Razloga za to ni, saj gre za povsem običajen in načeloma nenevaren pojav. Voda, ki kaplja iz izpušne cevi, je namreč povsem normalni produkt zgorevanja goriva v motorju.
Bencin, dizel in druga goriva so po kemični sestavi ogljikovodiki, torej so njihove molekule sestavljene iz ogljika in vodika. V zgorevalni komori motorja ogljikovodiki reagirajo s kisikom iz zraka, po domače zgorijo, kot stranski produkt pa nastaneta ogljikov dioksid in voda.
Zimski problem
Seveda v idealnih pogojih, saj so v izpušnih plinih dejansko vedno prisotne tudi druge snovi, ki nastanejo kot produkt neučinkovitega zgorevanja goriva ali zgorevanje dodatkov, ali pa so preprosto v zraku in le potujejo skozi motor. Tak je denimo dušik, ki lahko povzroči izpuste nevarnih dušikovih oksidov, ki jih iz izpuh odstranjujemo s pomočjo selektivne redukcijske katalize, ali pa saje, ki jih odstranjujemo s filtri DPF.
Ogljikov dioksid iz tekočinskega v plinsko stanje preide pri 78 stopinjah pod Celzijevo ničlo, zato izpušni sistem vedno zapusti kot plin, voda, ki ima vrelišče pri 100 stopinjah Celzija, ledišče pa pri ničli, pa se seveda pri nizkih zimskih temperaturah, ko sistem ni ogret, lahko utekočini, v stoječem avtomobilu pa celo zamrzne. Tudi tu seveda le v idealnem stanju, saj je v njej vrsta primesi, ki ji znižujejo ledišče. Dejstvo opa je, da je v hladnih zimskih dneh v neogretem izpuhu vedno v tekočem stanju, v skrajnih primerih pa lahko tudi zmrzne.
Poleti, ko je toplo, se motor in izpušni sistem hitreje ogrejeta, zato voda sistem večinoma zapusti v obliki nevidne vodne pare, pozimi pa je drugače. Tedaj predvsem v hladnih jutrih za avtomobilom pogosto opažamo viden bel dim. To je v bistvu vodna para, ki se je kondenzirala takoj po izstopu iz izpušne cevi. Pravzaprav je to še najbolj podobno oblakom, iz katerih bo padal dež. Pod izstopom iz izpušne cevi pa lahko zagledamo tudi lužico ali pa celo vidimo vodo, ki kaplja iz izpuha, med vožnjo pa lahko iz izpuha celo konkretno teče.
Odpravite se na daljšo vožnjo
Svoje mnenje o tej težavi nam je že pred časom povedal Peter Caserman, ki na Vrhniki vodi avtomobilski servis, v katerem so se specializirali za izpušne sisteme. Pravi, da je voda v izpuhu nekaj povsem normalnega, vendar pa njeno zastajanje v izpušnem sistem, če se vsa ne izloči v okolico, ni priporočljivo. Ko se temperature spustijo pod Celzijevo ničlo, se namreč lahko zgodi, da voda v zadnjem loncu zmrzne in ni več pretoka izpušnih plinov, motor pa se ustavi.
Rešitev je, da vodo v zadnjem loncu pregrejemo, da se utekočini in izpari ali pa jo iz izpuha zmeče sam sistem. To dosežemo z dolgimi vožnjami, ko se sistem tudi pri nizkih temperaturah segreje na delovno temperaturo. Če se sicer vozimo le na kratkih razdaljah, bi se morali na daljšo vožnjo odpraviti vsaj enkrat vsakih štirinajst dni. To še posebej velja za zimo, ko temperature pogosteje padejo pod ledišče.
Nekaj je narobe,verjetno gre za hladilno tekočino, takoj na servis!
Ko se temperature spustijo pod Celzijevo ničlo, se namreč lahko zgodi, da voda v zadnjem loncu zmrzne in ni več …