V bližini Dunaja v Avstriji se je v nedeljo zgodila tragedija z dvema mrtvima otrokoma. Sestrici, stari eno in štiri leta sta sedeli v kolesarski prikolici, ki ju je njuna mati vlekla z e-skuterjem. V prikolico se je zaletel 60-letnik, pri tem pa je prikolico vrglo okoli 15 metrov stran. Deklicama ni bilo pomoči, njuna 39-letna mati je bila poškodovana. Posledice na prevoznem sredstvu so vidne na zgornji fotografiji.
Po prvih informacijah je bil glavni vzrok tragedije, da je voznik izgubil oblast nad vozilom. Otroka pa sta bila brez čelade, prav tako naj prikolica ne bi bila označena s posebno zastavo, ki je pri takšnih vozilih običajna. Ni niti še povsem jasno, ali je takšno prikolico pravno dovoljeno voziti naokoli na način, kot je to počela mati, torej z e-skuterjem.
Eni bi jih takoj prepovedali, drugi opozarjajo na samozaščito
Dogodek je v Avstriji spodbudil široko razpravo o varnosti kolesarskih prikolic. Vanjo se je vmešala tudi politika. V vladni stranki Svobodnjakov so tako izpostavili, da so prikolice izredno nevarne zaradi svoje nizke višine in posledično slabe vidnosti. Prikolice so tudi razmeroma krhke in ne nudijo zaščite potnikom, zato bi morali po mnenju stranke premisliti o njihovi popolni prepovedi.
Drugi ne delijo takšnega mnenja in opozarjajo, da je tragedijo povzročil predvsem trk 1,5 tone težkega vozila, ki ga voznik ni imel pod kontrolo.
"Takšne prikolice za kolesa same po sebi niso nič bolj nevarne kot sta otroški kolesarski sedež ali tovorno kolo," je po pisanju Krone.at pojasnil strokovnjak avtokluba ÖAMTC Steffan Kerbl. Tveganje je po njegovem odvisno od številnih dejavnikov, dejstvo pa je, da so potniki v takšni prikolici izjemno ranljivi. Strokovnjak zato priporoča maksimalno možno samozaščito, ki vključuje nošnjo čelad, skrb za vidnost in izogibanje prometnim cestam.
E-kolesarji udeleženi v vse več tragedijah
V Avstriji pa izpostavljajo še en alarmanten podatek glede novih načinov mobilnosti, ki bo prej ali slej postal aktualen tudi v Sloveniji. Zaradi vse večje uporabe e-koles se množijo hude nesreče s temi prevoznimi sredstvi, ki so hitrejša, a tudi znatno težja od klasičnih koles. Tako je leta 2018 v Avstriji umrlo 40 kolesarjev, od tega kar 17 oziroma 42,5 odstotka na e-kolesu, čeprav je delež takšnih uporabnikov v skupini kolesarjev precej manjše.
dezurni@zurnal24.si
Velikokrat opazujem kolesarje turiste, ki za seboj vozijo otročičke v takih prikolicah, pa še kakšna zastavca vihra, tako, da se …
Sem za, samo da je voziček pred kolesom.
Osebno najinih otrok ne bi prevažala v tovrstni prikolici. Bilo bi me strah, da se kaj pripeti, ker nazaj pač …