Podrobnosti inovativnega avta iz Štajerske

Foto: Fisker
Foto: Fisker
Fisker ocean se je uradno predstavil javnosti na losangeleškem salonu in pokazal nekaj inovativnih rešitev, ki jih v avtih doslej še nismo videli. Vstopna cena veliko obeta.
Oglej si celoten članek

Že nekaj časa je znano, da bo v obratih Magne Steyr v Gradcu in verjetno delno tudi v slovenski izpostavi v Hočah nastajal zelo inovativen avtomobil. Magna ga bo izdelovala za znamko Fisker, za katero stoji Henrik Fisker, veteran avtomobilske industrije in oblikovalec, ki se je kalil pri številnih uglednih znamkah. 

Model ocean se je zdaj praktično v serijski podobi pokazal na avtosalonu v Los Angelesu, kjer je požel ogromno zanimanja in je ena od zvezd dogodka. Ob tem je mlada znamka razkrila tudi številne podrobnosti, za katere doslej nismo vedeli. Za začetek, da bodo od novembra 2022 v Gradcu avto izdelovali v treh različicah - sport, ultra in extreme. 

Ena od posebnosti avtomobila (v najdražji različici) je, da ima sredinski zaslon vrtljiv. S pritiskom na gumb se 17,1-palčni zaslon iz vertikalne postavi v horizontalno "Hollywood mode" lego ali nazaj. Kot je pojasnil Henrik Fisker, je namen funkcije prijaznost do uporabnika. Med vožnjo je bolje imeti pokončen zaslon, ko pa bi rad na primer pogledal film, si ga voznik ali potnik zavrti v ležeči položaj. 

Nekaj več je znanega tudi o solarni strehi. Serijsko vozilo bo s pomočjo sončnih celic z močjo 5,4 kWh na kvadratni meter) v povprečno obsijanih območjih lahko proizvedlo energijo za okoli 2.000 kilometrov poti.

O baterijah trenutno vemo, da jih bo dobavljal kitajski CATL in da bo najcenejšo različico sport uporabljal litij-železofosfatno tehnologijo. Motor na prednji osi bo imel dobrih 200 kW moči, kar bo dovolj, da bo 4,7 metra dolgi križanec stotico dosegel po sedmih sekundah. 

Pri različicah ultra in extreme, ki bosta gnani z dodatnim zadnjim motorjem, pa bo baterija iz mešanice litija, mangana, kobalta in oksida. Pri obeh bo moč prek 400 kW, pospešek do 100 km/h pa okoli ali celo pod štirimi sekundami. Natančna moč in zmogljivost naprednejše različice baterije v tem trenutku še ni znana. Doseg pri vstopni različici sport bo okoli 400 kilometrov, pri različici ultra in extreme pa okoli 550 kilometrov. Fisker pri tem opozarja, da ne gre le za moč in pospešek, temveč tudi za zelo športno podvozje, ki zagotavlja odlično lego na cesti. Opremi sport in extreme bosta imeli tudi off-road način vožnje. 

Foto: Fisker Fisker ocean Foto: Fisker Fisker ocean

Ena od posebnosti avta bo  "california mode", ki je vstopna različica ne bo imela. S pritiskom na gumb bo avto spustil vsa stekla in odprl velikansko strešno okno ter tako kopiral doživetje kabrioleta kljub SUV platformi. Avto bo omogočal tudi sedemsedežno različico, zanimivo pa voznik ne bo imel dostopa pod prednji pokrov, saj ta sploh ne bo na tečajih, temveč bo trdno pričvrščen. Pod njim bodo sistemi, po katerih lastnik tako ali tako nima kaj brkljati, a hkrati to pomeni, da ne bo frunk prtljažnika.

Notranjost je sicer v celoti iz veganskih in recikliranih materialov, ozvočenje iz 16 zvočnikov premore 500 W. Seveda je avto do obisti podprt z varnostnimi ADAS funkcijami, omogoča pa tudi deljenje energije iz baterije zunanjim porabnikom ali drugim avtomobilom. 

Foto: Fisker Fisker

Celoten avtomobil naj bi bil sicer zelo trajnostno narejen, torej z minimalnim ogljičnim odtisom, k čemur naj bi pripomogla tudi proizvodnja v Gradcu v ogljično nevtralni tovarni. 

Pri Fiskerju so najavili tudi ceno za ameriški trg, vstopna oprema sport bo na voljo za 37.499 dolarjev (33.050 evrov), sredinska ultra oprema bo stala 49.999 dolarjev (44.000 evrov). Extreme bo stal od 68.999 dolarjev (61.000 evrov). Načrtujejo tudi posebno začetno različico ocean one, ki bo stala enako. Cene za evropske trge še niso znane.

Avto bodo ponujali tudi prek najemnih pogodb. Klasičnih salonov Fisker ne načrtuje, pri dobavi bo ubral podobno taktiko, kot jo izvaja Tesla. 

Kot že rečeno, bo serijska proizvodnja stekla novembra 2022.

Foto: Profimedia Fisker Foto: Profimedia Fisker

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.