Poglejte, kaj že znajo natisniti s 3D tiskalniki

Foto: Ford
Foto: Ford
Fordovi inženirji so s 3D-tiskalnikom izdelali rekordn ovelik del, ki zvezdniku driftanja Kenu Blocku omogoča, da bo spet uporabljal "hoonitruck".
Oglej si celoten članek

Zvezdnik Gymkhane TEN Ken Block ima srce že dolgo rezervirano za Fordove pickupe. Z enim se je naučil voziti, z drugim je ‘požgal’ prve pnevmatike, Fordu F-150 (letnik 1977) pa je namenil glavno vlogo v svojem najnovejšem videu.

SPEKTAKEL ŠT. 9 Gymkhana 9: Ken Block focusa RS priganjal do meje zmožnega

‘Hoonitruck’ je opremljen z enakim 3,5-litrskim motorjem V6 EcoBoost z dvojnim turbopolnilnikom kot Ford GT; motor je ‘uglašen’ tako, da razvije več kot 900 konjskih moči, v njem pa je tudi največji s 3D-tiskalnikom izdelan kovinski del v zgodovini avtomobilov.

block Ken Block pršil sneg

3D-tiskanje oziroma proizvodnja dodatkov je proizvodna metoda brez orodij, ki nudi prilagodljivost pri dizajnu ter pomaga zmanjšati maso in izboljšati zmogljivost. Tehnologijo običajno uporabljajo pri razvoju Fordovih vozil, da si z njo pomagajo pri testiranju in izboljševanju različnih pristopov dizajna ter pri hitrejšem in cenejšem ustvarjanju orodij. Celoten postopek izdelave kolektorja za ‘Hoonitruck’ – tehta skoraj 6 kilogramov – je trajal pet dni.

Gymkhana 8 Je Ken Block ustvaril najboljšo gymkhano doslej?

Projekt je potekal na globalni ravni. Inženirji oddelka Ford Performance v ZDA so opravili simulacije delovanja motorja, pri zasnovi dela in izvedbi strukturne analize pa so sodelovali z ekipo Fordovih razvojnih inženirjev, ki ima sedež v Evropi. V sodelovanju z Inštitutom za digitalno proizvodnjo dodatkov (3D-tisk) Univerze RWTH v Aachnu v Nemčiji je ekipa izdelala zapleten sesalni kolektor iz aluminija, ki zrak iz turbopolnilnikov dovaja v valje motorja.

Gymkhana 6 Ken Block s fiesto kot Super Mario s kartom

“Na srečo imamo dostop do izjemnih tehnologij, a pri tem projektu smo se morali tako inženirji kot računalniki soočiti s skrajnimi mejami. Kolektor ima zapleteno mrežasto strukturo, ki je ni možno izdelati z običajnimi proizvodnimi metodami. Na koncu smo podporne sisteme raztopili v kislini,” je povedal Raphael Koch, inženir v oddelku za napredne materiale in postopke pri Fordu Evropa.

Avtomobilski oddelek ameriškega Društva inženirjev za umetne mase je pred kratkim Fordu podelil priznanja za dele, ki so jih izdelali s 3D-tiskalnikom, in so jih nato vgradili v Rangerja in Mustanga.

“Ford je opravil izjemno delo. To je moj najljubši del ‘Hoonitrucka’. Drugače ga sploh ne bi mogli izdelati,” je povedal Block.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 12:32 10. Februar 2019.

    Bugatti je naprintal in testiral titanium zavorno celjust....tko, da tole ni nek presezek

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.