Cene ne rastejo le za nove in rabljene avtomobile, podobno se dogaja in se bo dogajalo na poprodajnem trgu. Kot piše nemški Automobilwoche je BMW samo v zadnjem letu trikrat zvišal cene avtomobilskih delov. Na splošno so se zvišali za več kot deset odstotkov, je Automobilwoche izvedel iz industrijskih krogov.
Dejanski porast cen na trgu delov bo verjetno prišel. "Dvig za zdaj še nima vpliva," pravi Markus Winter, je v intervjuju za omenjeni nemški medij povedal izvršni direktor spletnega trgovca kfzteile24.
Ker partnerji spletnega trgovca dnevno prilagajajo cene, je težko določiti konkretno podražitev. Obrisi so vendarle znani. "V prihodnjih mesecih bodo cene narasle," pravi Winter.
Dvig cen v veleprodaji in maloprodaji
Aktualna raziskava Inštituta Ifo nakazuje na to, da namerava večina podjetij v naslednjih treh mesecih zvišati cene. Podjetja načrtujejo dvig cen tako v veleprodaji kot maloprodaji, v obeh pa je vključena tudi avtomobilska industrija. A tudi industrija želi dvigniti cene.
Glavni razlog za močno podražitev so povečani stroški nabave energije, surovin, drugih predizdelkov in trgovskega blaga. Inštitut v prihodnjih mesecih pričakuje tudi nad sedemodstotno inflacijo.
"V naši zadnji aprilski raziskavi so se podjetja izrekla, da teh stroškov ne morejo v celoti prenesti na svoje stranke in da so temu primerno zniževali svoj dobiček," Automobilwoche citira vodjo za ekonomsko področje pri Ifo Tima Wollmershäuserja.
Številne nemške avtohiše in servisni centri so pričakovali, da bo rast cen dosegla tudi trg delov, zato so še pred skokom cen pripravili zaloge. Posebej veliko povpraševanja je bilo po najbolj predvidljivih surovinah, kot so maziva, ki jih redno potrebujejo servisne delavnice. Poleg olja so serviserji na veliko kupovali tudi drug potrošni material.
Sam vi dvigujte cene in storitve. Enkrat vas bom imel dovolj in bom lepo odjavil avto. Jaz na kolo otroci …