Japonska avtomobilska proizvajalca Honda in Nissan sta podpisala osnovni sporazum, ki omogoča začetek pogovorov o združitvi, s katero želita pri razvoju električnih vozil ujeti kitajske tekmece in ameriško Teslo. Novo skupno družbo nameravata na tokijsko borzo uvrstiti avgusta 2026, poroča STA.
Združitev drugega in tretjega največjega japonskega avtomobilskega proizvajalca bi pomenila, da bi nova družba postala tretji največji svetovni izdelovalec vozil, za Toyoto in Volkswagnom ter pred Hyundai Motor Group in Stellantisom.
Nekdanji vodja alianse Renault - Nissan Carlos Ghosn, ki je bil aretiran na Japonskem zaradi suma poneverjanja bilanc in je nato leta 2019 spektakularno pobegnil iz pripora v Libanon, je dogovor med Hondo in Nissanom pospremil z dvomom v uspeh.
Po poročanju Reutersa je dejal, da združevanje teh dveh japonskih proizvajalcev "nima smisla", saj da gre pri znamkah za preveliko prekrivanje v proizvodnji, manjka pa potrebne sinergije.
Honda bo prevladovala, v paketu tudi Mitsubishi
Podjetji sta na tiskovni konferenci napovedali, da bo dogovor sklenjen junija prihodnje leto, združitev z ustanovitvijo skupne holdinške družbe pa končana predvidoma avgusta 2026. Proizvajalca verjetno v novoustanovljeni družbi glede na razlike v njunem trenutnem položaju ne bosta enakovredna partnerja.
Prvi moč Honde Toshihiro Mibe je sicer po navedbah AFP zanikal, da združitev pomeni reševanje tekmeca, ki se je znašel v resnih poslovnih težavah. Prejšnji mesec je Nissan, ki ga vodi Makoto Uchida, napovedal ukinitev 9000 delovnih mest in oklestil napoved letošnjih prihodkov. Prav tako je napovedal zmanjšanje proizvodnje za 20 odstotkov.
"Jasno lahko povem, da ne gre za reševanje," je poudaril Mibe in izpostavil, da bo eden od pogojev za združitev, da Nissan izpelje svoj tako imenovani načrt za poslovni preobrat.
V holding bo najverjetneje vključen tudi Mitsubishi Motors, v katerem ima Nissan 24-odstotni delež. Na današnji tiskovni konferenci je bil prisoten tudi direktor Takao Kato.
Nissan in Honda sta sicer že marca letos sporočila, da preučujeta možnost strateškega partnerstva na področju električnih vozil. Po ocenah analitikov je bil namen te poteze dohiteti kitajske tekmece, ki so si na področju električnih vozil izborili prednost.
Hon-san?