, da bi našli žensko za eno noč? Obiščite = = > www.3xDate.top
Naredil bom 86 evrov na uro od doma. Bil sem šokiran, ko je moj sosed rekel, da je povprečje 95 …
Kot navdušenca nad avtomobili me taki članki ne zanimajo. Ali nenavdušenci tudi to berejo?