Odlok o načrtu kakovosti zraka, ki ga je sinoči sprejela Ljubljana, predvideva, da se bo do leta 2020 tretjina vseh poti v mestu opravila peš in s kolesom, tretjina z javnim prevozom in taksiji, preostalo pa z osebnimi avti.
Prav promet je poleg industrije in individualnih kurišč največji vzrok za nevarne trde delce PM10. Zato odlok predvideva tudi proučitev možnosti za znižanje omejitve hitrosti, omenja pa se tudi možnost prepovedi vožnje tovornih vozil po severni ljubljanski obvoznici. Kdaj in če se bodo ukrepi začeli izvajati, pa je odvisno od države, pravijo na mestni občini.
Ogrevajte manj
Kadar grozi visoka onesnaženost s trdimi delci oziroma je povečana verjetnosti za preseganja mejnih vrednosti PM10, pa so kot kratkotrajni ukrepi predvideni zmanjšanje ogrevanja prostorov, v katerih se kot energenti uporabljajo tekoča ali trda goriva, zmanjšanje uporabe osebnih vozil in večja uporaba javnih prevozov. Možnost povečanega onesnaženja je agencija za okolje za včeraj in danes napovedala za Ljubljano, Kranj, Celje, Maribor, Mursko Soboto, Novo mesto in Zasavje, torej območja, ki so načrt in kakovost zraka že dobila, kljub temu pa za zdaj k manjšemu ogrevanju še niso začeli pozivati.
Jeb... se državi za ekologijo. Če se ji ne bi, bi laho eko vozilo kupil s popustom, oz. eko subvencijo, …